Gå til innhold

Når ta graviditetstest?

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har hørt man helst skal ta graviditetstest rundt tida man venter mensen,

jeg har nettopp hatt mensen, men siden den var så rar denne gang, syns jeg jeg bør ta test, saken er at jeg er bortreist nesten gang jeg har mensen,

er det no vits i å ta den nå da??

hva sier dere jenter, please hjelp!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/132606-n%C3%A5r-ta-graviditetstest/
Del på andre sider

Fortsetter under...

HØ?? Dette skjønte jeg fint lite av. Hvorfor tror du at du er gravid egentlig? Det sikreste tegnet er uteblitt mens, ikke rar mens.... OG kan du ikke kjøpe en test nå og ta med deg dit du skal??

Eller vent noen dager til og ta testen på nytt.

Lykke til uansett.:)

Testene skal vel være sikre etter 79 timer etter samlei... Tror jeg...

men om mensen ikke kommer, så burde man iallefall ta en...

Dessuten om man går og tror/ er redd for å være gravid, kan kroppen starte en suggesjon àlà hunder og katter som blir falskt gravid...

Det jeg mener er at mensen uteblir som en reaksjon på nervøsitet...

Men man kan òg ha blødninger gjennom hele eller deler av svangerskap, uten at det er noe galt...

Jeg kjenner personlig fler som har blitt gravid uten å finne det ut før de andre plagene begynner fordi de har hatt mens....

NEI KVINN`s VÅRES KROPP ER ET MERKELIGT STED!!!

Det er bare tull at en test kan vise positivt TRE dager etter eventuell befruktning. For det første tar det 5-7 dager før egget fester seg, og SÅ begynner kroppen å produsere hcg, og så må dette nivået komme så høyt at det gir utslag på en test.

Hvis du tror du er gravid, ta en test nå, hvis du fortsatt tror det om et par uker, ta en til :) Det kan jo hende de har graviditetstester der du skal på ferie også?

Annonse

Gjest otroligt

De testene jeg har provd, sies det ingenting om naar du skal ta den. Du kan ta den tre dager etter dagen du ble befrukta.. hvis du ble befrukta da;-)

La meg faa hore hvordan det gikk

Tre dager etter befruktning? Otroligt!!!

Kanskje lurt å kunne noe om temaet før man går ut og sier noe?

De testene jeg har provd, sies det ingenting om naar du skal ta den. Du kan ta den tre dager etter dagen du ble befrukta.. hvis du ble befrukta da;-)

La meg faa hore hvordan det gikk

allright jenter,

sprang på apoteket etter jobb i dag, å tok test,

å den var negativ gitt,

så da satser jeg på at det stemmer (det er ei uke siden vi hadde sex og) så da bør jeg resultatet stemme,

jippi! da reiser jeg på ferie med go samvittighet,

og jeg skal langt til asia, så jeg tviler på jeg finner test der,

takk for hjelpa jenter!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...