Gå til innhold

Uegnet som foreldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

"– Det kan aldri være til barnets beste å ha to homser til foreldre, sier John Alvheim (Frp). Han er leder for sosialkomiteen på Stortinget."

Kilde: http://www.dagen.no/show_art.cgi?art=5211

For en kombinasjon - Frp, fundamentalisme og avisen Dagen!

Med vennlig hilsen

• Svar 117
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

49

• Grip

15

• Goliath

2

• MsSophie

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja, med den kombinasjonen vet man nesten hva som står uten å lese artikkelen.

Jeg leste likevel for sikkerhets skyld, og ble da litt overrasket, for han syntes heterofile samboere var helt greitt som adoptivforeldre.

Tiden går fort og man glemmer lett, men jeg mener bestemt at dette kunne man ikke ha skrevet i Dagen for bare 20 år siden. Så kanskje det er håp for endring?

Skrevet

Jeg leste likevel for sikkerhets skyld, og ble da litt overrasket, for han syntes heterofile samboere var helt greitt som adoptivforeldre.

Tiden går fort og man glemmer lett, men jeg mener bestemt at dette kunne man ikke ha skrevet i Dagen for bare 20 år siden. Så kanskje det er håp for endring?

De korsfestet ham sikkert pga hans toleranse, etter at intervjuet var over! ;-)

Joda - verden går fremover, tross alt!

Med vennlig hilsen

Skrevet

De korsfestet ham sikkert pga hans toleranse, etter at intervjuet var over! ;-)

Joda - verden går fremover, tross alt!

Med vennlig hilsen

Ja, jeg ble littegrann i tvil. Men nå er jeg ikke ekspert på hva Dagen står for.

Jeg prøver å ha et åpent sinn (muligens et selvgodt selvbilde), men Dagen har jeg gitt opp. Det er alltid trist når noen tråkker på andre, men når de gjør det av idealisme og kamp for verdier (det tror jeg nok de selv opplever), da blir det dobbelt trist.

Gjest sosionomen
Skrevet

Ja, jeg ble littegrann i tvil. Men nå er jeg ikke ekspert på hva Dagen står for.

Jeg prøver å ha et åpent sinn (muligens et selvgodt selvbilde), men Dagen har jeg gitt opp. Det er alltid trist når noen tråkker på andre, men når de gjør det av idealisme og kamp for verdier (det tror jeg nok de selv opplever), da blir det dobbelt trist.

Heterofile er de eneste som bør være foreldre/fosterforeldre.

Det fins nok av raringer rundt omkring om ikke de stakkars ungene skal oppdras av to homser/lesber.

Kall en spade en spade.Det er nok elendighet i verden likevel !

Skrevet

Det fins nok av raringer rundt omkring om ikke de stakkars ungene skal oppdras av to homser/lesber.

Du har ikke noen dokumentasjon på at det er skadelig for barn å vokse opp med homofile foreldre. Tvertimot.

Derimot ER det skadelig for barn å vokse opp med foreldre som er fulle av fordommer, slik som deg.

Skrevet

Bare av nyssgjerrighet: kjenner du noen homofile, jeg mener, kjenner du noen godt?

Jeg har 3 homofile venner. Felles for dem alle er at vi var kjent en god stund før de fortalte meg det. Du kan si en mistillitserklæring til meg, men jeg tror de var realistiske - vi er alle redde for det ukjente.

Jeg er veldig glad for at de gjorde det slik, for da var jeg bare nødt til å skjønne av meg selv at det aller, aller meste har vi felles. Inklusive evne til omsorg, kjærlighet osv.

Jeg har også fått en del innblikk i hvilket vanvittig press de lever under, hvor redde de er for å få masse dritt for noe som du og jeg synes er noe av det flotteste i livet, noe vi selvfølgelig kan vise frem og være stolte av (kjæresten/ektefellen).

Hvorfor bruker du ordet "raringer?"

