Gå til innhold

Ebay

Gjest nusseluska

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest nusseluska

Det er vanlige toll/momsregler.

Men du kjøper som regel av privatpersoner. De fleste er villige til å skrive "gift" på pakken. Spør før du byr.

For gaver er grensen 1000 kroner.

Ok.

Ang. spørsmål til selger,

hvordan i all verden skal jeg formulere det da, når jeg skal spørre på forhånd? Rimelig dårlig i engelsk, forstår du...:/

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/131051-ebay/#findComment-803829
Del på andre sider

Ok.

Ang. spørsmål til selger,

hvordan i all verden skal jeg formulere det da, når jeg skal spørre på forhånd? Rimelig dårlig i engelsk, forstår du...:/

Først leser du teksten selger har laget nøye. Noen skriver at de ikke vil merke varen som noe annet enn det den er.

Hvis det ikke står noe om det, pleier jeg å skrive noe sånt som at "in order to calculate my max bid, I need to know how much I may have to pay in customs and taxes. Would you be willing to mark the item as a gift ?"

Og så må du selvfølgelig være forberedt på at de svarer nei, og ikke bli sur for det. Spør gjerne om portokostnader i samme slengen, så vet du hva totalen blir før du byr.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/131051-ebay/#findComment-803875
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...