Gå til innhold

Uegnet som foreldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, fordi det er barnet som evt. blir mobbet for "å ha homofile foreldre".

For et barn er det lite relevant om det er fordommer mot "å ha homofile foreldre" (barn er uhyggelig lojale mot foreldre, uansett) eller mot deres hudfarge.

Med vennlig hilsen

For homofile er samfunnets "motstand" en bør på skuldrene....denne børen vil ungene automatisk ta på seg...og kjempe for å forsvare foreldrene sine, slik er unger...men slikt skal unger slippe !

Det er hvertfall min mening, men nå må jeg stikke, skal til svigers på middag :o)

• Svar 117
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

49

• Grip

15

• Goliath

2

• MsSophie

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Men vi kommer aldri dit hvis ikke noen går foran.

Man får ikke "raseharmoni" ved å si at vi skal kun tillate svarte i Norge når de hvite er klare for det.

Ditto for homofile foreldre.

Med vennlig hilsen

Men så hadde vel ikke de første fargede barna i bygdenorge det så enkelt heller...

Skrevet

Men så hadde vel ikke de første fargede barna i bygdenorge det så enkelt heller...

Barna skal ikke brukes i "kampen". Barna er uskyldige.

Men jeg er enig i at fordommene mot homofile er skremmende.

Skrevet

For homofile er samfunnets "motstand" en bør på skuldrene....denne børen vil ungene automatisk ta på seg...og kjempe for å forsvare foreldrene sine, slik er unger...men slikt skal unger slippe !

Det er hvertfall min mening, men nå må jeg stikke, skal til svigers på middag :o)

Ja, men at ungene skal slippe det er jo opp til de som har fordommer, og ikke de homofile.

Hvis ikke så er det jo som å si at "foreldre med rødt hår bør ikke få unger fordi de kan bli mobbet!".

Videre - etter det jeg vet så blir faktisk ikke unger med homofile foreldre mobbet (i nevneverdig grad) uansett.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Barna skal ikke brukes i "kampen". Barna er uskyldige.

Men jeg er enig i at fordommene mot homofile er skremmende.

Men alternativet er jo at disse barnene ikke får være hos de best egnede foreldrene, fordi ANDRE har fordommere mot dem. Da er det snakk om å utsette barn!

Med vennlig hilsen

Skrevet

Ja, men at ungene skal slippe det er jo opp til de som har fordommer, og ikke de homofile.

Hvis ikke så er det jo som å si at "foreldre med rødt hår bør ikke få unger fordi de kan bli mobbet!".

Videre - etter det jeg vet så blir faktisk ikke unger med homofile foreldre mobbet (i nevneverdig grad) uansett.

Med vennlig hilsen

Det er nok ingen av oss som sitter på noe fasitsvar her Sør.

Men jeg tror nok det er forskjell på å vokse opp hos homofile foreldre i Oslo vs Smøla....

Skrevet

Men alternativet er jo at disse barnene ikke får være hos de best egnede foreldrene, fordi ANDRE har fordommere mot dem. Da er det snakk om å utsette barn!

Med vennlig hilsen

Jeg må jo egentlig gå men...

Mener du det finnes for få adoptivforeldre ???

Skrevet

Som et av de første adoptivbarna til Telemark fra Sør-Korea ( jeg kom i 1967), opplevde jeg aldri mobbing i barneårene - aldri.

Det er først i tenårene og voksen alder jeg har møtt fordommer, rasisme og fremmedfrykt - og da fra andre voksene.

Skrevet

Det er nok ingen av oss som sitter på noe fasitsvar her Sør.

Men jeg tror nok det er forskjell på å vokse opp hos homofile foreldre i Oslo vs Smøla....

Hei,

Jeg har faktisk lest en god del forskning om dette (for noen år siden) og ingen av rapportene konkluderte med at det var "skadelig". Tvertimot var homofile som var såpass sterke at de slåss for ungene, også såpass ressurssterke at de løste evt. problemer.

Igjen - hvorfor er det bedre i Oslo enn på Smøla? Fordi i Oslo er de mer vant med det, og det ble de pga homofile, enslige homofile foreldre, osv.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Som et av de første adoptivbarna til Telemark fra Sør-Korea ( jeg kom i 1967), opplevde jeg aldri mobbing i barneårene - aldri.

Det er først i tenårene og voksen alder jeg har møtt fordommer, rasisme og fremmedfrykt - og da fra andre voksene.

Du skjønner at de er så trege at det tok 15 år før de bestemte seg for å ta igjen det forsømte! ;-)

Fortsatt god jul til deg og dine!

Skrevet

Jeg må jo egentlig gå men...

