Gå til innhold

Endelig slutt på disse nissene.


Grip

Anbefalte innlegg

Ikke bli forundra om folk faktisk har mer utdannelse enn skolesjefen her.

UiF -- innlegget var rettet til deg. Og du har definitivt ikke mer utdannelse enn skolesjefen din.

Har du utdannelse?

Dannelse har du iallfall ikke.

Et dannet menneske er ikke rasist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 307
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    90

  • Goliath

    86

  • Ulv I Faarikaal

    31

  • Grip

    20

Mest aktive i denne tråden

Du triste...dette rasist-begrepet mistet sin betydning for noen år siden, grunnet misbruk. Når du nå hele tiden messer dette ordet på sviktende grunnlag, blir det hele litt sånn anakronisme, om du skjønner. Litt patetisk. Skjønner?

Grip,

her er min definisjon på hva rasisme er:

"Rasisme -- når en tilknytter (mangel på) moralske kvaliteter og/eller kognitive evner til synlige, fysiske kjennetegn som hudfarge o.l. og/eller det å være av en spesiell 'rase'..."

Hva er det med denne definisjonen som du ikke kan godta.

Det at du føler deg truffet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

UiF -- innlegget var rettet til deg. Og du har definitivt ikke mer utdannelse enn skolesjefen din.

Har du utdannelse?

Dannelse har du iallfall ikke.

Et dannet menneske er ikke rasist.

>>UiF -- innlegget var rettet til deg. Og du har definitivt ikke mer utdannelse enn skolesjefen din.

Du må lese det jeg skriver.

Ja.

Det er meg knekkende likegyldig hva du mener om det.

>>Et dannet menneske er ikke rasist.

Jeg har møtt utrolig dannete mennsker, og helt klart rasister. De mest dannete og mest rasistiske var en gruppe pensjonister fra Texas jeg møtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grip,

her er min definisjon på hva rasisme er:

"Rasisme -- når en tilknytter (mangel på) moralske kvaliteter og/eller kognitive evner til synlige, fysiske kjennetegn som hudfarge o.l. og/eller det å være av en spesiell 'rase'..."

Hva er det med denne definisjonen som du ikke kan godta.

Det at du føler deg truffet?

Jeg kan ikke se noe i den definisjonen som jeg ikke kan godta. Jeg kan heller ikke se at noen her på dol med rimelighet kan kalles rasist, ut fra den definisjonen.

Hvorfor da alt engasjementet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

>>UiF -- innlegget var rettet til deg. Og du har definitivt ikke mer utdannelse enn skolesjefen din.

Du må lese det jeg skriver.

Ja.

Det er meg knekkende likegyldig hva du mener om det.

>>Et dannet menneske er ikke rasist.

Jeg har møtt utrolig dannete mennsker, og helt klart rasister. De mest dannete og mest rasistiske var en gruppe pensjonister fra Texas jeg møtte.

UiF

--- jeg er ikke i tvil om at du menger deg med rasister og at du anser dem for å være dannede. Ja, at en gruppe rasister skal ha vært de mest "dannende" mennekser du vet om, burde vel ikke overraske noen her på DOL, etter å ha lest dine ulike rasistiske utspill de siste årene.

UiF

-- you are being judged by the company you keep!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

UiF

--- jeg er ikke i tvil om at du menger deg med rasister og at du anser dem for å være dannede. Ja, at en gruppe rasister skal ha vært de mest "dannende" mennekser du vet om, burde vel ikke overraske noen her på DOL, etter å ha lest dine ulike rasistiske utspill de siste årene.

UiF

-- you are being judged by the company you keep!

:)

Good try, but no cigar.

Jeg viste at man godt kan være to eller flere ting samtidig: rasist og dannet, uten at de to påvirker hverandre. De var dannete og sympatiske helt til vi oppdaget hva de også var. Man kan altså ikke være rasist og _sympatisk_ samtidig i mine øyne. De var rike også, uten at det heller påvirker det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tristamento

Good try, but no cigar.

Jeg viste at man godt kan være to eller flere ting samtidig: rasist og dannet, uten at de to påvirker hverandre. De var dannete og sympatiske helt til vi oppdaget hva de også var. Man kan altså ikke være rasist og _sympatisk_ samtidig i mine øyne. De var rike også, uten at det heller påvirker det andre.

UiF

-- igjen: du ser ikke at dannelse ikke er forenelig med noe så barbarisk som rasisme. Men det skyldes vel at du ikke ser på rasisme som noe udannet?

Ta heller avstand fra rasisme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UiF

-- igjen: du ser ikke at dannelse ikke er forenelig med noe så barbarisk som rasisme. Men det skyldes vel at du ikke ser på rasisme som noe udannet?

Ta heller avstand fra rasisme!

