Gå til innhold

Endelig slutt på disse nissene.


Grip

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 307
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    90

  • Goliath

    86

  • Ulv I Faarikaal

    31

  • Grip

    20

Mest aktive i denne tråden

Du trakk inn nazisymboler og sammenlignet dem med skaut.

Jeg har aldri sammenliknet Nazisymboler og skaut.

Les hva jeg skriver, slutt å ta enkeltelementer ut av den helheten de er satt i og slutt meg løgnene - hvis du ønsker å framtre som seriøs....i den grad det er mulig etter så mye vås.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fint at du vil ha deg frabedt at muslimer skal undervise dine barn.

For øvrig har jeg ikke hevdet at de undertrykkende hodeplaggene skal forbys. Jeg synes bare det er beklagelig å se slikt, siden det mest av alt er en symbolsk grime på kvinner som definitivt burde ha bedre rettigheter i Norge.

Jeg har selvsagt heller ikke forfektet at kvinner *burde* gå med hijab, men at de som måtte ønske det skal få lov. Akkurat som jeg vil ha lov til å gå med en nål fra Humanetisk Forbund eller Røde Kors hvis jeg ønsker det, eller kristne skal få ha et kors.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri sammenliknet Nazisymboler og skaut.

Les hva jeg skriver, slutt å ta enkeltelementer ut av den helheten de er satt i og slutt meg løgnene - hvis du ønsker å framtre som seriøs....i den grad det er mulig etter så mye vås.....

På spørsmål (som du fremdeles ikke har besvart) om hva som er problemet med skaut, svarte du:

"Hva er problemet med at noen bærer et nazisymbol?"

Ergo sammenligner du skaut og nazisymboler.

Og du har fremdeles ikke svart på hva som er problemet med at folk har hijab hvis de ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du har ikke klart å nevne et eneste problem.

Hijab dekker, for øvrig, ikke ansiktet.

Det er nettopp derfor jeg har skrevet om forskjellige hodeplagg generelt, og ikke hijab.

Det er, i motsetning til hva du tydligvis tror, ikke du som dikterer hva vi skriver om her. Ei heller er det dine fortolkninger av hva andre mener som er av interesse, men hva som faktisk er skrevet.

At du trives med løgner er ditt eget problem. For uansett hvor mye du forsøker å gjøre det til andres problem, så går ikke ditt problem som notorisk løgner bort av den grunn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nettopp.

Du burde kanskje tenke over hva det faktisk betyr....

At reglene bør endres til å ta høyde for at verden forandrer seg, og at Norge nå er multikulturelt og multireligiøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nettopp derfor jeg har skrevet om forskjellige hodeplagg generelt, og ikke hijab.

Det er, i motsetning til hva du tydligvis tror, ikke du som dikterer hva vi skriver om her. Ei heller er det dine fortolkninger av hva andre mener som er av interesse, men hva som faktisk er skrevet.

At du trives med løgner er ditt eget problem. For uansett hvor mye du forsøker å gjøre det til andres problem, så går ikke ditt problem som notorisk løgner bort av den grunn....

Du har fremdeles ikke svart på hva som konkret er problemet med at en kvinnelig elev på skolen frivillig går med skaut.

Ikke har du svar på det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det et problem at noen bærer et nazisymbol?

Svaret du er ute etter har du også fått i en annen tråd der du har spurt om det samme.

#Hvorfor er det et problem at noen bærer et nazisymbol?#

Vil det by på problem da?

Nazisymbolet har eksistert lenge før Hitler. Det er et Indisk merke for noe helt annet en hva det har fått tildelt betydning for i senere tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På spørsmål (som du fremdeles ikke har besvart) om hva som er problemet med skaut, svarte du:

"Hva er problemet med at noen bærer et nazisymbol?"

Ergo sammenligner du skaut og nazisymboler.

Og du har fremdeles ikke svart på hva som er problemet med at folk har hijab hvis de ønsker det.

Si meg - er du så dum?

Ditt "ergo" argument er noe man kan forvente av små barn eller mentalt tilbakestående.

Du kan ikke fly Sør, og det kan heller ikke en stein. Ergo er du en stein?

Ærlig talt - hvis dette er måten du resonerer deg frem til "sannheter" på, så er det ikke rart det blir svært mange løgner på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#Hvorfor er det et problem at noen bærer et nazisymbol?#

Vil det by på problem da?

Nazisymbolet har eksistert lenge før Hitler. Det er et Indisk merke for noe helt annet en hva det har fått tildelt betydning for i senere tid.

Byr det på problemer i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At reglene bør endres til å ta høyde for at verden forandrer seg, og at Norge nå er multikulturelt og multireligiøst.

Ikke hvis det ikke er hensiktsmessig og ønskelig for flertallet.

Vi lever tross alt i et demokrati og som du sier, reglene skal være der for menneskenes skyld - flertallet av menneskene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fremdeles ikke svart på hva som konkret er problemet med at en kvinnelig elev på skolen frivillig går med skaut.

Ikke har du svar på det heller.

Les hva jeg har skrevet, og svar meg heller på mine spørsmål enn å komme med løgner som du overhode ikke har belegg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har selvsagt heller ikke forfektet at kvinner *burde* gå med hijab, men at de som måtte ønske det skal få lov. Akkurat som jeg vil ha lov til å gå med en nål fra Humanetisk Forbund eller Røde Kors hvis jeg ønsker det, eller kristne skal få ha et kors.

På samme måte som du synes at nazister skal få gå med hakekors og andre nazisymboler.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsning på hva da?

At folk bruker skaut/hijab?

La dem da fortsette å bruke skaut.

De som ikke ønsker å bruke hodeplagg og annen tildekning av ansiktet da?

Hva gjør vi for dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si meg - er du så dum?

Ditt "ergo" argument er noe man kan forvente av små barn eller mentalt tilbakestående.

Du kan ikke fly Sør, og det kan heller ikke en stein. Ergo er du en stein?

Ærlig talt - hvis dette er måten du resonerer deg frem til "sannheter" på, så er det ikke rart det blir svært mange løgner på deg.

Du har fremdeles ikke svart på hva som konkret er problemet med at en kvinnelig elev på skolen frivillig går med skaut.

Ikke har du svar på det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hvis det ikke er hensiktsmessig og ønskelig for flertallet.

Vi lever tross alt i et demokrati og som du sier, reglene skal være der for menneskenes skyld - flertallet av menneskene....

Et demokrati skal beskytte minoritetenes rettigheter - inklusive til å gå med skaut. Det er en del av ytringsfriheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les hva jeg har skrevet, og svar meg heller på mine spørsmål enn å komme med løgner som du overhode ikke har belegg for.

Du har ikke skrevet noe hvor du nevner hva problemet er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg repekter religion som praktiseres av voksne og ikke påvirker andre mannesker.

Religion som undertrykker mennesker, og påvirker barn er jeg i mot.

Så mine naboer kan godt være religiøse, men jeg syns det er trist at barna ikke kan få være barn til de er 16 eller 18 år og kan bestemme selv om de vil legge seg under religionens åk.

Det er frivillig å bruke slør. Alle mennesker har rett til å bestemme over seg selv her i landet. *informerer*

Om man skulle la være å påvirke barna sine, så ville det blitt anerkistisk land.

Uansett hvor mye DU er i mot religion, så er det faktisk slik at religion virker positivt inn på et menneske. Det er langt fler religiøse som takkler tragedier bra en ikke-troende, for eksempel.

Og ha en tro er godt for psyken.

Du påvirker barna dine ¨med dine meninger og holdninger. At du ikke synes religiøse skal kunne det, sier en del om hva du bringer videre til dine barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...