Gå til innhold

Ulv, Goliath, Sør, Grip, Morsk, Tristamento

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Mitt syn er som følger; Man skal behandle alle mennesker med respekt og dannelse. Alle i dette landet skal behandles likt så langt mulig. Frihet og demokrati skal forsvares for enhver pris. Alle skal fritt kunne si sin mening, herunder alle tenkelige og utenkelige politiske og religiøse retninger.

Islam er den farligste pest i verden i dag, raskest voksende og mer totalitær og farlig enn både nazisme og kommunisme. Jeg vil absolutt forsvare alle muslimers rett til å dyrke sin tro og hevde sine meninger.

Jeg hevder at den farligste utvikling som kan skje, er at islam (eller andre totalitære ideologier) får bredt fotfeste i Norge. Det er lenge igjen før dette blir noe problem, men et par, tre generasjoner er kort tid og da kan det være for sent. Dette er spesielt farlig siden det nesten ikke skjer utveksling mellom de kulturer som nå etablerer seg i Norge, selv blant de som er født her i landet.

Jeg vil altså absolutt forsvare muslimers, nazisters, kommunisters etc sin rett til å si sin mening, og de skal også få være i landet vårt. Men det betyr ikke at vi skal la vårt samfunn omformes i tråd med de samfunnssyn vi finner hos disse gruppene.

Derfor må innvandringen av fremmedkulturelle begrenses, men innenfor de avtaler vi er forpliktet av. Dette vil være en stor fordel både for nordmenn og for de som kommer hit. Integreringspolitikken vil kunne bli virksom, og de problemer vi i dag har, kan reduseres.

....

Raskt og gæli. Noen spørsmål?

Kan vi si at vi ikke skal ta inn fler enn vi har ressurser til å lære opp, holde friske psykisk og fysisk, bosette og følge opp?

Vår kommune greier ikke jobben lenger, det går over stokk og stein. Politiet, sosialkontoret og barnevernet river seg i håret (uoffisielt og på bakrommet).

Fortsetter under...

• Svar 152
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

25

• Prozak

15

• SierDuDet

13

• Goliath

13

Mest aktive i denne tråden

>>Han er redd for alt som er fremmed

He-he. Jeg som har vært i løvens hule: moskeen, og fått koranen, akkurat som Erna.

En kompis var i muslimsk begravelse, og da hadde folka der nærmest slåss om hvem som skulle bære den døde (sloss bokstavelig!), og de kastet den avdøde opp i lufta flere ganger.

Forstår jo at enkelte kan bli litt redde.

Ulv I Faarikaal

En kompis var i muslimsk begravelse, og da hadde folka der nærmest slåss om hvem som skulle bære den døde (sloss bokstavelig!), og de kastet den avdøde opp i lufta flere ganger.

Forstår jo at enkelte kan bli litt redde.

Jø og fyse.

Kan vi si at vi ikke skal ta inn fler enn vi har ressurser til å lære opp, holde friske psykisk og fysisk, bosette og følge opp?

Vår kommune greier ikke jobben lenger, det går over stokk og stein. Politiet, sosialkontoret og barnevernet river seg i håret (uoffisielt og på bakrommet).

Det er viktig. Likevel; Selv om vi under disse forutsetninger kunne slippe inn flere enn i dag, må det hindres for å unngå for sterk islamsk påvirkning av landet vårt.

Vi må tørre å si at vi ikke ønsker for stor påvirkning av en slik totalitær ideologi. S

Du glemte SDD:

Vinglekopp hvis innlegg bærer preg av om rusen er på vei inn eller ut av kroppen.

Men hun spurte ikke om meg. Jeg hadde selvsagt kommet med en inngående psykologisk analyse av meg selv, dersom jeg var nevnt i headingen.

5 poeng.

Hvis skalaen går fra 1 til 6 så er 5 poeng helt ulogisk.

