Gå til innhold

De bør snart saksøkes for drap.


Anbefalte innlegg

Med sine såkalte "holdningskampanjer" forsøker norske politikere å frigjøre seg fra ansvaret for trafikkdøden.

De sender folk ut på livsfarlige veger, hvor man med sikkerhet må regne med et stort antall døde.

E6 og E18 sørover fra Oslo er velkjent. Et annet eksempel er E6 mellom Gardermoen og Lillehammer.

På disse 14 milene har hele 15 mennesker mistet livet i trafikkulykker, bare i år..og året er ikke slutt.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=207002

Vegvesenet mener at minst 11 av disse 15 hadde levde i dag, hvis den sterkt trafikkerte vegen hadde fire felt med skilte kjøreretninger.

Trafikken overgår langt det som to-felts veger er beregnet på å tåle, og konsekvensen er brutal og forutsigbar; eksplosiv økning i ulykker og tap av liv.

Bilorganisasjonene (NAF etc) burde bistå noen pårørende med å gå til sak mot myndighetene, som sitter passive og ser på at folk slaktes langs disse livsfarlige vegene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/130612-de-b%C3%B8r-snart-saks%C3%B8kes-for-drap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette har vært en av mine hjertesaker på det lokalpolitiske plan her i hjemfylket mitt i mange år. Vi har vært vitne til en galematias-investering der 1,8 milliarder kroner er sløst bort på en fastlandsforbindelse til Nordkapp, mens E6 gjennom Østfold er rene kjøttkværna.

Altså, 1,8 milliarder for å ta unna 30 biler i døgnet på gjennomsnitts årsbasis, samtidig som turistnæringen på begge sider mister mye av næringsgrunnlaget fordi ingen stopper lenger. Samtidig er trafikken på E6 gjennom Østfold så tett noen ganger at det lønner seg å kjøre omveier på opptil 5 mil. Snakk om å prioritere.

Det hører med til historien at Natur & Ungdom lenket seg fast til anleggsnullpunktet da arbeidet med ny E6 skulle starte. Politiet i Moss så utviklingen og ledet trafikken rundt dem på Gamle Mossevei mens de klippet tullingene løs og bøtela dem en masse. Selvsagt kom disse naturelskerne humpene i en gammel dieselstinkende buss, og synes ikke jernbanen var bryderiet verd å benytte selv om den lå en halvtimes gange unna.

Og nå har vi samme leksa for å få igang Rygge Sivile Lufthavn. Gjett hvem som oier seg mest. Jo, ganske riktig, venstresosialistiske hjulkjepper med Jon Michelet i spissen. At ikke disse særingene søker politisk asyl i Russland er meg en gåte.

Mot dumskapen kjemper selv gudene forgjeves.

Dette har vært en av mine hjertesaker på det lokalpolitiske plan her i hjemfylket mitt i mange år. Vi har vært vitne til en galematias-investering der 1,8 milliarder kroner er sløst bort på en fastlandsforbindelse til Nordkapp, mens E6 gjennom Østfold er rene kjøttkværna.

Altså, 1,8 milliarder for å ta unna 30 biler i døgnet på gjennomsnitts årsbasis, samtidig som turistnæringen på begge sider mister mye av næringsgrunnlaget fordi ingen stopper lenger. Samtidig er trafikken på E6 gjennom Østfold så tett noen ganger at det lønner seg å kjøre omveier på opptil 5 mil. Snakk om å prioritere.

Det hører med til historien at Natur & Ungdom lenket seg fast til anleggsnullpunktet da arbeidet med ny E6 skulle starte. Politiet i Moss så utviklingen og ledet trafikken rundt dem på Gamle Mossevei mens de klippet tullingene løs og bøtela dem en masse. Selvsagt kom disse naturelskerne humpene i en gammel dieselstinkende buss, og synes ikke jernbanen var bryderiet verd å benytte selv om den lå en halvtimes gange unna.

Og nå har vi samme leksa for å få igang Rygge Sivile Lufthavn. Gjett hvem som oier seg mest. Jo, ganske riktig, venstresosialistiske hjulkjepper med Jon Michelet i spissen. At ikke disse særingene søker politisk asyl i Russland er meg en gåte.

Mot dumskapen kjemper selv gudene forgjeves.

I Russland har de jo bedre hovedveger enn her, så det frister nok ikke.

For sosialister har køer en egenverdi. Noen liker å stå i kø, for å kjenne varmen og fellesskapet. For dem er køen det ultimate symbol på rettferdighet og fordeling. Andre synes det er greit å organisere andre mennesker i køer. Det gir kontroll og makt.

Sosialisme og køer henger altså tett sammen, nærmest gjensidig avhengig av hverandre. Hvis folk får velge selv, mister sosialistene makt.

Så det er ikke rart de lenker seg fast når noen truer med å fjerne køer på forskjellige områder.

I Russland har de jo bedre hovedveger enn her, så det frister nok ikke.

For sosialister har køer en egenverdi. Noen liker å stå i kø, for å kjenne varmen og fellesskapet. For dem er køen det ultimate symbol på rettferdighet og fordeling. Andre synes det er greit å organisere andre mennesker i køer. Det gir kontroll og makt.

Sosialisme og køer henger altså tett sammen, nærmest gjensidig avhengig av hverandre. Hvis folk får velge selv, mister sosialistene makt.

Så det er ikke rart de lenker seg fast når noen truer med å fjerne køer på forskjellige områder.

Forøvrig god jul til deg og dine, og et godt nytt år.

Annonse

I Russland har de jo bedre hovedveger enn her, så det frister nok ikke.

For sosialister har køer en egenverdi. Noen liker å stå i kø, for å kjenne varmen og fellesskapet. For dem er køen det ultimate symbol på rettferdighet og fordeling. Andre synes det er greit å organisere andre mennesker i køer. Det gir kontroll og makt.

Sosialisme og køer henger altså tett sammen, nærmest gjensidig avhengig av hverandre. Hvis folk får velge selv, mister sosialistene makt.

Så det er ikke rart de lenker seg fast når noen truer med å fjerne køer på forskjellige områder.

De hovedveiene jeg har kjørt på i Russland har ikke vært noe å skryte av, men du har kanskje kjørt på noen andre?

Men det understreker vel bare poenget ditt om at det gjerne blir bedre veier i kapitalistiske land - hvis jeg forsto deg rett.

Så et interessant moment oppi dette: noen som vet hvor mye det ville kostet å redde disse 11 menneskene? Hvor mange mrd trengs for å ruste opp til sikker standard? Jeg spør fordi jeg ikke vet.

God jul!

De hovedveiene jeg har kjørt på i Russland har ikke vært noe å skryte av, men du har kanskje kjørt på noen andre?

Men det understreker vel bare poenget ditt om at det gjerne blir bedre veier i kapitalistiske land - hvis jeg forsto deg rett.

Så et interessant moment oppi dette: noen som vet hvor mye det ville kostet å redde disse 11 menneskene? Hvor mange mrd trengs for å ruste opp til sikker standard? Jeg spør fordi jeg ikke vet.

God jul!

Jeg vet heller ikke detaljer om dette, men mener å ha hørt 6-7 mrd kroner for fire-felts vei fra Oslo til Otta.

Inntektssiden består selvsagt av en hel rekke forhold, i tillegg til sparte liv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...