Skrevet

Du har ikke noen dokumentasjon på at det er skadelig for barn å vokse opp med homofile foreldre. Tvertimot.

Derimot ER det skadelig for barn å vokse opp med foreldre som er fulle av fordommer, slik som deg.

Hle samfunnet er jo fylt av fordommer mot homofile, så man skal ikke hvitmale en slik situasjon heller.

Jeg er enig i at homofile selvfølgelig kan være like gode foreldre som heterofile, men likevel tror jeg mange barn hadde fått store problemer ved å vokse opp med homofile foreldre i dagens samfunn.

Hvis man tenker by/bygd istedet for landet, kan man jo tenke seg hvordan det vil være å bo i et lite samfunn der de knapt har sett en mørkhudet person, og der de som er homofile har emigrert for lengst....og så tenke seg det flytter inn et homofilt par med et lite barn...hmmm...fikk nesten lyst å skrive en bok :o)

En homofil kamerat av meg mener at homofile ikke bør få adoptere fordi han tenker på barnet.

Skrevet

Skal du ikke forsvare løgnene dine i forrige diskusjon ?

Skrevet

Hle samfunnet er jo fylt av fordommer mot homofile, så man skal ikke hvitmale en slik situasjon heller.

Jeg er enig i at homofile selvfølgelig kan være like gode foreldre som heterofile, men likevel tror jeg mange barn hadde fått store problemer ved å vokse opp med homofile foreldre i dagens samfunn.

Hvis man tenker by/bygd istedet for landet, kan man jo tenke seg hvordan det vil være å bo i et lite samfunn der de knapt har sett en mørkhudet person, og der de som er homofile har emigrert for lengst....og så tenke seg det flytter inn et homofilt par med et lite barn...hmmm...fikk nesten lyst å skrive en bok :o)

En homofil kamerat av meg mener at homofile ikke bør få adoptere fordi han tenker på barnet.

Hvis det er andre folks fordommer du er redd for, så gjør noe med dem, istedet for å nekte homofile.

Din "logikk" er like feil som å påstå at hvite foreldre ikke skal få adoptere svarte barn, fordi barnene kan bli mobbet.

Har du noen dokumentasjon på at det er "skadelig" for barn å vokse opp med homofile foreldre?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hvis det er andre folks fordommer du er redd for, så gjør noe med dem, istedet for å nekte homofile.

Din "logikk" er like feil som å påstå at hvite foreldre ikke skal få adoptere svarte barn, fordi barnene kan bli mobbet.

Har du noen dokumentasjon på at det er "skadelig" for barn å vokse opp med homofile foreldre?

Med vennlig hilsen

Stopp no litt og ikke bedømm så fort Sør. Jeg har ikke sagt at ikke homofile bør få adoptere, jeg kom bare med et innspill om at det etter min oppfatning ikke vil være enkelt for barna.

Dokumentasjon ? Nei, dette begrunner jeg kun ut fra sunn fornuft.

Hadde du ønsket dine barn som "pionerer" ?

Alt jeg sier er at dette vil bli tøft for de "første" etter min oppfatning.

Og ut fra samme tanke som at man bør lære krype før man kan gå, synes jeg det er en fin utvikling at homofile nå begynner å få barn der den ene parten er biologisk far/mor.

Skrevet

Med vennlig hilsen

kan ikke sammenlignes fordi det da i tilfelle ville være fordommer mot barnas hudfarge. Her er det snakk om fordommer mot de voksne som barna kan få lide for.

Man kan ikke sammenligne en mus og et tre Sør (og andre)..hold dere til saken.

Skrevet

Stopp no litt og ikke bedømm så fort Sør. Jeg har ikke sagt at ikke homofile bør få adoptere, jeg kom bare med et innspill om at det etter min oppfatning ikke vil være enkelt for barna.

Dokumentasjon ? Nei, dette begrunner jeg kun ut fra sunn fornuft.

Hadde du ønsket dine barn som "pionerer" ?