Mener du det finnes for få adoptivforeldre ???

Det er ingen tvil om at det er langt flere potensielle adoptivbarn enn adoptiv-foreldre i verden, selv om situasjonen nå er at det er ventetid (pga byråkrati). Men det er ikke mangel på foreldreløse-barn! Vi ble (i gjennomsnitt) tilbudt ett barn i uken da vi bodde i Sør Afrika.

Uansett - i første omgang er det snakk om at en homofil partner skal få adoptere barnet til partneren.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hei,

Jeg har faktisk lest en god del forskning om dette (for noen år siden) og ingen av rapportene konkluderte med at det var "skadelig". Tvertimot var homofile som var såpass sterke at de slåss for ungene, også såpass ressurssterke at de løste evt. problemer.

Igjen - hvorfor er det bedre i Oslo enn på Smøla? Fordi i Oslo er de mer vant med det, og det ble de pga homofile, enslige homofile foreldre, osv.

Med vennlig hilsen

Ja nettopp du sier det jo selv, utviklingen er faktisk kommet lenger i hovedstaden, ingen tvil om det.

Skrevet

Ja nettopp du sier det jo selv, utviklingen er faktisk kommet lenger i hovedstaden, ingen tvil om det.

Ja, fordi det har vært flere svarte/homofile der. Det samme skjer ikke på "Smøla" før det blir vanlig der også.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Stopp no litt og ikke bedømm så fort Sør. Jeg har ikke sagt at ikke homofile bør få adoptere, jeg kom bare med et innspill om at det etter min oppfatning ikke vil være enkelt for barna.

Dokumentasjon ? Nei, dette begrunner jeg kun ut fra sunn fornuft.

Hadde du ønsket dine barn som "pionerer" ?

Alt jeg sier er at dette vil bli tøft for de "første" etter min oppfatning.

Og ut fra samme tanke som at man bør lære krype før man kan gå, synes jeg det er en fin utvikling at homofile nå begynner å få barn der den ene parten er biologisk far/mor.

"Fint at homofile nå begynner å få barn der den andre parten er biologisk far/mor" - det er faktisk ikke noe nytt - har vel hele tiden vært en av de vanligste måtene for homofile/lesbiske å få barn på faktisk.

Jeg kjenner forresten ganske mange barn med homofile og/eller lesbiske foreldre. Foreldrene har vært flinke til å orientere barnehage/skole i forkant - og barna har ikke opplevd spor av mobbing. De er like harmoniske som andre unger.

Så du har nok mange fordommer (les: uvitenhet) ja.

Skrevet

Ja, fordi det har vært flere svarte/homofile der. Det samme skjer ikke på "Smøla" før det blir vanlig der også.

Med vennlig hilsen

Det er nok enklere når en en gang i fremtiden hører mer om det fra slektninger/media etc...

Slik jeg oppfatter det flytter de fleste homofile fra småsteder til større byer..og det er nok en god grunn til det.

"Oslofolket" opplever jo så mye annet de kan henge seg opp i...

Jeg forstår dette kan høres rart ut men jeg mener det helt alvorlig.

Grensen for hva en aksepterer flyttes nok etterhvert som noen overskrider disse grensene, derfor tror jeg det at "storbyfolk" pr idag har lettere for å akseptere homofile fordi de tross alt utgjør en mindre "trussel" enn de oppfatter kriminaliteten og det høye antallet innvandrere...med mindre de er sterkt kristne da...og tror homofili er en sykdom. Da er det jo ikke noe som hjelper vil jeg tro.

På små bydesteder foregår ofte alt som kan bryte med det som på stedet oppfattes som "normalen" bak lukkede dører..og blir det for vanskelig så flytter de til større byer.

Skrevet

"Fint at homofile nå begynner å få barn der den andre parten er biologisk far/mor" - det er faktisk ikke noe nytt - har vel hele tiden vært en av de vanligste måtene for homofile/lesbiske å få barn på faktisk.

Jeg kjenner forresten ganske mange barn med homofile og/eller lesbiske foreldre. Foreldrene har vært flinke til å orientere barnehage/skole i forkant - og barna har ikke opplevd spor av mobbing. De er like harmoniske som andre unger.

Så du har nok mange fordommer (les: uvitenhet) ja.

urgh...beklager at jeg ikke utdypet dette nærmere...det jeg mente var at det er fint dette nå begynner å bli akseptert/vanlig...noe jeg innbiller meg det gjør...hvertfall sett i forhold til "før".

Hvorfor har jeg fordommer da, når jeg mener det er ok at den ene adopterer den andres barn ?

