Gå til innhold

Endelig slutt på disse nissene.


Grip

Anbefalte innlegg

Det er selvsagt ingen grunn til å forby hodeplagg i skoler, politi eller forsvar - annet enn for å forhindre muslimer osv å gå på skole, osv.

Så det at det var regler for dette tidligere (som forøvrig fremdeles gjelder, men med unntak for noen som tilhører noen spesielle kulturer, og som derfor blir behandlet annerledes) så betyr det at du mener at dette var regler som det ikke fantes noe grunnlag for å ha?

Er det andre regler som du mener det ikke finnes grunner for å ha Sør? Spesielt slike som ikke passer for - var det 1,3% av befolkningen? - og som vi andre 98,7% derfor bør rette oss etter.....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 307
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    90

  • Goliath

    86

  • Ulv I Faarikaal

    31

  • Grip

    20

Mest aktive i denne tråden

Du har fremdeles ikke svart på hva som konkret er problemet med at en kvinnelig elev på skolen frivillig går med skaut.

Ikke har du svar på det heller.

Ikke har du svart meg på hvorfor du er dum heller....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byr det på problemer i dag?

Du påstår det. Jeg kan ikke si jeg har sett om det gjør det eller ei.

Hva slag problem byr hodeplagg på, for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som ikke ønsker å bruke hodeplagg og annen tildekning av ansiktet da?

Hva gjør vi for dem?

De går selvsagt uten tildekning.

Det er akkurat like gale av deg å forhindre de som ønsker å bruke hijab, som det er at andre tvinger dem som ikke ønsker å bruke dem.

I begge tilfellene er det en du/dem som ønsker å kontrollere hva kvinnen skal bruke.

Jeg mener at kvinnen bør få bestemme selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et demokrati skal beskytte minoritetenes rettigheter - inklusive til å gå med skaut. Det er en del av ytringsfriheten.

Så rettigheten av å gå med hodeplagg som dekker hele ansiktet er en del av ytringsfriheten?

Tror du jeg kan hevde det når jeg går inn i en bank tildekket med en finnlandshette?

Og et demokrati skal først og fremst ivareta minoritetenes rettigheter, selv om det går på akkord med majoriteten?

Interessant. Så de 1,3% muslimer som finnes i Norge skal tas mer hensyn til enn de 98,7% andre - i demokratiets navn....

Svært interessant Sør.

Har du mer å lære bort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så det at det var regler for dette tidligere (som forøvrig fremdeles gjelder, men med unntak for noen som tilhører noen spesielle kulturer, og som derfor blir behandlet annerledes) så betyr det at du mener at dette var regler som det ikke fantes noe grunnlag for å ha?

Er det andre regler som du mener det ikke finnes grunner for å ha Sør? Spesielt slike som ikke passer for - var det 1,3% av befolkningen? - og som vi andre 98,7% derfor bør rette oss etter.....?

Hva, konkret, er det vi må "rette oss etter" ved å la kvinnelige muslimer få bruke skaut?

Du oppdikter problemer som ikke eksisterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - jeg er enig i at det stemmer godt overens med Sørs oppførsel her på DOL.

Nei - jeg er selvfølgelig ikke enig i utsagnet.

Sør aksepterer muslimer, da. Men kristne og jøder liker hun ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rettigheten av å gå med hodeplagg som dekker hele ansiktet er en del av ytringsfriheten?

Tror du jeg kan hevde det når jeg går inn i en bank tildekket med en finnlandshette?

Og et demokrati skal først og fremst ivareta minoritetenes rettigheter, selv om det går på akkord med majoriteten?

Interessant. Så de 1,3% muslimer som finnes i Norge skal tas mer hensyn til enn de 98,7% andre - i demokratiets navn....

Svært interessant Sør.

Har du mer å lære bort?

Igjen unngår du å svare på hva problemet er med at kvinner på en skole bruker hijab.

Det eneste du ønsker er å lage kvalm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sør aksepterer muslimer, da. Men kristne og jøder liker hun ikke.

Sør er hankjønn, og verken "liker" eller "ikke liker", muslimer, kristne eller jøder som gruppe.

Derimot liker jeg og "ikke-liker" jeg individer, men ikke baser på religiøs tilhørighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sør er hankjønn, og verken "liker" eller "ikke liker", muslimer, kristne eller jøder som gruppe.

Derimot liker jeg og "ikke-liker" jeg individer, men ikke baser på religiøs tilhørighet.

Fornuftig.

Da er du kanskje ikke rasist, allikevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Det er frivillig å bruke slør. Alle mennesker har rett til å bestemme over seg selv her i landet. *informerer*

Om man skulle la være å påvirke barna sine, så ville det blitt anerkistisk land.

Uansett hvor mye DU er i mot religion, så er det faktisk slik at religion virker positivt inn på et menneske. Det er langt fler religiøse som takkler tragedier bra en ikke-troende, for eksempel.

Og ha en tro er godt for psyken.

Du påvirker barna dine ¨med dine meninger og holdninger. At du ikke synes religiøse skal kunne det, sier en del om hva du bringer videre til dine barn.

