Gå til innhold

Endelig slutt på disse nissene.


Grip

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 307
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    90

  • Goliath

    86

  • Ulv I Faarikaal

    31

  • Grip

    20

Mest aktive i denne tråden

Men sannelig; jeg har sett et nissetog masjerende gjennom Københavns gater midt på sommeren.

Ja, det er mye rart i Danmark, men kan det ikke hende at du rett og slett hadde fått i deg for mye snaps og bayer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er dette "muslimenes feil"?

Det er neppe muslimene som har bannlyst sine egne hodeplagg!

Tror du det er danskene selv som krever nisseluene fjernet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Hvordan er dette "muslimenes feil"?

Det er neppe muslimene som har bannlyst sine egne hodeplagg!

Ei på TV i dag sa at muslimske kvinner går med sjal og slør frivillig.

Alternativene er juling eller utstøting, det vet alle. De har da laget sin egen definisjon på "frivillig". Alle vet også at dette er kvinneundertrykking og at håret forbindes med sex. Mennene forlanger at kvinnene skal skjule håret for ikke å friste andre menn. Undertrykking.

Nisseluedebatten er bare en avledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du det er danskene selv som krever nisseluene fjernet?

Ja, det er lederene i supermarkedkjeden "Dansk Supermarked" (eier Bilka, Tøj og Sko, Netto og Føtex) som forlanger det.

Det har intet med muslimer å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei på TV i dag sa at muslimske kvinner går med sjal og slør frivillig.

Alternativene er juling eller utstøting, det vet alle. De har da laget sin egen definisjon på "frivillig". Alle vet også at dette er kvinneundertrykking og at håret forbindes med sex. Mennene forlanger at kvinnene skal skjule håret for ikke å friste andre menn. Undertrykking.

Nisseluedebatten er bare en avledning.

Og alle som er kristne blir tvunget til det.

Jeg er verken muslim eller kristen; jeg kan ikke engang forstå hvordan noen vil være det, men jeg respekterer de som nå engang har valgt det.

Vi bor faktisk i et land med religionsfrihet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Og alle som er kristne blir tvunget til det.

Jeg er verken muslim eller kristen; jeg kan ikke engang forstå hvordan noen vil være det, men jeg respekterer de som nå engang har valgt det.

Vi bor faktisk i et land med religionsfrihet.

Jeg repekter religion som praktiseres av voksne og ikke påvirker andre mannesker.

Religion som undertrykker mennesker, og påvirker barn er jeg i mot.

Så mine naboer kan godt være religiøse, men jeg syns det er trist at barna ikke kan få være barn til de er 16 eller 18 år og kan bestemme selv om de vil legge seg under religionens åk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg repekter religion som praktiseres av voksne og ikke påvirker andre mannesker.

Religion som undertrykker mennesker, og påvirker barn er jeg i mot.

Så mine naboer kan godt være religiøse, men jeg syns det er trist at barna ikke kan få være barn til de er 16 eller 18 år og kan bestemme selv om de vil legge seg under religionens åk.

Jeg tipper at de fleste som jobber på supermarkedene er over 16 år.

Med andre ord - du våser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan er dette "muslimenes feil"?

Det er neppe muslimene som har bannlyst sine egne hodeplagg!

Oi, her har vi intrikanten og kverulanten på plass igjen:

Bredbeint skrevende i en sky av pompøst ordskvalder. Lemenaktig fastbitt når

sjansen bys til å trakassere.

-----------------------

Skrevet om en på news. Tydelig du har åndsfrender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, her har vi intrikanten og kverulanten på plass igjen:

Bredbeint skrevende i en sky av pompøst ordskvalder. Lemenaktig fastbitt når

sjansen bys til å trakassere.

-----------------------

Skrevet om en på news. Tydelig du har åndsfrender.

En beskrivelse av deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg repekter religion som praktiseres av voksne og ikke påvirker andre mannesker.

Religion som undertrykker mennesker, og påvirker barn er jeg i mot.

Så mine naboer kan godt være religiøse, men jeg syns det er trist at barna ikke kan få være barn til de er 16 eller 18 år og kan bestemme selv om de vil legge seg under religionens åk.

"Religion som undertrykker mennesker, og påvirker barn er jeg i mot."

Det vil si at du er motstander av all religion.

Jeg fatter ikke hva nisser har med muslimer å gjøre, og hvordan artikkelen over kunne kobles til en religion.

Jeg har for øvrig også sett prester rable i media som følge av at julenissen har tatt over for julens virkelig budskap. Altså budskapet om mest mulig fråtsing i mat og drikke. For det er vel strengt tatt det julen dreier seg om for de fleste av oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest se og oppfør dere

synes det er teit at de sammenligner ei nisselue og en burka. Regner med at grunnen til at de har forbudt sånn sjal og sånt hos de butikkansatte er at de ikke ønsker at noen skal ha det når de står i en butikk og selger, de er vel redde for at salget går ned, ikke vet jeg. Men uansett, dette er NORGE, vi må da ha nisselue rett, det er ikke noe som dekker til hår og ansikt ikke sant, norsk tradisjon, skal vi ikke ha det heller nå da? Når utlendingene kommer til norge så får de bare se å innrette seg etter norske lover osv, oppføre seg etter oss. Når jeg kommer til iran og slike land hvor man skal være tildekket, ja da gjør jeg det av hensyn til dem, jeg går ikke rundt og sprader i bikinitopp på markedet slik flere gjør i syden. Hvorfor er det slik at vi må inrette oss andre steder uten at de er rasistiske, men hvis vi gir klar beskjed om hva vi ønsker her til lands så er vi slemme stygge rasister liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er dette "muslimenes feil"?

Det er neppe muslimene som har bannlyst sine egne hodeplagg!

Bannlyst sine egne hodeplagg? Så du likestiller burka og nisselue?*L*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bannlyst sine egne hodeplagg? Så du likestiller burka og nisselue?*L*

Det virker som om enkelte her tror at det er muslimer som har krevd et forbud mot nisseluer?????

Supermarkedkjeden har innført et generelt forbud mot hodeplagg (primært mot hijab), og det rammer også nisseluer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Toleranse må læres i barndommen

Å nekte noen nisseluer eller skaut blir like ondsinnet som å tvinge noen til å ha det.

Jeg synes det er viktig at barn lærer toleranse. Det er ofte langt vanskeligere å lære det etter man har blitt voksen. Skal toleranse skapes så kan man ikke nekte folk religiøse symboler. Langt mere problemer vil skapes om man nekter muslimer å gå med skaut enn problemer man blir kvitt.

Ingen skaper problemer med å gå med skaut, størst problemer blir det vel for de intolerante humanetikerne som har bragt dette på banen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...