Gå til innhold

Uegnet som foreldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil helst ha færre fordommer FØR barna kommer inn i bildet jeg da...

Og tror nok ikke jeg skal reise til Smøla på en stund.. :o)

Det er fint på Smøla altså.... (prøver desperat her) ...bortsett fra de ørten vindmøllene da..

Men fordommene faller jo ikke før de blir vant med barn med homofile foreldre!

Det er som å påstå at "vi skal ha flere svarte i Smøla når fordommene faller". Det er kjennskap til svarte/homofile som gjør at fordommene faller. Man har fordommer mot folk man ikke kjenner.

Med vennlig hilsen

• Svar 117
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

49

• Grip

15

• Goliath

2

• MsSophie

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er ingen grunn til å tro at diskriminering er mer utbredt i provinsen enn i hovedstaden. Hvor har du det i fra?

Det synes absolutt jeg det er grunn til å tro. Når "alle" unge homofile (de "synlige") emigrerer til større byer og har gjort det i en årrekke.

Skulle gjerne sett at det var gjort en undersøkelse på dette blant homofile for jeg føler meg svært sikker på at jeg har rett. Kanskje det finnes en ?

Forøvrig, vi er hvertfall kommet lenger enn USA der det bare for få måneder ble lov å gifte seg for homofile..og det tidligere i år ble arrestert menn som hadde sex..på sitt eget soverom. i 15 delstater var det ikke lov for menn å ha sex med hverandre..

Og...

http://pub.tv2.no/nettavisen/skraablikk/article160642.ece

Dette var forøvrig intr. lesing...selv om jeg "skummet gjennom" deler av det:

http://www.eurozine.com/article/2003-07-17-goldstein-no.html

Skrevet

Enig med deg. Men det blir jo ikke bedre i "Smøla" av seg selv. Det er jo nettopp ved at folk blir vant med det at fordommene faller.

Med vennlig hilsen

Kanskje de homofile bør bli boende på Smøla da... og ikke rømme. Det er jo bedre at de voksne baner vei alene først mener jeg.. Selv om det er vanskelig, spesielt for unge.

He-he..stakkars Smøla, de blir uskyldig stemplet gitt.

Skrevet

Kanskje de homofile bør bli boende på Smøla da... og ikke rømme. Det er jo bedre at de voksne baner vei alene først mener jeg.. Selv om det er vanskelig, spesielt for unge.

He-he..stakkars Smøla, de blir uskyldig stemplet gitt.

Mulig - men jeg tviler på at det blir en ordning hvor homofile Oslo-borgere får adoptere, men de på Smøla ikke får!

Med vennlig hilsen

Skrevet

Mulig - men jeg tviler på at det blir en ordning hvor homofile Oslo-borgere får adoptere, men de på Smøla ikke får!

Med vennlig hilsen

He-he, nei, det skjer nok ikke...

En homofil venn av meg som er oppvokst et lite sted (ikke Smøla :o)) var nylig på hjemvisitt med kjæresten. Det tok han lang tid og mye skubbing i ryggen for å få han til å tørre gå "storgata" hånd i hånd med kjæresten sin...

Nå er han veldig stolt, og veldig glad for at han våget.

Men slik kan det altså være i 2003...

Skrevet

He-he, nei, det skjer nok ikke...

En homofil venn av meg som er oppvokst et lite sted (ikke Smøla :o)) var nylig på hjemvisitt med kjæresten. Det tok han lang tid og mye skubbing i ryggen for å få han til å tørre gå "storgata" hånd i hånd med kjæresten sin...

Nå er han veldig stolt, og veldig glad for at han våget.

Men slik kan det altså være i 2003...

Jeg vet det er ille mange steder, men det blir ikke bedre av seg selv. Tvertimot. Derfor er det ingen grunn til å utsette homofil adopsjon.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Men fordommene faller jo ikke før de blir vant med barn med homofile foreldre!

