Gå til innhold

En fin pop-julesang som alle har hørt...

Anbefalte innlegg

...men som mange ikke har hørt på veldig lenge.

Band Aid - Do They know It's Christmas?

En låt med litt mer sjel og sannhet enn de vanlige julehymnene, og som får en til å tenke litt mer enn når man hører Hanne Krogh bære seg over at noen har vaska gølvet og andre har børi ved.

Og så er David Bowie med i den, så det sier seg sjøl at vi snakker kvalitet.

Den her trives jeg også med i jula:

Wham - Last Christmas (Jeg tror i hvert fall det er Wham, om ikke denne låta kom etter at George Michael gikk solo og begynte å suge menn på offentlige toaletter).

Mens den siste bare er fin, gir den første rom for meditasjon og ettertanke - som vår alles kjære Ari ville uttrykt seg mens han hadde slått ut med armene og prestert et kroppsspråk som vitnet om en fargerik blanding av poetri og komplett vannvidd.

Fortsetter under...

Første Vinylplata jeg kjøpte selv. Lille Pjokken tok bussen til byen og shoppet.

"Første Vinylplata jeg kjøpte selv. Lille Pjokken tok bussen til byen og shoppet."

Men denne ble da spilt inn i 94 og ble lagt ut for salg før jul det året.

Altså må du ha vært nærmere 16-17?

Hehe, eller har den kanskje kommet ut i en versjon tidligere også? :)

Bra er den i hvert fall!

"Første Vinylplata jeg kjøpte selv. Lille Pjokken tok bussen til byen og shoppet."

Men denne ble da spilt inn i 94 og ble lagt ut for salg før jul det året.

Altså må du ha vært nærmere 16-17?

Hehe, eller har den kanskje kommet ut i en versjon tidligere også? :)

Bra er den i hvert fall!

Nei, pyttsann, et tiår fra eller til spiller vel ingen rolle.

Døh, denne ble lagt ut for salg før jul i 1984 og bildene på innlay coveret var så fulle av puddelsveis at du så ikke et eneste fjes.

Jeg var 8 år og dro til byen alene, noe som harmonerer godt med det faktum at jeg blir 28 år om 2 måneder.

Så det så!*L*

Annonse

Døh, denne ble lagt ut for salg før jul i 1984 og bildene på innlay coveret var så fulle av puddelsveis at du så ikke et eneste fjes.

Jeg var 8 år og dro til byen alene, noe som harmonerer godt med det faktum at jeg blir 28 år om 2 måneder.

Så det så!*L*

Ah, men den versjonen jeg hører på nå er fra 1994. Det sier både David Bowie og Bob Geldof i låta.

Da ble minnene om "din første busstur til byen" litt mer forståelig :)

Så det så!*L*

Det er Bob Geldof som snøvla.

Du har rett: Den ble spilt inn i 1984. Hørte det nå når jeg la godviljen til.

Det er Bob Geldof som snøvla.

Du har rett: Den ble spilt inn i 1984. Hørte det nå når jeg la godviljen til.

http://www.rockshow.com.br/colaborations/records2/19841207bandaidfeedtheworld/bandaiddotheyknowitsxmas.htm

Flott gjeng?

Første Vinylplata jeg kjøpte selv. Lille Pjokken tok bussen til byen og shoppet.

Jeg husker godt rock on the dock -den norske versonen.

kom på TV da jeg satt og hed-banga på skuldrene til kjæresten, men husker ikke lenger til hvilken gruppe?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...