Gå til innhold

Billån og lav rente?

Anbefalte innlegg

Gjest thetraveller

Jeg får så mange fristende mail fra Finn.no med "nye" biler... trenger sårt ei ny bil snart, for den jeg har oppfører seg ikke så bra lenger.

Har sett på ei til 242000 kroner, 2000 modell og med mye flott ekstrautstyr. En eier. Ingen heftelser.

Vil det lønne seg? Det er snakk om en Mercedes Vito (tror jeg), kjørt 89000 km. Kjøpes hos bruktbilforhandler. Fin å se til er den i alle fall.

Nå har det seg slik at jeg ikke har fast jobb, men jobber mye ekstravakter. Har ei månedlig inntekt på mellom 16-20000, avhengig av antall vakter. Farsbidrag, overgangsstønad og barnetrygd er inkludert. Synes jeg klarer meg bra, og vel så det.

Problemet med de fleste banker er at de ikke gir lån til de som ikke har fast jobb...

Hva anbefales? Hvor får man lavest mulig rente? Har sjekket litt med Elcon, og ser det er enten der, eller hos NAF, jeg får best resultat når jeg bruker lånekalkulatoren...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/131118-bill%C3%A5n-og-lav-rente/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Ikke helt svar på det du spør om, men...

Etter det jeg har fått vite er Mercedes Vito ikke noen god modell, men veldig feil-befengt.

Da tror jeg en Mercedes V-klasse vil være å foretrekke, eller helst en Sprinter (den er selvsagt større), som er laget for å overleve "varebil-markedet" og derfor er pålitelig.

Med vennlig hilsen

Hvis du skulle være uheldig å få færre vakter en periode, slik at du ikke har råd til bilen mer, vet du hvor raskt den faller i verdi?

Altså sjekke at den ikke faller raskere i verdi enn du rekker å betale ned lånet.

Jeg kjenner ikke denne biltypen spesielt, men vet at mange biler faller mye i pris de første årene (selv om den selvfølgelig allerede har falt mest pr år, siden den er 3 år)

89000 på 3-4 år er litt mye -er den firmakjørt? Regner med du vil ha det på NAFsjekk før du kjøper. Tror NAF også kan tipse deg om hva som er listepris for bilen.

Gjest thetraveller

Hei,

Ikke helt svar på det du spør om, men...

Etter det jeg har fått vite er Mercedes Vito ikke noen god modell, men veldig feil-befengt.

Da tror jeg en Mercedes V-klasse vil være å foretrekke, eller helst en Sprinter (den er selvsagt større), som er laget for å overleve "varebil-markedet" og derfor er pålitelig.

Med vennlig hilsen

Hei du!

Det var ikke en Vito, fikk klarlagt det nå i kveld. Det er en i V-klassemodell, legger ved linken under her...

http://cache.finn.no/mmo/4091879_1_0_mercedes_v280_10seter_buss_001_hoved.jpg

Og litt av innredningen;

http://cache.finn.no/mmo/4091879_7_0_mercedes_v280_10seter_buss_007.jpg

Jeg har også hørt (når jeg tenker meg om) at Vito har vært full av feil. De bilene politiet har av den typen, står stort sett på verksted hele tiden (sier en kamerat som er i trafikkpolitiet i Oslo).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...