Gå til innhold

noen her som har vært i Tunisia?

Anbefalte innlegg

Gjest tunisiaiwa

Har dere noen tips, råd?

Skal muligens reise om 5 uker, da er der rundt 20 grader. Bades det på strendene der så tidlig på våren (mars)?

Skal bo enten i Sousse eller Monastir, noen tips til ting å gjøre/se?

Hvis vi velger uspesifisert reise, er det da mulighet for å komme på et litt bra hotell, eller er det heller usannsynlig?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/132530-noen-her-som-har-v%C3%A6rt-i-tunisia/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg var i Tunisia sommeren 2002. Jeg hadde to veldig spennende uker der, men jeg ville ikke gjort det igjen. Gutten/mennene der er veeeeldig pågående, så damer bør ikke reise dit alene.

Strendene er veldig fine, men jeg tror ikke det er noen som bader der så tidlig på året.

Du burde desidert velge Monastir framfor Sousse.. Monastir er litt mindre, men til gjengjeld veldig koselig. I Monastir er det masse restauranter, cafeer, utesteder, og en veldig fin marina og strand. Jeg bodde i marinaen da jeg var i Tunisia, og det er absolutt å anbefale! Sousse derimot er en møkkete, slitsom, og lite vennlig storby...ikke å anbefale..! Ellers, så burde du dra på tur ut i ørkenen (2 dagers tur), hvis du har tid da!

Håper du får en fin tur, og at rådene hjalp:)

-reisejente

Gjest tunisiaiwa

Hei!

Jeg var i Tunisia sommeren 2002. Jeg hadde to veldig spennende uker der, men jeg ville ikke gjort det igjen. Gutten/mennene der er veeeeldig pågående, så damer bør ikke reise dit alene.

Strendene er veldig fine, men jeg tror ikke det er noen som bader der så tidlig på året.

Du burde desidert velge Monastir framfor Sousse.. Monastir er litt mindre, men til gjengjeld veldig koselig. I Monastir er det masse restauranter, cafeer, utesteder, og en veldig fin marina og strand. Jeg bodde i marinaen da jeg var i Tunisia, og det er absolutt å anbefale! Sousse derimot er en møkkete, slitsom, og lite vennlig storby...ikke å anbefale..! Ellers, så burde du dra på tur ut i ørkenen (2 dagers tur), hvis du har tid da!

Håper du får en fin tur, og at rådene hjalp:)

-reisejente

heisann,

Tusen takk for råd!

Joda, todagersturen til sahara må oppleves, den skal vi på! :D Vet du ca. hvor mye det koster? Og påmelding, hvor/når er det?

Hvis vi da f.eks. bor i Monastir, som du anbefaler, hvordan er det enklest å reise rundt - går det mye busser, eller?

Verdt å dra til hovedstaden?

heisann,

Tusen takk for råd!

Joda, todagersturen til sahara må oppleves, den skal vi på! :D Vet du ca. hvor mye det koster? Og påmelding, hvor/når er det?

Hvis vi da f.eks. bor i Monastir, som du anbefaler, hvordan er det enklest å reise rundt - går det mye busser, eller?

Verdt å dra til hovedstaden?

Hei igjen!

En todagers tur koster rundt 1000 kr (med Detur). Det er virkelig verdt pengene, og en stooor opplevelse:) Tenk å komme hjem og si at man har vært i Sahara!!!

Jeg var også på dagstur til hovedstaden Tunis. Turen tar en hel dag, og vi besøkte b.la et museum, markedet, kartago, og en liten koselig landsby oppe i fjellene. Turen var veldig fin, og jeg vil absolutt anbefale den, i alle fall hvis man er i Tunisia i 2 uker.

Fra Monastir er det lettest å komme seg rundt med taxi, men det går også busser. I byen trenger man ikke å ta taxi, det går helt greit å gå.

Håper dere får en fin tur! Det er bare å spørre hvis dere lurer på noe mer:)

- reisejente

Gjest tunisiaiwa

Hei igjen!

En todagers tur koster rundt 1000 kr (med Detur). Det er virkelig verdt pengene, og en stooor opplevelse:) Tenk å komme hjem og si at man har vært i Sahara!!!

Jeg var også på dagstur til hovedstaden Tunis. Turen tar en hel dag, og vi besøkte b.la et museum, markedet, kartago, og en liten koselig landsby oppe i fjellene. Turen var veldig fin, og jeg vil absolutt anbefale den, i alle fall hvis man er i Tunisia i 2 uker.

Fra Monastir er det lettest å komme seg rundt med taxi, men det går også busser. I byen trenger man ikke å ta taxi, det går helt greit å gå.

Håper dere får en fin tur! Det er bare å spørre hvis dere lurer på noe mer:)

- reisejente

Tusen tusen takk for råd! Ja, vi planlegger å reise med Detur, er det et godt reisebyrå? Det er jo litt ukjent, kan jo ikke stole på alt nå tildags..8-)

Men jeg tror det er det eneste som reiser til Tunisia denne tiden av året, dessuten går det direkte fra byen jeg bor i, så det er veldig greitt :)

Men jeg lurte på en ting til: Er det todagerssafari mange ganger i uken eller hva? Har ikke lyst å gå glipp av det nei :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...