Skrevet

urgh...beklager at jeg ikke utdypet dette nærmere...det jeg mente var at det er fint dette nå begynner å bli akseptert/vanlig...noe jeg innbiller meg det gjør...hvertfall sett i forhold til "før".

Hvorfor har jeg fordommer da, når jeg mener det er ok at den ene adopterer den andres barn ?

Spørsmålet var jo selvsagt feilformulert, det skal være: Hvorfor mener du jeg har fordommer når jeg mener det er ok...

Det jeg sier er jo bare at jeg ikke tror det er enkelt for barnet... Og med mindre det er dokumentert undersøkelser som viser det motsatte kan jeg ikke fatte dere kan påstå det !

At barnet f.eks. virker harmonisk i en alder av 10...tja..det er gjerne da det vanskelige begynner..

Synes argumentasjon som "de jeg kjenner....blablabla" er irrelevant egentlig. Man kan gjerne skrive det som en opplysning, men det kan ikke brukes som tungtveiende argumentasjon med mindre man kjenner "uhorvelig mange" som kan representere et bredt utvalg av homofile.

Jeg synes dere skal holde dere for gode til å utgi dere for å sitte med fasitsvar i denne diskusjonen, for det tror jeg ingen av oss har.

Om 30 år kan man kanskje se tilbake på utviklingen som har foregått og analysere, men denne diskusjonen blir litt "jeg tror" etc..

Ikke noe galt i å diskutere det (meningene våre), men ingen av oss har rett til å påstå at vi vet fasiten !

Er dere enig i det ?

Skrevet

Spørsmålet var jo selvsagt feilformulert, det skal være: Hvorfor mener du jeg har fordommer når jeg mener det er ok...

Det jeg sier er jo bare at jeg ikke tror det er enkelt for barnet... Og med mindre det er dokumentert undersøkelser som viser det motsatte kan jeg ikke fatte dere kan påstå det !

At barnet f.eks. virker harmonisk i en alder av 10...tja..det er gjerne da det vanskelige begynner..

Synes argumentasjon som "de jeg kjenner....blablabla" er irrelevant egentlig. Man kan gjerne skrive det som en opplysning, men det kan ikke brukes som tungtveiende argumentasjon med mindre man kjenner "uhorvelig mange" som kan representere et bredt utvalg av homofile.

Jeg synes dere skal holde dere for gode til å utgi dere for å sitte med fasitsvar i denne diskusjonen, for det tror jeg ingen av oss har.

Om 30 år kan man kanskje se tilbake på utviklingen som har foregått og analysere, men denne diskusjonen blir litt "jeg tror" etc..

Ikke noe galt i å diskutere det (meningene våre), men ingen av oss har rett til å påstå at vi vet fasiten !

Er dere enig i det ?

Det finnes (uten at jeg har referanser her og nå) massevis av forskning på dette, og samtlige rapporter jeg har sett har konkludert med at "det ikke var noe problem".

Og hvorfor skal man kunne nekte homofile å adoptere basert på at det *kan* være skadelig, mer enn man skal nekte folk med briller å adoptere, basert på atd et *kan* være skadelig?

Det er opp til de som påstår at det "kan være skadelig" å dokumentere dette, og ikke opp til andre å dokumentere at folk med rødt hår (og alle andre mulige "handicap") skal få adoptere. Det er altså ikke vi som har bevisbyrden.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det finnes (uten at jeg har referanser her og nå) massevis av forskning på dette, og samtlige rapporter jeg har sett har konkludert med at "det ikke var noe problem".

Og hvorfor skal man kunne nekte homofile å adoptere basert på at det *kan* være skadelig, mer enn man skal nekte folk med briller å adoptere, basert på atd et *kan* være skadelig?

Det er opp til de som påstår at det "kan være skadelig" å dokumentere dette, og ikke opp til andre å dokumentere at folk med rødt hår (og alle andre mulige "handicap") skal få adoptere. Det er altså ikke vi som har bevisbyrden.

Med vennlig hilsen

Det var da noen utrolig dårlige sammenligninger Sør..totalt irrelevante.

Mener du at det er like mye fordommer mot mennesker med briller og rødt hår som homofile ?? Det gjør du selvsagt ikke...så hvorfor ikke holde seg til saken ?

Du får si fra om du finner lenker så skal jeg lese, så får vi heller diskutere videre da. men si meg, har du oppfattet at jeg verken er imot homofile eller homofile som foreldre ??? Jeg har en følelse av at du mener jeg er motstander av dette... I tilfelle får du lese tråden på ny.

Jeg kunne virkelig gjerne tenkt meg å lese mer om de "undersøkelsene" du nevner...jeg går ut fra at de er utenlandske (england?)

Skal søke en dag jeg har tid.

God natt :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...