Ditt fokus på rasisme antar nærmest patologiske dimensjoner. Har du så dårlige erfaringer med Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

UiF

-- igjen: du ser ikke at dannelse ikke er forenelig med noe så barbarisk som rasisme. Men det skyldes vel at du ikke ser på rasisme som noe udannet?

Ta heller avstand fra rasisme!

De var dannet mot meg, og udannet mot andre, det er fullt mulig. Saddam var også snill mot noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

Ditt fokus på rasisme antar nærmest patologiske dimensjoner. Har du så dårlige erfaringer med Norge?

Grip,

i motsetning til deg anser jeg rasisme for å være både inhumant og meget alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

De var dannet mot meg, og udannet mot andre, det er fullt mulig. Saddam var også snill mot noen.

...er "snill" og "dannet" det samme?

Eller viser du her din mangel på utdannelse, siden du tydeligvis ikke vet hva det vil si å være dannet.

Oppsøk skolesjefen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Ditt fokus på rasisme antar nærmest patologiske dimensjoner. Har du så dårlige erfaringer med Norge?

Jeg levde midt i et område hvor det, folkelig sett, burde finnes sinnsykt mange norske rasister, men tro meg: jeg traff knapt en eneste, nordmenn er ikke slik enkelte ynder å tro. Noen antydet at rasistene muligens hadde flyttet, men det tror jeg ikke. De som flyttet var mest de som var bekymret for kvaliteten på de skolene barna skulle gå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grip,

i motsetning til deg anser jeg rasisme for å være både inhumant og meget alvorlig.

Jeg anser også rasisme som inhumant og meget alvorlig. Hvordan har du fått et feilaktig inntrykk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

...er "snill" og "dannet" det samme?

Eller viser du her din mangel på utdannelse, siden du tydeligvis ikke vet hva det vil si å være dannet.

Oppsøk skolesjefen din!

Med deg kan vi trygt bruke ordet usympatisk. Man kan altså være antirasist og usympatisk samtidig. Det er faktisk ganske vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grip,

her er min definisjon på hva rasisme er:

"Rasisme -- når en tilknytter (mangel på) moralske kvaliteter og/eller kognitive evner til synlige, fysiske kjennetegn som hudfarge o.l. og/eller det å være av en spesiell 'rase'..."

Hva er det med denne definisjonen som du ikke kan godta.

Det at du føler deg truffet?

Selvsagt har ingen spesielle egenskaper på grunnlag av hudfarge eller rase. Såvidt meg bekjent har da ingen heller hevdet noe slik på DOL.

Hva derimot flere har påpekt og VET, er at det er noe som heter "kulturelt betinget atferd", som er medlært gjennom oppdragelse og sosialiseringsprosessen.

Det er disse viktige forskjeller du ikke har skjønt bæra av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

Jeg anser også rasisme som inhumant og meget alvorlig. Hvordan har du fått et feilaktig inntrykk?

Mener du nå at vi begge har et feilaktig inntrykk (nemlig at rasisme er inhumant og alvorlig), og at du lurer på hvordan jeg har fått slikt et "feialktig" inntrykk?

Ta avstand fra rasisme nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

Med deg kan vi trygt bruke ordet usympatisk. Man kan altså være antirasist og usympatisk samtidig. Det er faktisk ganske vanlig.

Enig i at en kan være antirasist og ellers usympatisk.

Men en kan ikke være rasist og sympatisk.

Jeg antar at du mener jeg er usympatisk fordi jeg er antirasist.

Men det er nok fordi du er rasist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du nå at vi begge har et feilaktig inntrykk (nemlig at rasisme er inhumant og alvorlig), og at du lurer på hvordan jeg har fått slikt et "feialktig" inntrykk?

Ta avstand fra rasisme nå!!

Det er mulig jeg var upresis. Jeg mente å stille spørsmål ved hvordan du feilaktig, kunne få et slikt inntrykk av Grip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

Det er mulig jeg var upresis. Jeg mente å stille spørsmål ved hvordan du feilaktig, kunne få et slikt inntrykk av Grip.

Grip, jeg har ikke noe feilaktig inntrykk av Grip. jeg har gjennomskuet Grip som rasist for lenge siden.

Men på en annen side, det kan jo være at jeg tar feil. Da er det bare for Grip å ta avstand fra rasisme.

Tar Grip avstand fra rasisme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grip, jeg har ikke noe feilaktig inntrykk av Grip. jeg har gjennomskuet Grip som rasist for lenge siden.

Men på en annen side, det kan jo være at jeg tar feil. Da er det bare for Grip å ta avstand fra rasisme.

Tar Grip avstand fra rasisme?

Dette har for lenge siden antatt karakter av selskapslek, og jeg vet ikke hvor mange ganger du har spurt, eller hvor mange ganger jeg har svart. Svaret er det samme som hver gang; Ja.

Siden jeg driver med litt annet på denne formiddagen, er det fint om du neste gang du spør, angir mitt nick i overskriften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...