Jeg er tross alt edru stort sett hele måneden igjennom, og jeg vingler ikke. Det er bare enkelte av dere som diskuterer her som tror alt Sør skriver er fullstendig på bærtur fordi han er Sør, på samme måte som enkelte tror alt Ulv skriver er fullstendig på bærtur fordi han er Ulv.

Annonse

Prozak -- jeg vet ikke hvorfor du føler deg angrepet. Paranoid?

Jeg håper oppriktig at du får den hjelp du så sårt trenger.

Jeg har ennå til gode å lese noe som helst givende fra din hånd. Men som den humanist jeg er, har jeg ikke sluttet å ha tiltro til deg -- samme hvor svakt ditt utgangspunkt måtte være.

Stå på!

Kjøre deg - du gjentar deg selv uten at noe av det du sier har mening. Du driter deg ut ved å komme med patetiske insinusjoner, og når du blir spurt om å backe de opp eller forklare de nærmere, reagerer du ved å anklage meg for å "føle meg angrepet". Helt ærlig - klarer du ikke å se hva du selv sier (skriver), og at det ikke henger på greip? Hva er det med enkel logikk du ikke klarer å begripe?

Det er underholdende - men tro ikke på noen som helst måte at du greier å provosere meg. Likevel må jeg jo kunne be deg om å forklare deg.

"........................"

Gjest Flørten

Ikke bry deg om vår hustyrann sør, noen må holde han beskjeftiget så han ikke løper rundt og plager folk i RL.

Til vanlig er jeg veldig snill og hjelpsom mot alle.

Det er godt dere tar dere av det.

Personlig synes jeg Sør ligner mer og mer på en bille.

Gjest Flørten

Ulv: Han er redd for alt som er fremmed. Litt som de gamle der min mor kommer fra. De skremte unga med at det var negre i XXXskauen.

Ulv er litt som disse gamle.

Goliath: Den mest nyanserte av de nevnte.

Sør: Fullstendig opphengt i at alle mennesker og folkegrupper skal behandles likt. Og det noe så til de grader likt. Er også av den typen som ikke ser "pining" i bildene når en hund slaktes på tv. Han ser "mat":)

Grip: Sammen med Goliath er han en av de som er skeptiske til innvandring men som argumenterer godt for seg.

Morsk: En mer hatefull versjon av "Ulv", uten antydninger til glimt i øyet når han skriver.

Tristamento: Eier ikke skam.

Høyst oppklarende!

Tusen takk skal du ha SDD!

Gjest Flørten

Mitt syn er som følger; Man skal behandle alle mennesker med respekt og dannelse. Alle i dette landet skal behandles likt så langt mulig. Frihet og demokrati skal forsvares for enhver pris. Alle skal fritt kunne si sin mening, herunder alle tenkelige og utenkelige politiske og religiøse retninger.

Islam er den farligste pest i verden i dag, raskest voksende og mer totalitær og farlig enn både nazisme og kommunisme. Jeg vil absolutt forsvare alle muslimers rett til å dyrke sin tro og hevde sine meninger.

Jeg hevder at den farligste utvikling som kan skje, er at islam (eller andre totalitære ideologier) får bredt fotfeste i Norge. Det er lenge igjen før dette blir noe problem, men et par, tre generasjoner er kort tid og da kan det være for sent. Dette er spesielt farlig siden det nesten ikke skjer utveksling mellom de kulturer som nå etablerer seg i Norge, selv blant de som er født her i landet.

Jeg vil altså absolutt forsvare muslimers, nazisters, kommunisters etc sin rett til å si sin mening, og de skal også få være i landet vårt. Men det betyr ikke at vi skal la vårt samfunn omformes i tråd med de samfunnssyn vi finner hos disse gruppene.

Derfor må innvandringen av fremmedkulturelle begrenses, men innenfor de avtaler vi er forpliktet av. Dette vil være en stor fordel både for nordmenn og for de som kommer hit. Integreringspolitikken vil kunne bli virksom, og de problemer vi i dag har, kan reduseres.

