Gå til innhold

Årets hykler - Noen verre?

Anbefalte innlegg

Tor Erling Staff vet å veie sine ord med omhu, det har vi jo sett mange slående eksempler på. Men nå er han altså oppnevnt som bistandsadvokat til familien av biltyven som ble skutt.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=207771

Altså, man kan være enige i det han her sier eller uenige, det har egentlig ikke noe med poenget å gjøre. Men han kunne like gjerne blitt oppnevnt som forsvarsadvokat for han som avfyrte skuddet, noe som kanskje ville forandre talen litt: "Har vi kommet dithen at simple tyver skal minnes og æres ved å sette en mann i fengsel fordi han reddet sitt eget liv, ved at han i nødverge avfyrte skuddet som gjorde denne notoriske kjeltringen måtte bøte med livet grunnet sine kriminelle handlinger mot samfunnet? Skal ikke folk lenger få lov til å forsvare seg?"

Eller noe slikt. Det er bare så idiotisk å høre på siden fyren ikke har mye integritet å skryte av i en sånn sammenheng.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/131132-%C3%A5rets-hykler-noen-verre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Staff er vel praktisk talt den eneste advokat av de "store" med en viss integritet vi har i norge i dag, etter at Nordhus og Hestnes gikk bort.

Han ville selvsagt aldri holdt en slik idiotisk tale, og hans deltagelse i begravelsen var av 100% privat karakter.

Har det gått deg hus forbi at vi snakker om en regelrett henrettelse?

Som sagt, man kan mene hva man vil om saken, jeg har ikke sagt hva jeg selv mener. Poenget er bare at Staff kan komme med fagre ord om avdøde, mens situasjnen kunne like gjerne vært slik at han skulle rakke ned på drapsofferet og få frem alt det formildende for drapsmannen.

Staff har i et øyeblikk oppfordret til mere seksuell aktivitet mellom foreldre og barn for å "oppheve tabuer", mens han i neste øyeblikk er bistandsadvokat for misbrukte barn. Det var noe med integriteten til mannen og spesielt når han nå tok ordet i bisettelsen.

Det med at å springe ut med våpen ikke hører noe sted hjemme er jeg 100 % enig i...det var vel ikke selvforsvar var det ?

Men jeg skjønner hva du mener, Staff er jo vanskelig å ta alvorlig når det gjelder personlige oppfatninger fordi han er en god forsvarsadvokat....men jeg har lest at har engasjert seg sterkt personlig i denne saken, så litt tiltro bør vi vel vise mannen.

Annonse

Som sagt, man kan mene hva man vil om saken, jeg har ikke sagt hva jeg selv mener. Poenget er bare at Staff kan komme med fagre ord om avdøde, mens situasjnen kunne like gjerne vært slik at han skulle rakke ned på drapsofferet og få frem alt det formildende for drapsmannen.

Staff har i et øyeblikk oppfordret til mere seksuell aktivitet mellom foreldre og barn for å "oppheve tabuer", mens han i neste øyeblikk er bistandsadvokat for misbrukte barn. Det var noe med integriteten til mannen og spesielt når han nå tok ordet i bisettelsen.

Staff var selvsagt ikke i kirken som advokat men som medmenneske, og du skyter skivebom når du avslører at du ikke har forstått det.

Staff er en av svært få advokater i norge med ett ansikt, en person med stort mot som våger tale Roma midt i mot også i tider hvor samfunet rammes av tilstander som ligner hysterier og populisme.

Staff er vel praktisk talt den eneste advokat av de "store" med en viss integritet vi har i norge i dag, etter at Nordhus og Hestnes gikk bort.

Han ville selvsagt aldri holdt en slik idiotisk tale, og hans deltagelse i begravelsen var av 100% privat karakter.

Hvem kan skille mellom den private Staff og advokat Staff? Eller for den saks skyld "sørstatsmannen" Staff?

Hvilken hatt har Staff i dag?

