nick Skrevet 29. desember 2003 Skrevet 29. desember 2003 Etniske priser? Diskriminering er tydeligvis i orden dersom man er ikkenorsk. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=207532 Når får vi halv pris med Braatens? Abullah kan betale dobbelt opp. 0 Siter
Sør Skrevet 29. desember 2003 Skrevet 29. desember 2003 Dette har, selvsagt, vært postet før i dag. Men gratulerer til deg og VG som har klart å finne ett eksempel der hvor diskrimineringen i samfunnet faktisk går i favør av de med mørk hud. Eksempler på diskriminering andre veien er så vanlige at de ikke engang blir nevnt på side 29. 0 Siter
nick Skrevet 29. desember 2003 Forfatter Skrevet 29. desember 2003 Dette har, selvsagt, vært postet før i dag. Men gratulerer til deg og VG som har klart å finne ett eksempel der hvor diskrimineringen i samfunnet faktisk går i favør av de med mørk hud. Eksempler på diskriminering andre veien er så vanlige at de ikke engang blir nevnt på side 29. Jepp, sånn kan man også la være å ta avstand fra diskriminering. 0 Siter
Gjest økonom Skrevet 29. desember 2003 Skrevet 29. desember 2003 Jepp, sånn kan man også la være å ta avstand fra diskriminering. Se lang diskusjon om dette på tråd tidligere i dag. 0 Siter
Sør Skrevet 29. desember 2003 Skrevet 29. desember 2003 Jepp, sånn kan man også la være å ta avstand fra diskriminering. Jeg tok avstand fra diskrimineringen i den andre tråden. Jeg har aldri forsvart diskriminering. Derimot er det faktisk diskriminerende å fremstille dette som "diskriminering", uten å nevne den langt større og vanligere diskrimineringen som foregår den ANDRE veien. 0 Siter
Goliath Skrevet 29. desember 2003 Skrevet 29. desember 2003 Jeg tok avstand fra diskrimineringen i den andre tråden. Jeg har aldri forsvart diskriminering. Derimot er det faktisk diskriminerende å fremstille dette som "diskriminering", uten å nevne den langt større og vanligere diskrimineringen som foregår den ANDRE veien. "Derimot er det faktisk diskriminerende å fremstille dette som "diskriminering", uten å nevne den langt større og vanligere diskrimineringen som foregår den ANDRE veien." Ærlig talt - mener du det? At man ikke skal kunne sette fokus på enkeltsaker der personer med norsk bakgrunn blir diskriminert til fordel for personer med fremmedkulturell bakgrunn uten å samtidig hver gang å sette fokus på diskriminering som går den andre veien - i Norge? For gjør man ikke det så diskriminerer man de med fremmedkulturell bakgrunn...?? he-he....si at du ikke mener dette seriøst Sør, og at det var en spøk? Hvordan passer det f.eks med ytringsfriheten Sør? Da måtte man jo være mer forsiktig med hva man sier/skriver her i Norge, enn man var når man uttalte seg om "systemet i Sovjet" på Stalins tid:-) DET var ytringsfrihet det.....og det hadde sikkert passet noen å innføre noe slikt her og..... 0 Siter
Sør Skrevet 29. desember 2003 Skrevet 29. desember 2003 "Derimot er det faktisk diskriminerende å fremstille dette som "diskriminering", uten å nevne den langt større og vanligere diskrimineringen som foregår den ANDRE veien." Ærlig talt - mener du det? At man ikke skal kunne sette fokus på enkeltsaker der personer med norsk bakgrunn blir diskriminert til fordel for personer med fremmedkulturell bakgrunn uten å samtidig hver gang å sette fokus på diskriminering som går den andre veien - i Norge? For gjør man ikke det så diskriminerer man de med fremmedkulturell bakgrunn...?? he-he....si at du ikke mener dette seriøst Sør, og at det var en spøk? Hvordan passer det f.eks med ytringsfriheten Sør? Da måtte man jo være mer forsiktig med hva man sier/skriver her i Norge, enn man var når man uttalte seg om "systemet i Sovjet" på Stalins tid:-) DET var ytringsfrihet det.....og det hadde sikkert passet noen å innføre noe slikt her og..... Den eneste reelle grunnen til å sette artikkelen på side 1 er at det er så uvanlig at diskrimineringen foregår den "veien". Men jeg fordømmer all diskriminering, og har faktisk klaget til et flyselskap over et lignende forhold. 0 Siter
Goliath Skrevet 29. desember 2003 Skrevet 29. desember 2003 Den eneste reelle grunnen til å sette artikkelen på side 1 er at det er så uvanlig at diskrimineringen foregår den "veien". Men jeg fordømmer all diskriminering, og har faktisk klaget til et flyselskap over et lignende forhold. OK. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.