Gå til innhold

Størrelsesguide

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest språkfrik

Str 44 er stoerrelse 14 her borte...

Grunnen til at jeg skrev som jeg skrev, er at jeg i skapet har en del klær kjøpt i USA, de er mest i størrelse 12, noen få i størrelse 10. På den tiden jeg kjøpte dem var jeg en liten størrelse 40, eller 38/40 i norske klær.

Siden du har nyere informasjon, har jeg sjekket på nettet, søkt på "US European sizes" og fått tre ulike svar:

UK 12 = US 10, det er alle enige om.

Men US 10 foreslås å være EU 38, EU 40 og EU 42, så her er det bare å velge...

Kan det være ulikt for undertøy og andre klær? Jeg vet jo for eksempel at str 42 i franske truser er str 40 i norske, kan det være franske størrelser ute og går?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/130884-st%C3%B8rrelsesguide/#findComment-802425
Del på andre sider

Grunnen til at jeg skrev som jeg skrev, er at jeg i skapet har en del klær kjøpt i USA, de er mest i størrelse 12, noen få i størrelse 10. På den tiden jeg kjøpte dem var jeg en liten størrelse 40, eller 38/40 i norske klær.

Siden du har nyere informasjon, har jeg sjekket på nettet, søkt på "US European sizes" og fått tre ulike svar:

UK 12 = US 10, det er alle enige om.

Men US 10 foreslås å være EU 38, EU 40 og EU 42, så her er det bare å velge...

Kan det være ulikt for undertøy og andre klær? Jeg vet jo for eksempel at str 42 i franske truser er str 40 i norske, kan det være franske størrelser ute og går?

Ikke sporr meg.. Men det er slit aa handle klaer her. Hjemme er jeg str. 38- 40, og her er de fleste storrelsene fra 0-6, det er vell 30- 36 eller saa..

Men jeg var paa Hennes igaar og saa paa en bukse lik en jeg kjopte hjemme. Den norske: str. 38, 12 USA.

Her var USA 12 det samme som 44. Det er noe muffens her..

Vet ikke hva som er rett jeg..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/130884-st%C3%B8rrelsesguide/#findComment-802710
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...