Gå til innhold

Uegnet som foreldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du har rett i at jeg er litt skeptisk til hele adoptivordningen. Den minner meg litt for mye om menneskehandel, men jeg har for liten kunnskap til å opptre bombastisk i saken.

Når det i tillegg er homser som skal være "foreldre", blir det i alle fall helt feil. Barn skal tilbys best mulige vilkår og i dette ligger å unnslippe "helskjeve" legninger hos sine "foreldre".

Det blir for mye fokus på homsers rettigheter og for lite på barnas.

Tror du trenger et aldri så lite kurs i hvordan adopsjon foregår jeg, Grip, om du forbinder det med menneskehandel!

Beste hilsen fra

• Svar 117
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

49

• Grip

15

• Goliath

2

• MsSophie

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Tror du trenger et aldri så lite kurs i hvordan adopsjon foregår jeg, Grip, om du forbinder det med menneskehandel!

Beste hilsen fra

Jeg trenger nok det, ja. Har du noe å anbefale?

Skrevet

Beste hilsen fra

Skal vi selge Grip, slik at han får noe erfaring?

God jul til deg og dine.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg vet ikke hva homofili er rubrisert som, men når man føler seksuell dragning mot det samme kjønn, har det i alle fall skjedd en "feilkobling" der oppe et sted.

Nei, ingen feilkobling. Og det er mange år siden homofili var definert som noen sykdom.

Intet tilsier at ikke homofile kan være akkurat like gode omsorgspersoner som heterofile for et barn.

Hva er det egentlig du tror er skadelig? Tror du barnet blir homofilt?

Skrevet

Nei, ingen feilkobling. Og det er mange år siden homofili var definert som noen sykdom.

Intet tilsier at ikke homofile kan være akkurat like gode omsorgspersoner som heterofile for et barn.

Hva er det egentlig du tror er skadelig? Tror du barnet blir homofilt?

Visst fan er det en feilkobling, sør. Det sier seg selv. Kall det sykdom eller ikke sykdom...noe har gått galt like forbannet. Men for all del; Homser er vanlige borgere som deg og meg, og jeg har aldri uttrykt meg negativt overfor dem.

Mitt poeng er at barnas interesser må settes først, og at homsenes dikkedikke-behov må vike.

Kan man bevise at oppvekst i et homseforhold gir like gode vilkår for barn, legger jeg meg selvsagt flat for homsenes krav (men ikke med ræva i været).

Skrevet

Visst fan er det en feilkobling, sør. Det sier seg selv. Kall det sykdom eller ikke sykdom...noe har gått galt like forbannet. Men for all del; Homser er vanlige borgere som deg og meg, og jeg har aldri uttrykt meg negativt overfor dem.

Mitt poeng er at barnas interesser må settes først, og at homsenes dikkedikke-behov må vike.

Kan man bevise at oppvekst i et homseforhold gir like gode vilkår for barn, legger jeg meg selvsagt flat for homsenes krav (men ikke med ræva i været).

For det første, så er det du (som påstår at omsorgen til en tilfeldig utvalgt gruppe ikke er like god) som har bevisbyrden.

For det andre, så har det nettopp med "barnas beste" å gjøre. Det er best for barn å vokse opp i et samfunn uten fordommer mot homofile, osv.

For det tredje, hva er det du mener er "farlig"?

Gjest Sosionomen
Skrevet

Ja - vi prioriterer barnene ved å gi dem en trygg og god oppvekst med dertil egnede foreldre - enten de er hetero- eller homofile.

Du, derimot, vil nekte barn adoptivforeldre basert på noe så irrelevant som foreldrenes legning.

Jeg har ikke problem med å akseptere homofile, men jeg ønsker ikke at de skal vrangstille et barn fra fødselen av..

Hvis det var mening at homofile skulle ha barn, da hadde det ikke vært nødvendig med far og mor for å lage dette barn.

Det er noe merkelig med homofile, de må alltid fokusere på legning når de er i diskusjoner. De skal prakke dette på oss normale også.

Ellers høres du Sør ut til å være en fyrrig rødhette !

Skrevet

Jeg har ikke problem med å akseptere homofile, men jeg ønsker ikke at de skal vrangstille et barn fra fødselen av..

Hvis det var mening at homofile skulle ha barn, da hadde det ikke vært nødvendig med far og mor for å lage dette barn.

Det er noe merkelig med homofile, de må alltid fokusere på legning når de er i diskusjoner. De skal prakke dette på oss normale også.

Ellers høres du Sør ut til å være en fyrrig rødhette !

Det er du som vil nekte dem å adoptere som fokuserer på legning - det er jo hele begrunnelsen din for å nekte dem.

Hvem sin "mening" er det du påberoper deg?

Skrevet

Hvis jeg var kvinne og sa til deg:

"Jeg legger meg gjerne flat for dine krav, men da kun med bena godt samlet" - hva ville folk oppfatte det som - det høres vel ut som jeg mener du er en voldtektsmann.

Du skriver slik om homofile. Så i samme innlegg skriver du:

"Homser er vanlige borgere som deg og meg, og jeg har aldri uttrykt meg negativt overfor dem."

Dette får jeg ikke til å henge sammen - du synes homofile er skremmende og kan komme til å voldta deg, men du uttrykker deg ikke negativt om dem. !?

