Gå til innhold

oppgitt over militante , barbariske palestinske muslimer


Gjest palestinavenn

Anbefalte innlegg

Hvor påstår jeg de kan "oppnå" noe?

Poenget er at etter så mange år med ulovlig israelsk okkupasjon og terror så reagerer folk.

Hvis Sovjet hadde okkupert USA i årevis så tipper jeg at Cubas utenriksminister ikke ville gått trygt på gaten der. Mange palestinere mener at Egypt gjør alt for lite.

Fortsett og tippe. Du tipper mest sannsynlig feil.

Jeg er ikke et øyeblikk i tvil om at arabere stiller i en særklasse hva vedrører irrasjonell atferd både mot andre og seg i mellom.

Har nok noe med generell nedarvet ukultur og gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 505
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    180

  • Goliath

    66

  • Taj Mahal

    48

  • Grip

    35

Mest aktive i denne tråden

Vi snakker ikke om dine rasistiske utspill, men om min saklige argumentasjon.

:)

Merkelig at du som stadig strør rundt deg med femmedord ikke begriper hva som menes med saklighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

Men la oss si at USA (eller de allierte) hadde fortsatt å okkupere Japan (Hiroshima) siden 1945.

Tror du ikke noen japanere ville angrepet dem?

Tror du ikke det ville vært farlig for Kanadas utenriksminister å bevege seg i Hiroshima?

Jo, men likefullt ville jeg tatt avstand fra det.

Det mest tragiske er at denne terroren ikke er godt for noen. Støtter den palestinernes sak, er den med på å legitimere bruk av terror som "våpen". Alternativet er at palestinerne får deler av verdenssamfunet og de reformvennlige i Israel til å støtte en "hard" linje.

Uansett dør uskyldige menn og barn.

Mens palestinerne jubler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsett og tippe. Du tipper mest sannsynlig feil.

Jeg er ikke et øyeblikk i tvil om at arabere stiller i en særklasse hva vedrører irrasjonell atferd både mot andre og seg i mellom.

Har nok noe med generell nedarvet ukultur og gjøre.

Og da mener du vel at det samme gjelder for europeerenes uvane med å ha kriger i andre folks land, og israels uvane med å okkupere naboenes land?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men likefullt ville jeg tatt avstand fra det.

Det mest tragiske er at denne terroren ikke er godt for noen. Støtter den palestinernes sak, er den med på å legitimere bruk av terror som "våpen". Alternativet er at palestinerne får deler av verdenssamfunet og de reformvennlige i Israel til å støtte en "hard" linje.

Uansett dør uskyldige menn og barn.

Mens palestinerne jubler.

Du mener vel at Hjemmevernet i Norge burde ha sendt et brev til Hitler med en anmodninge om å være så snill og trekke seg ut?

Eller kanskje sende en underskiftssamling til Sharon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tristamento

Du mener vel at Hjemmevernet i Norge burde ha sendt et brev til Hitler med en anmodninge om å være så snill og trekke seg ut?

Eller kanskje sende en underskiftssamling til Sharon?

Nei, men de kunne holdt seg til militære mål og ikke bare drept uskyldige menn og barn.

Hmmm eller holdt de seg til militære mål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men de kunne holdt seg til militære mål og ikke bare drept uskyldige menn og barn.

Hmmm eller holdt de seg til militære mål?

Det tok mindre enn 5 år før de allierte bombet Dresden og Hiroshima og Nagasaki.

Palestinerene har holdt ut mye lengre!

Og selvsagt burde de ikke synke til samme nivå som Israel og drepe uskyldige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

Det tok mindre enn 5 år før de allierte bombet Dresden og Hiroshima og Nagasaki.

Palestinerene har holdt ut mye lengre!

Og selvsagt burde de ikke synke til samme nivå som Israel og drepe uskyldige.

...eller sagt på en annen måte: isaelere burde ikke synke til samme nivå som palestinere.

Det er vel drept nok mennesker nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...eller sagt på en annen måte: isaelere burde ikke synke til samme nivå som palestinere.

Det er vel drept nok mennesker nå?

Du skriver: " isaelere burde ikke synke til samme nivå som palestinere."

Det er Israel som har okkupert palestinerenes landområder, og ikke omvendt, på samme måte som det var nazistene som okkuperte Norge, og ikke omvendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

Du skriver: " isaelere burde ikke synke til samme nivå som palestinere."

Det er Israel som har okkupert palestinerenes landområder, og ikke omvendt, på samme måte som det var nazistene som okkuperte Norge, og ikke omvendt.

Men det rettferdiggjør da ikke drap på uskyldige. Det palestinerne gjør som er feil, er at de straffer uskyldige for det den isaelske hæren gjør.

Jeg synes det er lavmål.

Da Tyskland var okkupert etter 1945... var det få selvmordsbomber. Selv ikke blant nynazister i dag, blant dem som mener at jødene har okkupert hele verden, finner vi så mange selvmordsbombere.

Ikke misforstå meg: jeg synes det Israel gjør er motbydelig.

Det som overrasker meg, er at du ikke synes at det palestinerne gjør er motbydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det rettferdiggjør da ikke drap på uskyldige. Det palestinerne gjør som er feil, er at de straffer uskyldige for det den isaelske hæren gjør.

Jeg synes det er lavmål.

Da Tyskland var okkupert etter 1945... var det få selvmordsbomber. Selv ikke blant nynazister i dag, blant dem som mener at jødene har okkupert hele verden, finner vi så mange selvmordsbombere.

Ikke misforstå meg: jeg synes det Israel gjør er motbydelig.

Det som overrasker meg, er at du ikke synes at det palestinerne gjør er motbydelig.