>>Det er frivillig å bruke slør. Alle mennesker har rett til å bestemme over seg selv her i landet. *informerer*

Barn burde ha den friheten også, ikke sant? Få være barn og forholde seg til _enkle_ sosiale regler og påvirke dem minst mulig i religiøs retning. Vente til de er f eks 16 år og la dem bestemme selv hva de vil bli. Grunnen til hastverket med å påtvinge dem religion er at barn er lett påvirkelige og lette å indoktrinere, da gjelder det å benytte sjansen før de får egen vilje og tenkeevne.

>>Om man skulle la være å påvirke barna sine, så ville det blitt anerkistisk land.

Bare holde religion utenfor, barn har ikke forutsetninger for å forstå dogmene og det åndelige.

>>Uansett hvor mye DU er i mot religion, så er det faktisk slik at religion virker positivt inn på et menneske.

Etikken, f eks _noen_ av de 10 bud er greie nok, men hold guden utenfor til de er gamle nok til å skjønne hva denne guden er for noe. Voksne har til og med problemer med å forstå.

>>Det er langt fler religiøse som takler tragedier enn ikke-troende, for eksempel.

Der er mange som henvender seg til guden i stedet for å ta vare på sine egne og henvende seg til dem. Det blir feil.

>>Og ha en tro er godt for psyken.

Mange religiøse burde hatt psykiatrisk behandling, i gamle dager ble ofte gale mennesker betraktet som hellige og med gaver fra en gud.

>>Du påvirker barna dine med dine meninger og holdninger. At du ikke synes religiøse skal kunne det, sier en del om hva du bringer videre til dine barn.

Det jeg bringer videre til barn er kunnskap om samfunnet og naturen, logikk, etikk og oppdragelse. Det er bedre å bruke tid på å foklare hvordan samfunnet og sosiale relasjoner virker enn å bruke tid på noe barn aldri vil forstå. At guden vil drepe alle som ikke tilber han, virker en smule sjokkerende, og de får vite at guden får lov å drepe men ikke de. Et annet sted i boka står det at man skal drepe hvis guden vil det. Guden kan ikke snakke, han snakker gjennom en bok og prester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

>>Det er frivillig å bruke slør. Alle mennesker har rett til å bestemme over seg selv her i landet. *informerer*

Barn burde ha den friheten også, ikke sant? Få være barn og forholde seg til _enkle_ sosiale regler og påvirke dem minst mulig i religiøs retning. Vente til de er f eks 16 år og la dem bestemme selv hva de vil bli. Grunnen til hastverket med å påtvinge dem religion er at barn er lett påvirkelige og lette å indoktrinere, da gjelder det å benytte sjansen før de får egen vilje og tenkeevne.

>>Om man skulle la være å påvirke barna sine, så ville det blitt anerkistisk land.

Bare holde religion utenfor, barn har ikke forutsetninger for å forstå dogmene og det åndelige.

>>Uansett hvor mye DU er i mot religion, så er det faktisk slik at religion virker positivt inn på et menneske.

Etikken, f eks _noen_ av de 10 bud er greie nok, men hold guden utenfor til de er gamle nok til å skjønne hva denne guden er for noe. Voksne har til og med problemer med å forstå.

>>Det er langt fler religiøse som takler tragedier enn ikke-troende, for eksempel.

Der er mange som henvender seg til guden i stedet for å ta vare på sine egne og henvende seg til dem. Det blir feil.

>>Og ha en tro er godt for psyken.

Mange religiøse burde hatt psykiatrisk behandling, i gamle dager ble ofte gale mennesker betraktet som hellige og med gaver fra en gud.

>>Du påvirker barna dine med dine meninger og holdninger. At du ikke synes religiøse skal kunne det, sier en del om hva du bringer videre til dine barn.

Det jeg bringer videre til barn er kunnskap om samfunnet og naturen, logikk, etikk og oppdragelse. Det er bedre å bruke tid på å foklare hvordan samfunnet og sosiale relasjoner virker enn å bruke tid på noe barn aldri vil forstå. At guden vil drepe alle som ikke tilber han, virker en smule sjokkerende, og de får vite at guden får lov å drepe men ikke de. Et annet sted i boka står det at man skal drepe hvis guden vil det. Guden kan ikke snakke, han snakker gjennom en bok og prester.

UiF -- hvordan vet du at det er positivt i minst mulig ggrad å bli påvirket i religiøs retning?

Bør barn i minst mulig grad sosialiseres -- dvs. få være barn (bare barn) så lenge som mulig?

Er dine meninger og mangel på logikk et resultat av at du fremdeles får være et barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sør aksepterer muslimer, da. Men kristne og jøder liker hun ikke.

Sør elsker å gå til angrep på alt som lukter av overtramp mot minoriteter av "fjern herkomst".

Uheldigvis så er han blitt like fundamentalistisk som noen religiøs person kan klare å bli - og derfor blind overfor alt som heter sunn fornuft og logikk.

Og så er han en han, selv om han oppfører seg som en kvinne i verste PMS perioden....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvorfor skal ikke kvinnelige elever som ønsker å bruke hodeplagg få lov?

Hva er problemet med å følge de regler om hodeplagg som har eksistert i norske skoler de siste 100 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen unngår du å svare på hva problemet er med at kvinner på en skole bruker hijab.

Det eneste du ønsker er å lage kvalm.

Ikke har du svart meg på hvorfor du er dum heller....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...