Gå til innhold

langvarig besøk, som får besøk..

Anbefalte innlegg

Gjest ønsker alene-tid...

... omtrent hver dag. Nå er jeg så sliten; de feiret nyttår her. Jeg måtte rydde og vaske etter festen. De har besøk også i dag. Vi har små barn, og jeg savner å være alene (bare vår lille familie). Det tar sånn på at det alltid er noen her nå. Gjestene blir boende lenge. De sitter i stua og "overtar" tv'en. Jeg er ikke flink til å si ifra. Men de hører heller ikke helt etter. Går inne med sko.. Jeg brukte timer på å rydde etter nyttårsfesten, og er enda ikke ferdig. Godt og koselig med familie (2) boende for noen dager, men dette er snakk om uker. Jeg kan ikke bare legge meg på sofaen om kvelden hvis jeg vil og se en film bare jeg vil se. Det tar virkelig på, har noen noe å si meg? Jeg savner også tid alene med mannen min. Det kommer noen i kveld også, og de har altså enda besøk. I helgen skal jeg jobbe, og noen kommer for å se film her. Men SÅ gidder jeg ikke mer besøk! De to som bor her må jo være her til de finner noe eget, men ellers får de heller dra til andre på besøk. De bør da ta litt hensyn. En dag lot jeg være å rydde på kjøkkenet... det så rett og slett ikke ut! Så dagen etter hadde jeg mye å gjøre. Boss blir jo ikke kastet i bosset engang. Beklager klagingen, men jeg er så sliten. Måtte få litt ut..

Fortsetter under...

Du må si klart i fra!!! Det er ikke noe annet som nytter! Det er ikke enkelt, men det er enklere enn at du sliter deg ut! Og det er da en selvfølge at de skal ta hensyn når de er gjester i deres hus! At det går an! Du gjør dem bare en bjørnetjeneste ved å ikke si i fra, de har tydeligvis ikke helt fått med seg hvordan ting foregår...

Gjest '!-o-!'

Hva tror du selv, anstrenger de seg for å finne et sted og bo, eller har de det som plommen i egget der de er?

Jeg ville sagt klart ifra, at skal de fortsette å bo hos dere, så må de slutte med å invadere huset deres på den måten de gjør. Det er frekt, og det er ikke minst uakseptabelt hvis de "må" bo der lenge.

Det er *deres* hjem, de bor der tross alt på nåde og bør oppføre seg deretter. Tror nok du må si klart ifra, tydelig og med store bokstaver. Hvis ikke må du jo selv ta på deg slylda for at deres eget hjem blir uutholdelig for deg og din familie.

Dett er uakseptabel at de holder på slik, men ikke alle har vett til å skjønne hva som er akseptabelt eller ikke selv.

Gjest '!-o-!'

Hva tror du selv, anstrenger de seg for å finne et sted og bo, eller har de det som plommen i egget der de er?

Jeg ville sagt klart ifra, at skal de fortsette å bo hos dere, så må de slutte med å invadere huset deres på den måten de gjør. Det er frekt, og det er ikke minst uakseptabelt hvis de "må" bo der lenge.

Det er *deres* hjem, de bor der tross alt på nåde og bør oppføre seg deretter. Tror nok du må si klart ifra, tydelig og med store bokstaver. Hvis ikke må du jo selv ta på deg slylda for at deres eget hjem blir uutholdelig for deg og din familie.

Dett er uakseptabel at de holder på slik, men ikke alle har vett til å skjønne hva som er akseptabelt eller ikke selv.

En ting til: Hvorfår MÅ de bo hos dere? Er dere skyld i at de ikke har noe sted å bo, er det på noen måte ditt ansvar?

Annonse

Kizza1365380506

Bare klag du. Det minste du kan forvente av mennesker som bor hos deg er at de hjelper til. Alvorlig talt det hadde jeg forlangt. Si neste gang dere spiser at nå er det den og den sin tur til å rydde av bordet og vaske opp fordi du er så sliten.

Egentlig burde det være unødvendig men noen må bare ha beskjed.

:o)

Mvh

En ting til: Hvorfår MÅ de bo hos dere? Er dere skyld i at de ikke har noe sted å bo, er det på noen måte ditt ansvar?

Takk for svar:) Det er et familiemedlem med kjæreste. Jeg sa det var ok at de bodde her, men var ikke klar over hvor lenge det ville bli.

Takk for svar:) Det er et familiemedlem med kjæreste. Jeg sa det var ok at de bodde her, men var ikke klar over hvor lenge det ville bli.

Men kjære vene, du MÅ jo bli flinkere til å si ifra da, ikke bare bite i deg alt...

Si det som det er, at du ikke var klar over hvor lenge de hadde tenkt å bli boende, og si ifra at de må være mer aktive i bolig-jakten. Og at det blir for mye for deg, at de må bidra på lik linje med dere når det gjelder husarbeid, opprydning, innkjøp osv. SELVSAGT!

Og ikke minst at de får begrense eller kutte ut å invitere gjester til DERES hjem.

Om de blir sure så får de vel bare bli det da... Du kan jo si at det ikke er fordi de ikke er velkomne, men fordi det blir i meste laget for deg alt sammen, og at de må gjøre en innsats på alle områder.

Jeg hadde selv et familiemedlem boende noen uker i høst, og det var litt kjedelig å måtte påpeke hva som skulle gjøres (tømme oppvaskmaskinen, sette på brødbakemaskinen, støvsuge, gå ut med søpla osv.). Klart det hadde vært hyggeligere om de tingene hadde blitt gjort av langtidsgjesten på eget initiativ, men når så ikke var, så sa jeg ifra. Og jeg pisket litt på når det gjaldt bolig-jakten, samt startet å ta betalt for "kost og losji". Ikke mye, men i alle fall så det dekket maten sånn mer eller mindre.

Men kjære vene, du MÅ jo bli flinkere til å si ifra da, ikke bare bite i deg alt...

Si det som det er, at du ikke var klar over hvor lenge de hadde tenkt å bli boende, og si ifra at de må være mer aktive i bolig-jakten. Og at det blir for mye for deg, at de må bidra på lik linje med dere når det gjelder husarbeid, opprydning, innkjøp osv. SELVSAGT!

Og ikke minst at de får begrense eller kutte ut å invitere gjester til DERES hjem.

Om de blir sure så får de vel bare bli det da... Du kan jo si at det ikke er fordi de ikke er velkomne, men fordi det blir i meste laget for deg alt sammen, og at de må gjøre en innsats på alle områder.

Jeg hadde selv et familiemedlem boende noen uker i høst, og det var litt kjedelig å måtte påpeke hva som skulle gjøres (tømme oppvaskmaskinen, sette på brødbakemaskinen, støvsuge, gå ut med søpla osv.). Klart det hadde vært hyggeligere om de tingene hadde blitt gjort av langtidsgjesten på eget initiativ, men når så ikke var, så sa jeg ifra. Og jeg pisket litt på når det gjaldt bolig-jakten, samt startet å ta betalt for "kost og losji". Ikke mye, men i alle fall så det dekket maten sånn mer eller mindre.

Takk for svar:) Jeg skal prøve.. Nå tror jeg i alle fall de har lært at de ikke skal gå med sko i stua... Og de er ute for å se på hus. Så må de søke jobb.. Så alt kan ta tid. Glad for svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...