Gå til innhold

Uegnet som foreldre

Anbefalte innlegg

Gjest Sosionomen
Skrevet

Det er ingen tvil om at det er langt flere potensielle adoptivbarn enn adoptiv-foreldre i verden, selv om situasjonen nå er at det er ventetid (pga byråkrati). Men det er ikke mangel på foreldreløse-barn! Vi ble (i gjennomsnitt) tilbudt ett barn i uken da vi bodde i Sør Afrika.

Uansett - i første omgang er det snakk om at en homofil partner skal få adoptere barnet til partneren.

Med vennlig hilsen

Mye rart som skrives her. Man kan ikke likestille rødt hår(mange flotte damer der) og brune sko ? med homofile som adoptivforeldre.

La normale heterofile ta seg av adopsjon. Vi snakker her om barnets beste, ikke hva egoistiske homofile mener !.Det er nok av ressursterke normale som ønsker seg barn.

Nå er det vel en kjendis som har fårr surrogatmor til å lage et barn til seg, jeg er glad jeg slapp å ha en sånn far/far i min oppvekst.

Kall en spade en spade. Vi trenger ikke å godta at "alt" skal være normalt.

Heia sunne folk på Smøla.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 117
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

49

• Grip

15

• Goliath

2

• MsSophie

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Først innvandrere, og så homser?

"Først innvandrere, og så homser?" hva da?

Skrevet

Det var da noen utrolig dårlige sammenligninger Sør..totalt irrelevante.

Mener du at det er like mye fordommer mot mennesker med briller og rødt hår som homofile ?? Det gjør du selvsagt ikke...så hvorfor ikke holde seg til saken ?

Du får si fra om du finner lenker så skal jeg lese, så får vi heller diskutere videre da. men si meg, har du oppfattet at jeg verken er imot homofile eller homofile som foreldre ??? Jeg har en følelse av at du mener jeg er motstander av dette... I tilfelle får du lese tråden på ny.

Jeg kunne virkelig gjerne tenkt meg å lese mer om de "undersøkelsene" du nevner...jeg går ut fra at de er utenlandske (england?)

Skal søke en dag jeg har tid.

God natt :o)

Poenget er at barn kan bli mobbet for absolutt alt - uansett om det er "homofile foreldre" eller fargen på håret. Og hvis du er for homofil adopsjon - hva vil du frem til?

De fleste av rapportene jeg så (i forbindelse med den lignende diskusjo for 1-2 år siden) var fra USA, mener jeg å huske.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Mye rart som skrives her. Man kan ikke likestille rødt hår(mange flotte damer der) og brune sko ? med homofile som adoptivforeldre.

La normale heterofile ta seg av adopsjon. Vi snakker her om barnets beste, ikke hva egoistiske homofile mener !.Det er nok av ressursterke normale som ønsker seg barn.

Nå er det vel en kjendis som har fårr surrogatmor til å lage et barn til seg, jeg er glad jeg slapp å ha en sånn far/far i min oppvekst.

Igjen - det er langt mer skadelig med foreldre som har så idiotiske fordommer som du har, enn at foreldrene skulle være homofile.

Gjest Sosionomen
Skrevet

Igjen - det er langt mer skadelig med foreldre som har så idiotiske fordommer som du har, enn at foreldrene skulle være homofile.

Når man går tom for argumenter så bruker man skjellsord, da blir det vanskelig å diskutere.

Vi har forskjellige meninger, og du liker tydeligvis de annerledes i samfunnet.

Kanskje vi heller burde prioritere barna fremfor de voksne.

He en fin dag !

Skrevet

Når man går tom for argumenter så bruker man skjellsord, da blir det vanskelig å diskutere.

Vi har forskjellige meninger, og du liker tydeligvis de annerledes i samfunnet.

Kanskje vi heller burde prioritere barna fremfor de voksne.

He en fin dag !

Ja - vi prioriterer barnene ved å gi dem en trygg og god oppvekst med dertil egnede foreldre - enten de er hetero- eller homofile.

Du, derimot, vil nekte barn adoptivforeldre basert på noe så irrelevant som foreldrenes legning.

Skrevet

Når homser ikke hæler å ha sex med folk av det annet kjønn og ikke gjennomlever et svangerskap, er det ingen grunn til at de skal ha unger heller. Barn har fan ikke godt av å vokse opp i et homofilt parforhold, uansett hva som for tiden måtte være politisk korrekt.

Jeg liker ikke dette kjeledyrprespektivet på unger.

De får heller skaffe seg bikkje.

Skrevet

Når homser ikke hæler å ha sex med folk av det annet kjønn og ikke gjennomlever et svangerskap, er det ingen grunn til at de skal ha unger heller. Barn har fan ikke godt av å vokse opp i et homofilt parforhold, uansett hva som for tiden måtte være politisk korrekt.

Heterofile som adopterer "gjennomlever heller ikke svangerskapet".

Derutover - det er ikke barnet som lever i et homofilt forhold, men foreldrene.

