Gå til innhold

Når man vet noe man ikke burde ha visst..

Anbefalte innlegg

Her er saken:

Jeg har vært på DOL og mange andre fora i en stund (år) og har blitt kjent med en del nick og personligheter. Man kjenner jo ikke disse menneskene, men siden noen gir ganske mye av seg selv, deler opplevelser, store som små, så føler man jo at man vet hvem det er..

Jeg vet altså noe trist om en datter av en fast bruker her inne. En jente som bruker et annet forum og som også har lagt ut ganske mye om seg selv.

Jeg får så vondt inni meg når jeg tenker på dette, kunne ønske jeg ikke visste det jeg vet. Vil ikke blande meg eller "oute" noen, derfor tar jeg ikke kontakt med mammaen.

Vil bare si til alle mødre..: Ta vare på barna deres,det er ikke sikkert de har det så bra som du tror..

Gi barnet ditt en klem idag og si at du elsker det..

Fortsetter under...

Gjest uten signatur

Nå har du lettet din egen samvittighet, men du har påfart ALLE mammaer med faste nick og en datter de er bekymret for STORE påkjenninger. Tenk hvor mange som nå går og bekymerer seg unødig kanskje. Er det MIN datter hun snakker om?

Hvorfor kunne du ikke droppet det med datter til en med fast nick da? Du MÅTTE liksom skape litt nysjerrighet.

Du har nå valgt å begynne å prate om det, da kan du like godt varsle den deg gjelder, så slipper alle de andre bekymre seg også.

Hadde du greid å holde kjeft eller anonymisere problemet ditt helt, så hadde de ihvertfall ikke skapr problemer for andre uskyldige.

Og kanskje datteren ikke VIL at mora skal vite det? Vi her inne vet ikke hvem av dem som forteller sannheten. Og alle har vel forresten sin egen sannhet. Her inne kan folk fortelle hva de vil, noen dikter rett og slett for å gjøre seg interessante.

Nå har du sagt A er du burde ha tiet, hva gjør du nå? DET er ditt problem.

Nå har du lettet din egen samvittighet, men du har påfart ALLE mammaer med faste nick og en datter de er bekymret for STORE påkjenninger. Tenk hvor mange som nå går og bekymerer seg unødig kanskje. Er det MIN datter hun snakker om?

Hvorfor kunne du ikke droppet det med datter til en med fast nick da? Du MÅTTE liksom skape litt nysjerrighet.

Du har nå valgt å begynne å prate om det, da kan du like godt varsle den deg gjelder, så slipper alle de andre bekymre seg også.

Hadde du greid å holde kjeft eller anonymisere problemet ditt helt, så hadde de ihvertfall ikke skapr problemer for andre uskyldige.

Og kanskje datteren ikke VIL at mora skal vite det? Vi her inne vet ikke hvem av dem som forteller sannheten. Og alle har vel forresten sin egen sannhet. Her inne kan folk fortelle hva de vil, noen dikter rett og slett for å gjøre seg interessante.

Nå har du sagt A er du burde ha tiet, hva gjør du nå? DET er ditt problem.

ok.

Jeg tar det til meg. Jeg gråt da jeg skrev dette, det er fortvilende for meg også.

Så uansett hva jeg gjør blir det feil.

Finnes det en liste over e post til faste brukere her inne?

Jeg vil ta kontakt med vedkommende, for jeg tenkte ikke over konsekvensene over det jeg skrev.

Fortvilet hilsen..

Gjest ikke sign

ok.

Jeg tar det til meg. Jeg gråt da jeg skrev dette, det er fortvilende for meg også.

Jeg vil ta kontakt med vedkommende, for jeg tenkte ikke over konsekvensene over det jeg skrev.

Fortvilet hilsen..

Det er en side med hjemmesider til brukerene; er det "min side" eller "om oss"(rød meny over her)? Prøv der, men ikke alle brukere har e-mail der.

ok.

Fortvilet hilsen..

Hei!

Jeg syns at du ikke skal gjøre noe mere med dette, annet enn å kanskje be webmaster slette innlegget ditt her?

Hvis det er en av de faste brukerne så send mora en mail.

Jeg er av den "sladrete" sorten når det gjelder unger og sier ifra til foreldrene hvis jeg oppdager at noen av ungene er på tur. Trenger ungene hjelp er det vanskelig for foreldrene å hjelpe uten å vite problemet.

Annonse

Gjest uten signatur

ok.

Fortvilet hilsen..

Jeg vet jo ikke hva slags problemer du snakker om, men VET du at det er slik som beskrevet da. Og at det ikke bare blir mer problemer for jenta om DU kontakter mora.

Hvis de har utlevert SÅ myeom seg selv så vet du kanskje hvor i landet de holder til, og kan tipse barnevern, politi eller helsevesen der.

ok.

Fortvilet hilsen..

Hei noone,

Jeg aner ikke hva dette dreier seg om, men det kan jo være at det beste faktisk er å ta kontakt med datteren, istedet for moren? (Alt etter hva som er galt.)

Og det er fint du bryr deg!

Med vennlig hilsen

Vet du, da jeg leste innlegget ditt, fikk jeg ondt inni meg. Hva om det gjaldt min datter? Det hender rett som det er at alt virker bra på overflaten, men kun der. Og det hender også at ungdommer ofte ikke forteller foreldre alt.

Selv om det virket lite sannsynlig at det var henne, fikk jeg ikke ro på meg før jeg hadde snakket forsiktig med henne.

Skjønner at du ikke ønsker å gjøre andre vondt, men tenk før du skriver. Dette problemet som du har fått vite, det burde du ha henvendt deg direkte til den det gjaldt.

Vet du, da jeg leste innlegget ditt, fikk jeg ondt inni meg. Hva om det gjaldt min datter? Det hender rett som det er at alt virker bra på overflaten, men kun der. Og det hender også at ungdommer ofte ikke forteller foreldre alt.

Selv om det virket lite sannsynlig at det var henne, fikk jeg ikke ro på meg før jeg hadde snakket forsiktig med henne.

Skjønner at du ikke ønsker å gjøre andre vondt, men tenk før du skriver. Dette problemet som du har fått vite, det burde du ha henvendt deg direkte til den det gjaldt.

Jeg er så lei meg for å ha oppskaket deg og andre. Innser at jeg skrev dette innlegget i egen desperasjon over situasjonen.

Jeg har nå skrevet en mail til mammaen, og sitter igjen med blandede følelser. Har i lang tid forsøkt å ha kontakt med denne jenta, men hun vil jo ikke søke hjelp.. Ønsker ikke å si så mye mer her av hensyn til henne og mammaen.

Enda en gang beklager jeg for å ha bekymret så mange..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...