Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med utslett på hodet av penis. Utslettet er nærmest porøst, og til tider veldig ømt og sårt. Har hatt utslett over en lengre periode nå, har vært hos lege, men han kunne ikke svare på hva det var. Utslettet er også på undersiden av hodet i nær "strengen". Forhuden har også krympet slik at den sprekker opp når jeg drar forhuden tilbake.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/129260-utslett-p%C3%A5-penis/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Det er to hovedårsaker til slike symptomer du beskriver. Det kan enten være infeksjon eller allergi/eczem. Når det gjelder infeksjon så er de hyppigste årsaker er bakterier, og det kan være flere foorskjellige typer, eller sopp (vanligvis Candida). Jeg kan ikke differensiere mellom disse bare på grunnlag av din beskrivelse. Heller ikke kan jeg avgjøære om det kan være noen betennelse utløst av allergi eller eksem. En erfaren lege bør kunne se om det er noe som er verdt å ta prøve for å påvise bakterier, etc. Det er nokså viktig å skille mellom de to hovedårasker, fordi behandlingen vil være meget forskjellig. Mitt råd er at du bør oppsøke lege.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/129260-utslett-p%C3%A5-penis/#findComment-791158
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...