Selvsagt er terror motbydelig, men den delen av terroren som palestinerene er ansvarlige for er minimal sammenlignet med den delen som Israel er ansvarlig for.

Derfor er det idioti å fokusere på palestinerenes terror, som er et musepiss i havet sammenlignet med hva staten Israel gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

Selvsagt er terror motbydelig, men den delen av terroren som palestinerene er ansvarlige for er minimal sammenlignet med den delen som Israel er ansvarlig for.

Derfor er det idioti å fokusere på palestinerenes terror, som er et musepiss i havet sammenlignet med hva staten Israel gjør.

Sør,

jeg "fokuserer" ikke på det palestinerne gjør i forhold til det den israelske hær etc. foretar seg.

Men av respekt for alle mennesker som er ofre for terror, tar jeg skarpt avstand fra all palestinsk terror.

Ja, jeg synes det palestinerne foretar seg er motbydelig.

At du er uenig, får stå for din regning. Men jeg forstår ikke hvorfor en skal overse det faktum at mange helt uskyldige mennekser i Israel er blitt drept av palestinske terrorister.

At de er jøder, gjør ikke palestinernes handlinger bedre.

Synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sør,

jeg "fokuserer" ikke på det palestinerne gjør i forhold til det den israelske hær etc. foretar seg.

Men av respekt for alle mennesker som er ofre for terror, tar jeg skarpt avstand fra all palestinsk terror.

Ja, jeg synes det palestinerne foretar seg er motbydelig.

At du er uenig, får stå for din regning. Men jeg forstår ikke hvorfor en skal overse det faktum at mange helt uskyldige mennekser i Israel er blitt drept av palestinske terrorister.

At de er jøder, gjør ikke palestinernes handlinger bedre.

Synes jeg.

Du skriver: "Men av respekt for alle mennesker som er ofre for terror, tar jeg skarpt avstand fra all palestinsk terror."

Nettopp. Du fokuserer på palestinsk terror, men sier ikke et ord om den ørten hundre ganger større terroren som Israel er ansvarlig for.

Besynderlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

Du skriver: "Men av respekt for alle mennesker som er ofre for terror, tar jeg skarpt avstand fra all palestinsk terror."

Nettopp. Du fokuserer på palestinsk terror, men sier ikke et ord om den ørten hundre ganger større terroren som Israel er ansvarlig for.

Besynderlig.

Sør,

hvorfor lyver du?

Stemmer det at jeg ikke sier noe ord om hva Israel foretar seg?

Ikke det?

Nei vel. Men da bør du ikke komme med usannheter.

Selvsagt tar jeg avstand fra det den israelske hæren foretar seg. Motbydelig kaller jeg slike handlinger.

...men i motsetning til deg tenker jeg ikke som så: at den jødiske pike ble drept er ikke så galt som at den palestinske gutten ble det...

Ok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sør,

hvorfor lyver du?

Stemmer det at jeg ikke sier noe ord om hva Israel foretar seg?

Ikke det?

Nei vel. Men da bør du ikke komme med usannheter.

Selvsagt tar jeg avstand fra det den israelske hæren foretar seg. Motbydelig kaller jeg slike handlinger.

...men i motsetning til deg tenker jeg ikke som så: at den jødiske pike ble drept er ikke så galt som at den palestinske gutten ble det...

Ok?

Med tanke på at terroren som staten Israel er ansvarlig for er ørten ganger større enn den individuelle palestinske terrorgrupper er ansvarlig for, samt at det er Israel som ulovlig okkuperer palestinerenes landområder, så er din fordømmelse av Israel påfallende "glemt".

Hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

Med tanke på at terroren som staten Israel er ansvarlig for er ørten ganger større enn den individuelle palestinske terrorgrupper er ansvarlig for, samt at det er Israel som ulovlig okkuperer palestinerenes landområder, så er din fordømmelse av Israel påfallende "glemt".

Hvorfor?

Sør,

hva vet du om det? Ikkke glem at for normale mennesker foregår det meste av livet utenfor DOL.

Og du vet fint lite om hva jeg foretar meg IRL.

Dette til orientering for deg.

Jeg håper du også tar avstandd fra palestinsk terror!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sør,

hva vet du om det? Ikkke glem at for normale mennesker foregår det meste av livet utenfor DOL.

Og du vet fint lite om hva jeg foretar meg IRL.

Dette til orientering for deg.

Jeg håper du også tar avstandd fra palestinsk terror!

Igjen forsøker du å flytte fokus.

Din unnfallenhet når det gjelder å fordømme staten Israel er påfallende.

Din overfokusering på palestinerenes overgrep og terror gjøres kun for å flytte oppmerksomheten fra Israels langt større overgrep og terror mot uskyldige sivile, som på toppen av det hele er på deres egne landområder.

Jeg regner med at hvis dette var 2. VK ville du fokusert på evt. overtramp av Hjemmevernet, og totalt "glemt" å kritisere nazistene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da mener du vel at det samme gjelder for europeerenes uvane med å ha kriger i andre folks land, og israels uvane med å okkupere naboenes land?

Nei, jeg snakker om arabernes vane med å terrorisere jøder, som startet på 1920-30 tallet, altså lenge før den angivelige okkupasjoen startet.

Hele ditt argumentasjonsfundament rakner ved dette faktum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg snakker om arabernes vane med å terrorisere jøder, som startet på 1920-30 tallet, altså lenge før den angivelige okkupasjoen startet.

Hele ditt argumentasjonsfundament rakner ved dette faktum.

Og pga noe som skjedde i 1920 så skal Israel drepe sivile palestinere i deres egne landområder i 2003?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...