Skrevet

Jeg er stadig nyssgjerrig på om du kjenner noen homofile. Siden du kaller dem ikke normale. Mitt inntrykk er at folk oppdager at de er temmelig normale når man først blir kjent med dem. Akkurat som franskmenn eller trøndere, selv om de er litt annerledes, særlig i starten.

Så lurer jeg på en ting til:

Hva er det du tror er skadelig med homofile (adoptiv-)foreldre? Er det at barna kan bli mobbet (mye omtalt ovenfor), er det at du tror at homofile kan påvirke dem til å bli homofile, eller mener du at homofile generelt er psykisk snåle, ikke egnet til å oppdra barn? Jeg får ikke tak i hva du mener med "spade".

Skrevet

"og ikke gjennomlever et svangerskap"

Mener du at det er et kriterie for å være egnet til å være foreldre?

Skrevet

Heterofile som adopterer "gjennomlever heller ikke svangerskapet".

Derutover - det er ikke barnet som lever i et homofilt forhold, men foreldrene.

Du har rett i at jeg er litt skeptisk til hele adoptivordningen. Den minner meg litt for mye om menneskehandel, men jeg har for liten kunnskap til å opptre bombastisk i saken.

Når det i tillegg er homser som skal være "foreldre", blir det i alle fall helt feil. Barn skal tilbys best mulige vilkår og i dette ligger å unnslippe "helskjeve" legninger hos sine "foreldre".

Det blir for mye fokus på homsers rettigheter og for lite på barnas.

Skrevet

"og ikke gjennomlever et svangerskap"

Mener du at det er et kriterie for å være egnet til å være foreldre?

Det å være gjennom et svangerskap, vil jeg tro er en viktig forberedelse til det å bli foreldre...på mange måter.

Det er neppe nødvendig, heller ikke tilstrekkelig....men veldig naturlig.

Skrevet

Du har rett i at jeg er litt skeptisk til hele adoptivordningen. Den minner meg litt for mye om menneskehandel, men jeg har for liten kunnskap til å opptre bombastisk i saken.

Når det i tillegg er homser som skal være "foreldre", blir det i alle fall helt feil. Barn skal tilbys best mulige vilkår og i dette ligger å unnslippe "helskjeve" legninger hos sine "foreldre".

Det blir for mye fokus på homsers rettigheter og for lite på barnas.

Hvor har du det fra at homofile foreldre ikke kan tilby "best mulige vilkår"?

Skrevet

Hvor har du det fra at homofile foreldre ikke kan tilby "best mulige vilkår"?

Min (sunne?) fornuft sier meg at et homofilt parforhold ikke er noen optimal ramme for et lite barn.

Skrevet

Det å være gjennom et svangerskap, vil jeg tro er en viktig forberedelse til det å bli foreldre...på mange måter.

eh..det er selvsagt tilstrekkelig, men ikke til å blir "gode" foreldre, hva nå det måtte være..

Skrevet

Malaria er også "naturlig"; det er også svartedøden, spedalskhet, osv.

Antibiotika, malariaprofylakse, osv - derimot - er ikke "naturlig".

Siden når ble "naturlig" = "godt" for deg?

Skrevet

Min (sunne?) fornuft sier meg at et homofilt parforhold ikke er noen optimal ramme for et lite barn.

Dine fordommer sier det. Men det er ikke noe du har belegg for å påstå - det er kun fordommer.

Skrevet

Malaria er også "naturlig"; det er også svartedøden, spedalskhet, osv.

Antibiotika, malariaprofylakse, osv - derimot - er ikke "naturlig".

Siden når ble "naturlig" = "godt" for deg?

Naturlig er flotte greier, sør. Har du ikke erfart det?

Når det gjelder forskjellige avvik og sykdommer, korrigerer vi disse som best vi kan. Selvsagt. Vi tar medisiner mot malaria og influensa, og jeg føler meg ganske sikker på at homsene ville tatt en medisin mot homofili også, hvis slikt fantes.

Uten dermed på noen måte å være nedsettende overfor homofile.

Skrevet

Naturlig er flotte greier, sør. Har du ikke erfart det?

Når det gjelder forskjellige avvik og sykdommer, korrigerer vi disse som best vi kan. Selvsagt. Vi tar medisiner mot malaria og influensa, og jeg føler meg ganske sikker på at homsene ville tatt en medisin mot homofili også, hvis slikt fantes.

Uten dermed på noen måte å være nedsettende overfor homofile.

Men hvorfor skulle de "ta medisiner" mot homofili, mer enn vi andre skulle ta medisiner mot heterofili?

Ved å foreslå medisinering, så insinuerer du at homofili er en sykdom.

Skrevet

Men hvorfor skulle de "ta medisiner" mot homofili, mer enn vi andre skulle ta medisiner mot heterofili?

Ved å foreslå medisinering, så insinuerer du at homofili er en sykdom.

Jeg vet ikke hva homofili er rubrisert som, men når man føler seksuell dragning mot det samme kjønn, har det i alle fall skjedd en "feilkobling" der oppe et sted.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...