Gå til innhold

FU:Bruktbil av innvandrer?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kommer helt ann på hvem innvandreren er.

Blant de mer useriøse bruktbilforhandlerne, så finner du nok en overvekt av små forhandlere som drives av innvandrere - og disse ville jeg vært svært skeptiske med, ene og alene fordi jeg ikke tror at du vil klare å gjøre et godt kjøp der.

Mange innvandrere kommer fra kulturer som har et litt annet forhold til kjøp og salg av brukt utstyr enn hva vi har, og de er således flinkere enn oss til å gjøre gode handler.

Men det finnes også eksempler på innvandrere som driver gode og seriøse bruktbilfirmaer, med garantier og en service som man kan være godt fornøyd med. Dette er dog de store firmaene, og det er selvfølgelig en grunn til at de er blitt så store og vellykkede.

Er det fra en privatperson, så må du bare vurdere det på den måten som du bør vurdere alle som du kjøper brukt fra.

Stoler du på hva denne personen forteller deg om det du skal kjøpe...?

Jeg er i utgangspunktet så paranoid mht bruktbilselgere, at det spiller ingen rolle hvilken etnisk gruppe de tilhører. Alle er ute etter meg uansett.

Har min egen lille prosedyre når det gjelder bruktbilkjøp, - det inkluderer en sjekk på et uabhengig verksted på selgers regning - og holder meg til denne.

Det kommer helt ann på hvem innvandreren er.

Blant de mer useriøse bruktbilforhandlerne, så finner du nok en overvekt av små forhandlere som drives av innvandrere - og disse ville jeg vært svært skeptiske med, ene og alene fordi jeg ikke tror at du vil klare å gjøre et godt kjøp der.

Mange innvandrere kommer fra kulturer som har et litt annet forhold til kjøp og salg av brukt utstyr enn hva vi har, og de er således flinkere enn oss til å gjøre gode handler.

Men det finnes også eksempler på innvandrere som driver gode og seriøse bruktbilfirmaer, med garantier og en service som man kan være godt fornøyd med. Dette er dog de store firmaene, og det er selvfølgelig en grunn til at de er blitt så store og vellykkede.

Er det fra en privatperson, så må du bare vurdere det på den måten som du bør vurdere alle som du kjøper brukt fra.

Stoler du på hva denne personen forteller deg om det du skal kjøpe...?

"Presten som hadde denne bilen tidligere har kun fyllt vievann på radiatoren"?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...