Gå til innhold

Krompens nyttårstale ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest uten signatur

Alle aviser? Er et aviser på 1. nyttårsdag da? Har forresten ikke vært utafor døra idag jeg.

Annonse

Ørkenvandreren

Avlyst ble den ikke, nei.... :-)

Syntes han klarte seg bra, jeg. Fremføringsmessig helt OK - han er jo ikke så "slaff i leffa" som faren sin.... - og innholdsmessig fikk jeg klart inntrykk av at han hadde satt sitt preg på talen (jeg hadde ventet meg at han hadde "arvet" Haralds forslag til tale). Kromp'en snakket om vennskap og samhold i en nasjonal kontekst, samt hiv/aids og fattigdom i en internasjonal kontekst. Det er ihvertfall hva jeg husker nå i ettertid....

Gjest Niels Henrik

Talen var helt grei, den. Ganske mye intetsigende prat og lite ull som det pleier å være når de kongelige uttaler seg.

Men han har bedre uttale og diksjon enn faren sin. Og han så rett inn i kamera. Og han så ikke ut som han holdt på å sovne.

Gjest uten signatur

Talen var helt grei, den. Ganske mye intetsigende prat og lite ull som det pleier å være når de kongelige uttaler seg.

Men han har bedre uttale og diksjon enn faren sin. Og han så rett inn i kamera. Og han så ikke ut som han holdt på å sovne.

hehe... Ja, jeg fikk lest talen på nettet til slutt da.

Nei, Harald har ganske tunge øyelokk han. Krompen ser betydelig mer våken ut ja!

Annonse

Det var som det måtte være, en ullen greie som kunne skrives under av de aller fleste. Kronprinsen kan jo ikke innta standpunkter som strider med det som til enhver tid er politisk korrekt.

Denne gangen ble det fokusert på han er opptatt av krig og fred og sånt, og vennskap og fattigdom, i utlandet selvsagt. Og mye om kongens sykdom.

Ellers sa han at vi måtte sette pris på at Norge er et multikulturelt land og forskjellene er en berikelse for alle, noe vi må sette pris på.

Psykiatrien fikk sitt, HIV og AIDS likeså.

Også den såkalte tidsklemma, da..som jo er så inne for tiden, selv om vi aldri har jobbet mindre, hatt lengre ferie og tidligere pensjonsalder enn det vi gjør nå.

.....

Han nevnte ikke ofrene av den muslimske innvandring, tvangsgifting, køene på krisesentrene, omskjæring av kvinner...alt overgrep som stadig skjer i Norge.

Han nevnte ikke de arbeidsledige, de fattige her i landet, våre menn og kvinner som tjenestegjør i utlandet, sjøfolk etc...som jo tradisjonelt har vært ofret en hilsen i denne talen.

...

Kongen har av og til satt fokus på ulike deler av samfunnet i denne årlige talen, og oppnådd en hel del gjennom det. Denne gangen var det mye pent preik...uten særlig innhold. Det mest interessante var i grunnen det han ikke sa.

....

Han fikk skryt for at han snakket tydelig, at han så inn i kamera og at han ikke så ut som han holdt på å sovne. Hvis lista ligger der, var det greit nok. Ellers var det lite å bruke tid på.

Det var som det måtte være, en ullen greie som kunne skrives under av de aller fleste. Kronprinsen kan jo ikke innta standpunkter som strider med det som til enhver tid er politisk korrekt.

Denne gangen ble det fokusert på han er opptatt av krig og fred og sånt, og vennskap og fattigdom, i utlandet selvsagt. Og mye om kongens sykdom.

Ellers sa han at vi måtte sette pris på at Norge er et multikulturelt land og forskjellene er en berikelse for alle, noe vi må sette pris på.

Psykiatrien fikk sitt, HIV og AIDS likeså.

Også den såkalte tidsklemma, da..som jo er så inne for tiden, selv om vi aldri har jobbet mindre, hatt lengre ferie og tidligere pensjonsalder enn det vi gjør nå.

.....

Han nevnte ikke ofrene av den muslimske innvandring, tvangsgifting, køene på krisesentrene, omskjæring av kvinner...alt overgrep som stadig skjer i Norge.

Han nevnte ikke de arbeidsledige, de fattige her i landet, våre menn og kvinner som tjenestegjør i utlandet, sjøfolk etc...som jo tradisjonelt har vært ofret en hilsen i denne talen.

...

Kongen har av og til satt fokus på ulike deler av samfunnet i denne årlige talen, og oppnådd en hel del gjennom det. Denne gangen var det mye pent preik...uten særlig innhold. Det mest interessante var i grunnen det han ikke sa.

....

Han fikk skryt for at han snakket tydelig, at han så inn i kamera og at han ikke så ut som han holdt på å sovne. Hvis lista ligger der, var det greit nok. Ellers var det lite å bruke tid på.

Jeg mener bestemt han hilste norske folk i utenrikstjeneste samt norske sjøfolk....men - uhu, jeg hadde et halvt glass Bailys innabords så jeg tør ikke vedde på det....;-)

Gjest halogen

Jeg mener bestemt han hilste norske folk i utenrikstjeneste samt norske sjøfolk....men - uhu, jeg hadde et halvt glass Bailys innabords så jeg tør ikke vedde på det....;-)

Han gjorde nok ikke det, nei. Hele talen kan du lese på VG-nett - og han er kritisert av alskens "synsere" nettopp fordi han ikke nevnte nordmenn i utlandet.

Ja,hvem vet...

http://www.aftenposten.no/nyheter/kongelige/article.jhtml?articleID=700043&_loopback=1

Det ble mye ord, men dette tyder på at han hoppet over en del tradisjonelle hilsninger.

Ja,hvem vet...

http://www.aftenposten.no/nyheter/kongelige/article.jhtml?articleID=700043&_loopback=1

Det ble mye ord, men dette tyder på at han hoppet over en del tradisjonelle hilsninger.

....akk ja, det var det jeg var redd. Det er ikke stort jeg tåler før jeg begynner å hallusinere....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...