Gå til innhold

Å låne vekk "bestekjolen"

Anbefalte innlegg

Gjest Gjerrine

Venninnene mine og jeg låner stadig klær av hverandre. Vi låner stort sett bort hva enn det måtte være. Egentlig liker jeg ikke så godt å låne vekk klærne mine. Føler de på en måte er en del av min egen stil og identitet, samtidig vil jeg ikke være den eneste i gjengen som tviholder på klærne mine.

Nå derimot har jeg kommet oppi et lite dilemma. Bestevenninna mi vil nemlig låne en kjole av meg som jeg er VELDIG glad i. Jeg har rett og slett bare lyst å ha denne kjolen for meg selv. Den er nemlig ganske spesiell og skiller seg veldig ut fra andre kjoler. Hva ville dere gjort i denne situasjonen? Ville det være gjerrig av meg å ikke ville låne bort kjolen, så lenge venninna mi låner bort hva som helst med glede uansett hvor fint det er? Hvilke unnskyldninger burde jeg isåfall kommet med dersom jeg bestemmer meg for å ikke låne bort kjolen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/130944-%C3%A5-l%C3%A5ne-vekk-bestekjolen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

At du skal bruke den selv denne dagen?

Ville aldri lånt bort noen klær jeg tror jeg, iallfall ikke de jeg går med selv... klær jeg ikke liker så godt derimot burde jeg jo ha lånt bort såklart... eller gitt bort for den saks skyld. Eller om jeg hadde en jakke som passet perfekt til venninnens kjole...

Men å låne bort et helt antrekk jeg selv pleier å gå i... nah... eller, om hun skulle på fest med noen jeg ikke kjenner i det hele tatt, og jeg ikke kommer til å skulle møte i samme kjole senere så kanskje...

Låne klær av hverandre? Er det vanlig å gjøre det, da?

Med mindre det var en gang eller to, for en spesiell anledning og venninnen hadde en spesiell topp/kjole e.l., så hadde jeg aldri tenkt på å hverken låne av eller låne bort klær til venninner.

Det er da vanlig å kjøpe klær selv?

Jeg ville ikke lånt bort masse klær til andre.

I ditt tilfelle ville jeg sagt at akkurat den kjolen vil jeg ikke låne bort, fordi noen av klærne mine vil jeg kun bruke selv, fordi de er ekstra spesielle/betyr noe spesielt for meg e.l.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...