....

Ett. Akkurat hva er det du misliker så sterkt med den Islamske trosretning?

Ellers - takk for et fornuftig innlegg.

Din

Ulv I Faarikaal

Din

Jeg personlig misliker koranens tekster. Mørke og dystre gufs fra middelaldrens død og fordervelse. Når kommer Den Nye Koranen?

Din

Jeg ser ingen hensikt i å gå dypt inn i de forskjellige og hellige skrifter. Man må ta utgangspunkt i hvordan de ulike religioner stort sett leves ut av deres tilhengere. Dette er det eneste relevante, altså de troendes tolkning av skriften.

I muslimske land er terror, frykt, vold, undertrykking av avvikere, ikketroende og kvinner samt fattigdom og nød fremtredende. Uten unntak.

Man skulle tro at muslimer som kom til Norge ville applaudere vårt demokrati og vår frihet. Det er mulig de gjør det, men selv praktiserer de mye av den samme undertrykking vi finner i deres hjemland, kvinnemishandling, tvangsgifting etc.

Jeg synes vi bør være voksne nok til å si fra at vi ikke aksepterer dette.

Annonse

Litt dårlig tid - så det blir svært kort fra meg.

Innvandring er nødvendig både av moralske og praktiske årsaker.

Men vi kan ikke ta inn fler enn vi kan håndtere på en måte som er innvandrerne verdig - og i tillegg skal vi selvfølgelig kunne sette noen flere og strengere krav til de som kommer hit enn hva vi gjør i dag.

Årsaken er at siden vi lider av både snillisme og naivisme, så blir dette utnyttet av hel- og halvkriminelle elementer på en måte som først og fremst går ut over de som fortjener å komme hit.

Rasisme slik begrepet etter mitt syn bør tolkes/defineres er noe jeg tar den aller sterkeste avstand fra. Det finnes intet som kan forsvare rasisme. men det finnes heller intet som kan forsvare de fundamentalistiske såkalte antirasistene - som per definisjon og handling er like ille som rasister og nynazister.

At det ikke skal være mulig å kritisere "stygge" tradisjoner og ukulturer som finnes blant ulike grupperinger av våre innvandrere uten å bli stemplet som rasist, synes jeg er så håpløst, naivt og dumt som det går an.

Hva mener de som gjør det at det faktisk vil løse av problemer? Og hvorfor ser de ikke selv vilke problemer de er med på å skape - ikke minst for de innvandrere som minst av alt fortjener det.....?

Det er vel kanskje det jeg lurer mest på.....

Jeg personlig misliker koranens tekster. Mørke og dystre gufs fra middelaldrens død og fordervelse. Når kommer Den Nye Koranen?

Du skriver: "Når kommer Den Nye Koranen?"

Alt som skjedde i Middelalderen under kristendommen, var jo ca 1500 år ETTER at Det NYE Testamentet kom ut!

....

Du repeterer bare den samme leksen, på tross av at du vet utmerket godt at kun svært få muslimer har en slik tolkning av islam som du nevner her - akkurat som svært få kristne er nazister.

Istedet for å angripe "alle muslimer", burde du spare på kruttet og angripe forstokkede fortolkninger av islam og kristendom.

Hei,

Jeg er ateist og humanist, og mener at all religion er uønskelig. Dette gjelder for islam, kristendom, hindusime, osv.

I tillegg til det baserer jeg meg på noen få prinsipper, som for øvrig er i Grunnlovene både i USA og Norge:

1) Man er uskyldig til det motsatte er bevist.

2) Likhet for loven.

3) Religionsfrihet, begrenset av Straffeloven.

====

Fra erfaring så vet jeg at hvis man skal oppnå integrasjon, så hjelper det ikke med ett sett regler for "dem" og et annet sett for "oss". Da må reglene lages slik at behandlingen ikke avhenger av hvilken "gruppe" du tilhører.

De (u)vanlige uanstendighetene til deg,

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...