Det er som å påstå at "vi skal ha flere svarte i Smøla når fordommene faller". Det er kjennskap til svarte/homofile som gjør at fordommene faller. Man har fordommer mot folk man ikke kjenner.

Med vennlig hilsen

Jo, det har du absolutt rett i..men jeg er redd det er barna som tar "støyten" istedenfor de voksne.

Gjest Den opprinnelige m&m
Skrevet

Med vennlig hilsen

Tja, du skal ikke si det...? For det første er det det lokale sosialkontoret som avgjør om folk er egnet til å adoptere. Kanskje er det lokale sosialkontoret mere åpne for homofile foreldre på Grünerløkka enn Snåsa?

I vurderingen av potensielle adoptivforeldre spiller også nettverket man har rundt seg en stor rolle. Sitter man utstøtt og venneløs på Smøla har man dårligere odds enn et par som er fullt ut integrert i lokalmiljøet og har mange venner. Så selv om det ikke blir noen regel som er nedfelt i noen lovtekst kan det godt bli praksis.

Skrevet

Tja, du skal ikke si det...? For det første er det det lokale sosialkontoret som avgjør om folk er egnet til å adoptere. Kanskje er det lokale sosialkontoret mere åpne for homofile foreldre på Grünerløkka enn Snåsa?

I vurderingen av potensielle adoptivforeldre spiller også nettverket man har rundt seg en stor rolle. Sitter man utstøtt og venneløs på Smøla har man dårligere odds enn et par som er fullt ut integrert i lokalmiljøet og har mange venner. Så selv om det ikke blir noen regel som er nedfelt i noen lovtekst kan det godt bli praksis.

Jeg tenkte mer på en særregel i lovgivningen for Smøla! ;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Påstanden er ikke min, men jeg argumenterer for at fordommer faller (enten det er i Oslo eller andre steder) når man blir kjent med f. eks. homofile eller "innvandrere".

Det tror absolutt jeg også, men jeg vil helst at homofili skal bli bredere akseptert isolert sett...før man blander barn inn i bildet.

De homofile har en jobb å gjøre selv også...det hjelper ikke særlig når en bestemor på Smøla ikke har sett andre homofile enn de som danser i svarte g-streng-truser under love-parade på nyhetene...

Flere homofile bør stå frem offentlig for å vise at homofile er som alle oss andre, nemlig forskjellige.

Skrevet

Det tror absolutt jeg også, men jeg vil helst at homofili skal bli bredere akseptert isolert sett...før man blander barn inn i bildet.

De homofile har en jobb å gjøre selv også...det hjelper ikke særlig når en bestemor på Smøla ikke har sett andre homofile enn de som danser i svarte g-streng-truser under love-parade på nyhetene...

Flere homofile bør stå frem offentlig for å vise at homofile er som alle oss andre, nemlig forskjellige.

Nettopp.

Og samfunnet må slutte å særbehandle dem, som "uegnet til å være foreldre". (For det er slik det blir oppfattet.)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jo, det har du absolutt rett i..men jeg er redd det er barna som tar "støyten" istedenfor de voksne.

Men det er det som skjer nå!

Barn kan bo sammen med to homofile foreldre (f. eks. mor med en elskerinne), men den andre kvinnen kan ikke adoptere på papiret.

Mobbingen avhenger ikke av det juridiske, men rettighetene/arv gjør det. Den nåværende situasjonen er ille - den fratar barn muligheten for to foreldre.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Nettopp.

Og samfunnet må slutte å særbehandle dem, som "uegnet til å være foreldre". (For det er slik det blir oppfattet.)

Med vennlig hilsen

Ja, vi er hvertfall nesten enige..men nå må jeg legge meg...skal ha masse venner på besøk i morra, og lage mat & greier...etter jeg har ryddet huset...urgh... Men gleder meg masse ! Bortsett fra til dagen etter...

Skrevet

Men det er det som skjer nå!

Barn kan bo sammen med to homofile foreldre (f. eks. mor med en elskerinne), men den andre kvinnen kan ikke adoptere på papiret.

