Gå til innhold

Vedr. p-piller og smertestillende, jenter svar...

Anbefalte innlegg

Gjest respekt for tabletter

Datteren min på 17 år begynte med p-piller (yasmin) for et halvt år siden.Hun er ikke i et fast forhold. Det som forundrer meg er at hun aldri før har hatt slike menssmerter som nå (altså den uka hun ikke tar piller). Hun går til stadighet å maser om å få smertestillende tabletter, noe jeg er litt tilbakeholden med. I dag fikk jeg høre at hun spør andre familie og venner om å få tabletter fordi hun har vondt i magen i forbindelse med mens. Hun ligger ikke hjemme og ynker seg av smerter, hun er på farten hele tiden, så jeg lurer jo på om hun virkelig har så vondt som hun sier. Kan noen fortelle meg om de er blitt verre av å begynne med p-piller.

Fortsetter under...

Jeg tror iallfall at hun er nødt å prøve et annet merke! Kan ikke huske jeg ble værre akkurat, men bedre ble jeg ikke av p-pillene... og noen måneder var mye værre enn andre.

Kanskje p-ring er et alternativ?

Ellers så er det naproxen som fungerer best for meg når jeg har menssmerter. To ved begynnende mens, og en til senere på dagen. Maks tre om dagen...

Annonse

Yasmin er skikkelig møkkap-piller i mine øyne. Jeg fikk også dobbelt så mye menssmerter av dem - akkurat som om det ikke var ille nok fra før av.

Dessuten: Ikke nekt en 17-åring smertestillende mot menssmeter! Hun er sansynligvis gammel nok til å skjønne hva hun skal ta og ikke ta sjøl. Store doser med Ibux er ikke farlig! Legen min sa en gang til meg at bux er det beste mot menssmerter, men at det måtte tas store nok doser. Han anbefalte 600 mg (dvs 3 stk "vanlige", reseptfrie Ibux) når jeg kjente noe, og så samme dosen etter 3-4 timer. Da merka jeg heldigvis ikke stort. Men det gjelder å ta tablettene med en gang man merker noe, ellers er effekten mye dårligere.

Gjest cerruti 1881

Vet IKKE om det kan sammenliknes, men da jeg _sluttet_ med p-piller i høst, etter mange års bruk, forsvant i alle fall "mens-smertene" mine! Fra å ha veeldig vondt i mange dager, så er det nå bare en svak, svak murring.

Jøje meg.. Hvorfor får ikke datteren din smertestillende hvis hun er så plaget??

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...