Gå til innhold

Til alle dol'ere...en liten bønn

Anbefalte innlegg

Si meg...hva kan man gjøre når en person som ikke kommer videre i en diskusjon pga mangel av argumenter, og ikke synes dine argumenter er "intelligente" nok, kommer med en slik påstand:

"Alle i Norge har rett på hhv. 9 eller 10 pr med grunnskole. Om du ikke har fullført grunnskolen, er det fristende å henvise deg til skolesjefen i din hjemkommune for opplæring på grunnskolens område og/eller ditt lokale PPT"

Og forøvrig ellers i diskusjonen serverer "kjære venn", "Hei vennen" etc..til mennesker man er uenig med.

Er det dette som er "hersketeknikk" i diskusjoner ? Jeg må si jeg lar meg provosere gitt...og prøver så godt jeg kan å unngå å falle ned på samme nivå..

*litt frustrert*

Jeg som hadde håpet det skulle holde å komme med egne meninger/innspill uten å rakke ned på andre for å "vinne" overtak. Synes det er en trist sak..og håper dere skjønner hvor jeg vil.

La oss alle være saklige/hjelpsomme/morsomme (ikke på andres bekostning/ inspirerende og gjerne uenige, men vær så snill å hold dere for gode til å starte slikt !

Personlig skal jeg jobbe med å ikke falle ned på nivået, jeg vet jeg ALDRI ville begyndt en slik utvikling, men må innrømme jeg nettopp har gitt svar på tiltale i en diskusjon nå... Og jeg er skuffet over meg selv...for jeg ønsker virkelig ikke være så smålig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/131197-til-alle-dolereen-liten-b%C3%B8nn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, brusa!

Skjønner du ble provosert.

Jeg er stort sett forsiktig med hva jeg skriver her inne, og velger ofte 'bort' enkelte diskusjoner. Nettopp for å slippe sånt som du henviser til her.

Jeg syns det er ille at man ikke kan komme med meningene sine her uten å bli 'satt på plass' av enkelte.

Men la oss bare tenke oss nøye om før vi svarer, og huske på å ikke synke ned på det nivået.

I'm on your side

Du skriver: "Er det dette som er "hersketeknikk" i diskusjoner ?"

Ja, det er en av flere "hersketeknikker", men også et tegn på at vedkommende har så lav EQ at han ikke makter å føre en normal samtale.

Det mest effektive er bare å ignorere våset, og å repetere det du spurte om, som han ikke hadde svar på.

Med vennlig hilsen

Det finnes enkelte her som bruker alle 'teknikker' de kan for å vinne en diskusjon. Styr unna dem, eller forbered deg på en langvarig tråd der du kan rive håret av deg i fortvilelse over all mangel på forståelse fra motdebatanten.

Det morsomme her er at den som er den absolutt værste på DOL til å bruke slike teknikker svarer deg også i denne tråden:-)

Det finnes enkelte her som bruker alle 'teknikker' de kan for å vinne en diskusjon. Styr unna dem, eller forbered deg på en langvarig tråd der du kan rive håret av deg i fortvilelse over all mangel på forståelse fra motdebatanten.

Det morsomme her er at den som er den absolutt værste på DOL til å bruke slike teknikker svarer deg også i denne tråden:-)

Du skriver: "Det morsomme her er at den som er den absolutt værste på DOL til å bruke slike teknikker svarer deg også i denne tråden:-)"

Joda, men vi leser det du skriver likevel!

Annonse

Du skriver: "Er det dette som er "hersketeknikk" i diskusjoner ?"

Ja, det er en av flere "hersketeknikker", men også et tegn på at vedkommende har så lav EQ at han ikke makter å føre en normal samtale.

Det mest effektive er bare å ignorere våset, og å repetere det du spurte om, som han ikke hadde svar på.

Med vennlig hilsen

Takk Sør :o)

Du vet jo at det ikke var deg som skrev dette til meg, og jeg har hvertfall ikke opplevd at du har skrevet noe lignende heller, men jeg har jo oppfattet at du blir sett på som en liten kranglefant da :o)

Jeg gjorde som du sa jeg, repeterte spørsmålet, så får vi se da.....om personen klarer komme med noe bedre enn personlige angrep.

Til det første du skrev: Ja, det er fristende å styre unna og det er nok et godt råd, men det er fristende å delta i diskusjonen også når det er et tema som virkelig interesserer meg... Og synes det er trist at slike usakeligheter skal ødelegge en ellers interessant diskusjon :o(

Annonse

Takk Sør :o)

Du vet jo at det ikke var deg som skrev dette til meg, og jeg har hvertfall ikke opplevd at du har skrevet noe lignende heller, men jeg har jo oppfattet at du blir sett på som en liten kranglefant da :o)

Jeg gjorde som du sa jeg, repeterte spørsmålet, så får vi se da.....om personen klarer komme med noe bedre enn personlige angrep.

Hei,

Jeg vet hvem som skrev det, for vedkommende har også skrevet lignende sprøyt til meg når han ble satt fast. Når en debattant klager over andres manglende akademiske eksamener, så får vi bare tolke det som at vedkommende ikke kan svare.

Ønsker deg et godt nyttår.

Hei,

Jeg vet hvem som skrev det, for vedkommende har også skrevet lignende sprøyt til meg når han ble satt fast. Når en debattant klager over andres manglende akademiske eksamener, så får vi bare tolke det som at vedkommende ikke kan svare.

Ønsker deg et godt nyttår.

Takk :o)

Og godt nyttår til deg også :o)

Du har altså opplevd det samme...jaja, da er det vel bare slik personen er...og jeg tror jeg skal styre unna h*n i fremtiden (hvertfall forsøke). Det har jo ingen hensikt å diskutere når slikt ødelegger.

Det er ikke min jobb å oppdra personen heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...