Mobbingen avhenger ikke av det juridiske, men rettighetene/arv gjør det. Den nåværende situasjonen er ille - den fratar barn muligheten for to foreldre.

Med vennlig hilsen

Sør - burde du ikke ta deg litt hvile nå? Nå har du vært her mesteparten av 2. juledag, og det ser jo ikke ut til at du tar deg "fri"?

Det finnes et liv utenfor DOL vet du - og da mener jeg ikke andre debattforum på internett.....

Skrevet

Ja, vi er hvertfall nesten enige..men nå må jeg legge meg...skal ha masse venner på besøk i morra, og lage mat & greier...etter jeg har ryddet huset...urgh... Men gleder meg masse ! Bortsett fra til dagen etter...

Ha en god natt!

Med vennlig hilsen

Skrevet

Mye rart som skrives her. Man kan ikke likestille rødt hår(mange flotte damer der) og brune sko ? med homofile som adoptivforeldre.

La normale heterofile ta seg av adopsjon. Vi snakker her om barnets beste, ikke hva egoistiske homofile mener !.Det er nok av ressursterke normale som ønsker seg barn.

Nå er det vel en kjendis som har fårr surrogatmor til å lage et barn til seg, jeg er glad jeg slapp å ha en sånn far/far i min oppvekst.

Kall en spade en spade. Vi trenger ikke å godta at "alt" skal være normalt.

Heia sunne folk på Smøla.

"Det er nok av ressursterke normale som ønsker seg barn. Nå er det vel en kjendis som har fårr surrogatmor til å lage et barn til seg, jeg er glad jeg slapp å ha en sånn far/far i min oppvekst."

Normale? Homofile er da like normale de som heterofile!

Jeg syns det er flott om barn får et fint hjem, jeg - om det er med heterofile foreldre eller homofile foreldre syns jeg er likegyldig. Det er da ikke den seksuelle legninga som avgjør om man vil bli gode foreldre!

og her mener jeg at vi voksne har en kjempejobb framfor oss for ikke å føre videre de idiotiske fordommene.

Skrevet

Jeg har ikke problem med å akseptere homofile, men jeg ønsker ikke at de skal vrangstille et barn fra fødselen av..

Hvis det var mening at homofile skulle ha barn, da hadde det ikke vært nødvendig med far og mor for å lage dette barn.

Det er noe merkelig med homofile, de må alltid fokusere på legning når de er i diskusjoner. De skal prakke dette på oss normale også.

Ellers høres du Sør ut til å være en fyrrig rødhette !

Det høres virkelig ut som om du har problem med å godta homofile i hvert fall ...

Hvem er det som fokuserer mest på legning da? De homofile som vil ha barn eller du som vil nekte de homofile å få barn..?

• 2 år senere...
Skrevet

Alle som mener at homofile er uegnet som foreldre, er egemntlig uegnet som foreldre!

Altså la oss si at Peter er seks år, og begynt på skolen.

Der er det en annen gutt, med to mødre.

Dette legger Peter merke til, og spør Mor om hvorfor han ikke har to mødre!

Mor svarer: Det er da ikke naturlig å ha to mødre, eller fedre gutten min! Det er kun mann og dame som får det godt i himmelen, og lever et godt liv!

Da de kommer hjem, sier Far det samme.

Så en dag senere i livet, altså Peter er nå fjorten.

Han har funnet ut da han var elve, at han er tiltrukket av gutter. Han har det helt forferdelig. Hverken mor eller far kan gjøre en eneste ting, og søker hjelp.

Etter en uke, er Peter gått lei, og skriver et brev til mor og far:

Husker du det du sa da jeg var seks år? At to av samme kjønn ikke kunne leve godt sammen.

Jeg har funnet ut at da jeg var elve, likte jeg gutter.

Det gjør jeg forsatt!

Altså jeg er homofil!

Når du har lest dette, har jeg syklet ned til jernbanen, for å ta adjø med et helvete!!

-Farvell-

Peter

PS! Hva føler dere nå??

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...