Gå til innhold

Begravelse er skammelig dyrt!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, det er dyrt.

Hvis begravelsen ikke har vært allerede:

Få venner og kolleger til å være bærere av kisten (ikke byrået) - det oppleves som en ære å få være bærer.

Få en slektning, kjenning til å spille/synge (gratis) i stedet for en profesjonell - det blir ofte mer personlig.

Sett selv opp hvilke sanger/salmer dere ønsker i kirken/kapellet/krematoriet.

Utarbeid selv dødsannonsen og lever den til avisen.

Se generelt over postene på pristilbudet om det er andre ting som dere ikke trenger byrået til å gjøre.

enig!

mora mi har dårlig råd, uføretrygda i kommunal bolig, men da hun søkte om støtte til å begrave min bror nå i november, fikk hun avslag fordi HAN hadde penger på konto pr. 31/12 I FJOR!!! De driter i hva den har som skal betale, hvis hun hadde vært millionær, hadde hun nok fått støtte hvis han hadde vært lur nok til å bruke opp julelønninga si. hurra for Norge!

Annonse

Gjest Pricilla

Gikk det så fort altså? Har ikke vært her på en stund, men regner med det er faren din.. Trist.

Mormoren min fikk penger fra alle kanter når bestefar døde.. men han jobbet i jernbanen, så fikk 11000,- derfra.. Så fikk hun ca. 1500 fra forbundet hun var organisert ved, ektefelles død. Hun fikk også en ganske fet sum fra Trygdekontoret tror jeg det var.. Må¨ha vært det. Hun fikk 19 000,- derfra...

Hun Ble helt forvirra stakkars for skjønte ikke hvor alle åenga kom fra, eller visste ikke om det var riktig. Tror ikke hun har turt å bruke de ennå.. Men jeg så papirene så det var nok riktig.

Ring å hør da vel! Er sikkert en hel del der skal ha, men som dere ikke vet om.. Derfor lønner det seg å snoke litt selv. Er hel forferdelig at man skal gå konk for å begrave et familiemedlem..

Gikk det så fort altså? Har ikke vært her på en stund, men regner med det er faren din.. Trist.

Mormoren min fikk penger fra alle kanter når bestefar døde.. men han jobbet i jernbanen, så fikk 11000,- derfra.. Så fikk hun ca. 1500 fra forbundet hun var organisert ved, ektefelles død. Hun fikk også en ganske fet sum fra Trygdekontoret tror jeg det var.. Må¨ha vært det. Hun fikk 19 000,- derfra...

Hun Ble helt forvirra stakkars for skjønte ikke hvor alle åenga kom fra, eller visste ikke om det var riktig. Tror ikke hun har turt å bruke de ennå.. Men jeg så papirene så det var nok riktig.

Ring å hør da vel! Er sikkert en hel del der skal ha, men som dere ikke vet om.. Derfor lønner det seg å snoke litt selv. Er hel forferdelig at man skal gå konk for å begrave et familiemedlem..

Ja, det gikk så fort... Nøyaktig en mnd. fra han fikk beskjeden om spredning til hodet...

Men jeg vil si heldigvis, han slapp å kjempe, og han slapp smerter. Han sovnet stille inn natt til 2.juledag.

Takk for svar, og godt nytt år.

Klem fra

hare1365380455

Ja, det gikk så fort... Nøyaktig en mnd. fra han fikk beskjeden om spredning til hodet...

Men jeg vil si heldigvis, han slapp å kjempe, og han slapp smerter. Han sovnet stille inn natt til 2.juledag.

Takk for svar, og godt nytt år.

Klem fra

Godt at han sovnet stille inn og slapp smerter. Håper dere har det fint.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...