Eller kanskje du mener dette bare var en talemåte du ikke mente noe med. I så fall minner det meg om en del barn i Oslo som har en "talemåte" om at "søstera di er ei hore", noe de synes det er OK å si om norske jenter som ikke går med hijab.

Skrevet

For det første, så er det du (som påstår at omsorgen til en tilfeldig utvalgt gruppe ikke er like god) som har bevisbyrden.

For det andre, så har det nettopp med "barnas beste" å gjøre. Det er best for barn å vokse opp i et samfunn uten fordommer mot homofile, osv.

For det tredje, hva er det du mener er "farlig"?

Det har ikke noe med fordommer å gjøre. Det er ikke alltid slik at de som er uenig med deg, er fulle av fordommer.

Så vidt jeg vet, er de faglige instanser ikke helt samstemte i denne saken. Av dette kan man slutte at det finnes kvalifiserte, men ulike syn på saken.

Skrevet

Du har ikke noen dokumentasjon på at det er skadelig for barn å vokse opp med homofile foreldre. Tvertimot.

Derimot ER det skadelig for barn å vokse opp med foreldre som er fulle av fordommer, slik som deg.

En fryktelig tanke slo meg; Er det anledning for "norske" muslimer å adoptere barn?

Skrevet

Poenget er at barn kan bli mobbet for absolutt alt - uansett om det er "homofile foreldre" eller fargen på håret. Og hvis du er for homofil adopsjon - hva vil du frem til?

De fleste av rapportene jeg så (i forbindelse med den lignende diskusjo for 1-2 år siden) var fra USA, mener jeg å huske.

Med vennlig hilsen

...er at en sak har alltid flere sider. Jeg har ikke utgitt meg for å ha noe fasitsvar, og det mener jeg at ikke du har heller.

Skrevet

Min (sunne?) fornuft sier meg at et homofilt parforhold ikke er noen optimal ramme for et lite barn.

Homofile er som alle andre, forskjellige.

Du ser nok for deg de "prototypene" av homofile som gjerne blir fremstilt i enkelte filmer :o)

Når det gjelder adoptivforeldre er det en enorm prosess man må gjennom for å bli godkjent, og før man endelig kan oppleve det å få barn. Så på mange måter er adoptivforeldre dokumentert gode foreldre, og kurses også....Det er nok mange biologiske foreldre som med fordel kunne vært gjennom samme opplegg... :o)

En sak som nok kan bli et problem dersom homofile lovlig kan adoptere i fremtiden, er nok at de som står for godkjenningen må balansere forsiktig. Blir noen avvist er det nok lett å rope "diskriminering".... Her ligger en stor jobb og masse forarbeid for helsevesenet før adopsjon kan bli en realitet.

Skrevet

Jeg trenger nok det, ja. Har du noe å anbefale?

Åååå - du ville neppe forstått det uansett. Når nisselua er så godt trukket ned over øyne og øre så skal det en en del til.

Skrevet

Det har ikke noe med fordommer å gjøre. Det er ikke alltid slik at de som er uenig med deg, er fulle av fordommer.

Så vidt jeg vet, er de faglige instanser ikke helt samstemte i denne saken. Av dette kan man slutte at det finnes kvalifiserte, men ulike syn på saken.

De faglige instanser er vel rimelig samlet, men de religiøse sliter fremdeles med deres fordommer.

Skrevet

Alle som er uenige med Sør er fulle av fordommer. Det vet du vel?

Den eneste her som ikke lider av fordommer, fremmedfrykt eller rasisme er Sør - og et par av hans papegøyer.

Det vet du vel også Grip. Og selvfølgelig er det sant. Sør har jo skrevet og påstått det utallige ganger her på DOL - og da må det jo være sant - ikke sant?

Skrevet

En fryktelig tanke slo meg; Er det anledning for "norske" muslimer å adoptere barn?

Samme anledning som norske kristne har.

Skrevet

Alle som er uenige med Sør er fulle av fordommer. Det vet du vel?

Den eneste her som ikke lider av fordommer, fremmedfrykt eller rasisme er Sør - og et par av hans papegøyer.

Det vet du vel også Grip. Og selvfølgelig er det sant. Sør har jo skrevet og påstått det utallige ganger her på DOL - og da må det jo være sant - ikke sant?

Enda et innlegg fra deg til en tredje person, som omhandler "Sør".

Du er totalt opphengt i "Sør", akkurat som diverse "stalkers" som har et obsessivt og sykt forhold til andre personer.

Skrevet

...er at en sak har alltid flere sider. Jeg har ikke utgitt meg for å ha noe fasitsvar, og det mener jeg at ikke du har heller.

Men det ligger implisitt i din posisjon at det er et problem, for hvis ikke ville du ikke etterlyst noe "fasitsvar"...

Du velger ut en tilfeldig gruppe mennesker, og påstår at man må ha et fasitsvar for at det ikke skal være noe problem at de adopterer.... Imidlertid har jeg ikke sett at du har etterlyst noe fasitsvar på om det er skadelig når heterofile adopterer.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Åååå - du ville neppe forstått det uansett. Når nisselua er så godt trukket ned over øyne og øre så skal det en en del til.

Ååååå, si ikke det. Jeg er mottakelig for det meste, også saklig informasjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...