Hvem kan skille mellom den private Staff og advokat Staff? Eller for den saks skyld "sørstatsmannen" Staff?

Hvilken hatt har Staff i dag?

Staff har latt seg opprøre av de grimsete, avstumpede, tildels motbydelige holdninger som i dag gjærer på folkedypet, og som selv DOL sin psykiater har gjort seg til eksponent for.

Man skal ikke ha fulgt så mye med på hvem Staff er for å skjønne at dette er en person med samfunnsengasjement.

Og til din opplysning: Advokater har det ikke med å farte i begravelser i arbeidstida.

Staff har latt seg opprøre av de grimsete, avstumpede, tildels motbydelige holdninger som i dag gjærer på folkedypet, og som selv DOL sin psykiater har gjort seg til eksponent for.

Man skal ikke ha fulgt så mye med på hvem Staff er for å skjønne at dette er en person med samfunnsengasjement.

Og til din opplysning: Advokater har det ikke med å farte i begravelser i arbeidstida.

Han tar vel honorar for det :-)

Joa.. du har et par gode poenger… men hovedfrågan blir: Hvilken hatt har han på - til hvilken tid ?

Annonse

Det ligger vel i selve advokatrollen at man skal kunne forsvare en hvilken som helst forbrytelse.

Det betyr at en advokat skal kunne være drittsekkens talsmann.

Jeg leste om en amerikansk jøde som tilbød seg å forsvare bin Laden hvis han ble funnet. Det kan kalles hykleri - men det kan også vitne om en sterk integritet.

Vil vi ha en rettsstat? Da trenger vi også advokater. Særlig de som tør å ta de kontroversielle sakene.

Staff var selvsagt ikke i kirken som advokat men som medmenneske, og du skyter skivebom når du avslører at du ikke har forstått det.

Staff er en av svært få advokater i norge med ett ansikt, en person med stort mot som våger tale Roma midt i mot også i tider hvor samfunet rammes av tilstander som ligner hysterier og populisme.

Det er ikke hysteri og populisme og ta avstand fra pedofili, hor og drap, det handler om etikk og moral.

Det handler vel også om etikk og moral at en rettsstat har oppegående og dyktige forsvarere for horer, pedofile og drapsmenn?

Det kan man jo si, men hadde noen rørt noen av mine barn, skulle jeg ikke latt meg stoppe av hverken advokater eller pedofile. jeg skulle fått tatt de uansett.

Det kan man jo si, men hadde noen rørt noen av mine barn, skulle jeg ikke latt meg stoppe av hverken advokater eller pedofile. jeg skulle fått tatt de uansett.

Okay, dette har jeg pratet om før. Som de fleste foreldre - meg inkludert, så tenker du at hvis noen gjør noe med mine barn så dreper jeg de.

Poenget er at dette skjer, hele tiden - barn blir utsatt for overgrep,missbruk, misshandlig ja til og med drap.

Men hvor ofte ser vi at foreldre tar hevn?

Bort i mot aldri...så det betyr vel at vi innerst inne har troen på at rettsstaten ordner opp opp for oss, og at vi faktisk har en viss moral som disse avskummene mangler....?

Okay, dette har jeg pratet om før. Som de fleste foreldre - meg inkludert, så tenker du at hvis noen gjør noe med mine barn så dreper jeg de.

Poenget er at dette skjer, hele tiden - barn blir utsatt for overgrep,missbruk, misshandlig ja til og med drap.

Men hvor ofte ser vi at foreldre tar hevn?

Bort i mot aldri...så det betyr vel at vi innerst inne har troen på at rettsstaten ordner opp opp for oss, og at vi faktisk har en viss moral som disse avskummene mangler....?

Jeg har overhodet ikke tro på at rettsstaten Norge gir drapsmenn og overgripere av barn en rettferdig straff.

Hvilken straff er det å sitte inne i 7- 8 år for å ha voldtatt og drept et lite barn. Skjær ballene av de og pin de i hel med en synål.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...