Gå til innhold

Musikkspørsmål

Anbefalte innlegg

Gjest jimmysgirl

Vi sitter en gjeng og diskuterer musikk. Gutta påstår at det ikke er mulig å ramse opp femten GODE kvinnelige rockevokalister!

Det skal være rockedamer som synger tapeten av veggen, ikke popdamer eller syngedamer ala Kyrkjebø, men råskinn:)

Jeg har kommet på disse: Alannah Myles, Lita Ford, Joan Jett(god og god, tja...), Christine Aguilera(rock...?), Stevie Nicks, Tina Turner, Marianne Faithful(særegen, men kanskje ikke teknisk god?), Janis Joplin.

Så var det stopp! jeg kommer ikke på fler! Hjelp, det må da finnes fler gode kvinnelige rockevokalister??????? Har gutta rett? nekter å tro det..........................

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/131140-musikksp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest jimmysgirl

Patti Smith, Chrissi Hynde (Pretenders), PJ Harvey, Nico (Velvet Underground), Grace Slick (Jefferson Airplane) - var det jeg kom på...

Takk & takk! Nico kjenner jeg ikke til (må sjekkes), men alle de andre må jo bare med på lista. Skjønner ikke at jeg kunne glemme dem!

Alanis Morissette, Björk, Pat Benatar, Cher, Hanne Boel, Kate Bush, Eva Dahlgren, Madonna, Chrissie Hynde fra the Pretenders, Suzi Quatro,

Et kjapt dykk i LP-listen min gav disse. Noen bedre enn andre, men men....

Innen rock er nok gutta de store, uten tvil! :-)

Gjest jimmysgirl

Alanis Morissette, Björk, Pat Benatar, Cher, Hanne Boel, Kate Bush, Eva Dahlgren, Madonna, Chrissie Hynde fra the Pretenders, Suzi Quatro,

Et kjapt dykk i LP-listen min gav disse. Noen bedre enn andre, men men....

Innen rock er nok gutta de store, uten tvil! :-)

Det har du selvfølgelig helt rett i, men trassige meg ville ikke gå med på at det var SÅ få gode kvinnelige rockere, og det ser ut som jeg hadde rett:)))

Hanne Boels storhet ser ikke jeg, men det er mulig at jeg får henne godkjent;) Jeg burde skamme meg som ikke kom på Suzi og Alanis....

Takk for hjelpa stone.

Annonse

Juliette Lewis? Skuespilleren? Punk? Er redd alle bortsett fra Siouxie Sioux blir for ukjente for denne gjengen, men henne kan jeg nok få godkjent:)

Alice Nutter fra Chumbawamba burde da være kjent nok.

Juliette Lewis synger litt på si' - om du har sett Strange Days eller Natural Born Killers så er det hun selv som synger. Ok, hun har ikke gitt ut plater annet enn noen låter på soundtrack til filmene sine, men stemmen er da bra nok.

Hadde du forresten Patti Smith på listen din?

Gjest jimmysgirl

Alice Nutter fra Chumbawamba burde da være kjent nok.

Juliette Lewis synger litt på si' - om du har sett Strange Days eller Natural Born Killers så er det hun selv som synger. Ok, hun har ikke gitt ut plater annet enn noen låter på soundtrack til filmene sine, men stemmen er da bra nok.

Hadde du forresten Patti Smith på listen din?

Jeg viste faktisk ikke at Juliette Lewis sang selv. *rødme*

Patti Smith la jeg til etter tips fra favn. Burde kommet på henne selv. Hun er rå!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...