Alt jeg sier er at dette vil bli tøft for de "første" etter min oppfatning.

Og ut fra samme tanke som at man bør lære krype før man kan gå, synes jeg det er en fin utvikling at homofile nå begynner å få barn der den ene parten er biologisk far/mor.

Hei,

Jeg ser ikke at man behøver noen "utvikling" her - kun at folk ikke diskriminerer.

Det er allment akseptert at barn bor med bare én foreldre, og likevel blir voksne. Da sier det seg selv at det ikke er skadelig med en ekstra omsorgsperson i samme hus, enten personen har samme kjønn som foreldren eller ei.

Barn kan bli mobbet fordi de har briller, eller rødt hår, eller brune sko. Ingen av rapportene jeg har lest har påvist noe negativt ved å ha homofile foreldre - tvertimot så har de derimot vært så obs på problemstillingen at de har gitt barnene mer støtte enn gjennomsnittet.

Med vennlig hilsen

Skrevet

kan ikke sammenlignes fordi det da i tilfelle ville være fordommer mot barnas hudfarge. Her er det snakk om fordommer mot de voksne som barna kan få lide for.

Man kan ikke sammenligne en mus og et tre Sør (og andre)..hold dere til saken.

Det er ikke en relevant forskjell - poenget er at barnet *kan* bli mobbet uansett om det er fordi "dine foreldre er homofile" eller "du har svart hud". I begge tilfellene er det egentlige problemet andre folks fordommer.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det er ikke en relevant forskjell - poenget er at barnet *kan* bli mobbet uansett om det er fordi "dine foreldre er homofile" eller "du har svart hud". I begge tilfellene er det egentlige problemet andre folks fordommer.

Med vennlig hilsen

Som sagt: Forskjellen er HVEM fordommene er mot.

Skrevet

Som sagt: Forskjellen er HVEM fordommene er mot.

Nei, fordi det er barnet som evt. blir mobbet for "å ha homofile foreldre".

For et barn er det lite relevant om det er fordommer mot "å ha homofile foreldre" (barn er uhyggelig lojale mot foreldre, uansett) eller mot deres hudfarge.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hei,

Jeg ser ikke at man behøver noen "utvikling" her - kun at folk ikke diskriminerer.

Det er allment akseptert at barn bor med bare én foreldre, og likevel blir voksne. Da sier det seg selv at det ikke er skadelig med en ekstra omsorgsperson i samme hus, enten personen har samme kjønn som foreldren eller ei.

Barn kan bli mobbet fordi de har briller, eller rødt hår, eller brune sko. Ingen av rapportene jeg har lest har påvist noe negativt ved å ha homofile foreldre - tvertimot så har de derimot vært så obs på problemstillingen at de har gitt barnene mer støtte enn gjennomsnittet.

Med vennlig hilsen

Bortsett fra at du mener det ikke er nødvendig med en "utvikling" men at man "bare kan hoppe i det" er vi enige.

Og ja, jeg er nok redd for at samfunnets fordommer mot homofile kan skade barnet, og barnet er tross alt det viktigste her.

Å endre samfunnet er ikke gjort i et trylleslag...men vi kommer dit nok en dag :o)

Skrevet

Bortsett fra at du mener det ikke er nødvendig med en "utvikling" men at man "bare kan hoppe i det" er vi enige.

Og ja, jeg er nok redd for at samfunnets fordommer mot homofile kan skade barnet, og barnet er tross alt det viktigste her.

Å endre samfunnet er ikke gjort i et trylleslag...men vi kommer dit nok en dag :o)

Men vi kommer aldri dit hvis ikke noen går foran.

Man får ikke "raseharmoni" ved å si at vi skal kun tillate svarte i Norge når de hvite er klare for det.

Ditto for homofile foreldre.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg har store problemer med å takle enkelte kommentarer fra de kanter.

Utrolig at de aldri kan lære å holde kjeft.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...