Gå til innhold

Kvinner blir aldri fornøyd!

Anbefalte innlegg

Du tar feil når du skriver at "kvinner klager". Noen kvinner klager. Selv har jeg alltid ment at kvinner selv må ta ansvar for sin egen pensjon, og slutte å velge deltidsarbeid og det å bli forsørget av en mann i årevis. Det er det som gjør kvinner til tapere når pensjonsalderen kommer. De arbeider deltid for å gjøre livet behagelig for bl.a. mannen i huset, og får ikke noe igjen for det. Hva med å kreve at han setter av penger til hennes pensjon siden han er den som får gjøre karriere og dermed opparbeider en god pensjon.

Mange kvinner har et altfor romantisk syn på livet, de tror at kjærligheten varer evig og står sjokkert og blakk tilbaken den dagen han bytter henne inn i en yngre utgave. I stedet for å klage må kvinner lære seg å forhandle.

Men etter tidligere diskusjoner med deg vet jeg jo at du ikke liker slike kvinner? Sterke, selvstendige, uten behov for å ha en mann å lene seg til..

JEG klager ikke, jeg forsørger meg selv og mine barn og har alltid gjort det.

enig.

Blir rik sjøl, så kan man velge mann ut fra kjærlighet! :)

Fortsetter under...

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• petter smart

18

• libra

5

• Juneau

5

• fresja

2

Mest aktive i denne tråden

Nå surrer du sammen din antikvinnesak med en kamp for høytlønte.

Jeg syns det er helt greit at de som har greid å kare til seg høye lønninger gjennom et langt yrkesliv ikke får ekstremt høye pensjonsytelser.

Syns du det er riktig at samfunnet skal spa ut høye pensjoner til gamle gubber som har levd et yrkesliv med høy sigarføring, og som har mer enn nok oppsparte midler til å finansiere sigarene og golfkøllene selv?

Det er ikke snakk om høye lønninger, høye lønninger i seg selv burde ikke gi mer i pensjon, det er innbetalingene til pensjonskassen samt skatten som gjør at jeg mener de som tjener/betaler inn mye bør få mer i pensjon.

Jeg synes ikke vi skal straffe folk for å ha jobbet mye/lenge og tjent godt, og da også betalt inn mye.

Synes du det er riktig at vi skal utbetale høye pensjoner til folk som har jobbet lite, bidratt lite til samfunnet, betalt inn lite i skatt og til pensjonskassen?

Kommunisme?? Ja da har jeg hørt at jeg er kommunist også! *LOL*.

Tanken om lik pensjon til alle er faktisk noe FRP er for, så dersom FRP kan kalles kommunistisk så "be my guest".

Folk straffes da ikke for å jobbe mye og spare opp penger med dette forslaget. Hvor har du det fra??

Man må forutsette ved et nytt pensjonssystem at det blir gunstige skatteregler for pensjonssparing. Obligatorisk tjenestpensjon må også innføres.

At pensjonsalderen i snitt ligger under 60 år er direkte feil. Da inkluderer man nemlig alle uføre (også de som er født uføre). Pensjonsalderen ligger derimot på ca 62 år i snitt.

Det er greit med lik pensjon dersom alle betaler inn det samme til pensjonskassen. Problemet er når noen betaler inn mye og for lite igjen, og omvendt.

Det som er mer interessant enn pensjonsalderen er antall yrkesaktive år. En bør jobbe i minst x antall år for å få full pensjon.

Det er greit med lik pensjon dersom alle betaler inn det samme til pensjonskassen. Problemet er når noen betaler inn mye og for lite igjen, og omvendt.

Det som er mer interessant enn pensjonsalderen er antall yrkesaktive år. En bør jobbe i minst x antall år for å få full pensjon.

Om man kaller statlige innbetalinger for "skatt" eller "trygdeavgift" er ett fett - pengene går i begge tilfeller i samme kassa, nemlig statens umettelige hull.

Derfor mener jeg det er irrelevant å snakke om å "få tilbake forholdsmessig i pensjon etter hva man har innbetalt.

Alle høytlønnede betaler mye mer i skatt enn lavtlønnede (solidaritetsprinsipp). Disse pengene går som vi vet til barnehager, helse, skoler etc. Skulle vi hatt som prinsipp at den enkelte ikke skulle betale mer enn hva han forholdsmessig får ut igjen, så kunne vi jo bare begynne å legge ned våre velferdsgoder. Dette er i bunn og grunn ikke noe annerledes enn pensjon og innbetaling til dette formålet.

Du sier at en bør jobbe i minst x antall år for å få full pensjon.

Tragikomisk nok vil det foreslåtte systemet gi dårlig uttelling for langvarige utdannelser....

Derfor: Lik pensjon til alle! Nivået bør ligge litt over minstepensjon, slik at den er til å leve av. Skattefradrag for pensjonssparing. Lavere skattenivå. Obligatorisk tjenestepensjon. Pluss sikkert andre faktorer jeg ikke har med her /ikke har tenkt på ennå!

Annonse

Det er ikke snakk om høye lønninger, høye lønninger i seg selv burde ikke gi mer i pensjon, det er innbetalingene til pensjonskassen samt skatten som gjør at jeg mener de som tjener/betaler inn mye bør få mer i pensjon.

Jeg synes ikke vi skal straffe folk for å ha jobbet mye/lenge og tjent godt, og da også betalt inn mye.

Synes du det er riktig at vi skal utbetale høye pensjoner til folk som har jobbet lite, bidratt lite til samfunnet, betalt inn lite i skatt og til pensjonskassen?

Nå klarer sikkert libra å svare på dette selv, men en kommentar til det siste avsnittet ditt:

Det har da aldri blitt, og vil aldri bli aktuell politikk å utbetale "høye pensjoner til folk som har tjent lite/betalt lite i skatt". Minstepensjon er det de får/kan forvente seg!

De får ikke høye pensjoner, hvor i all verden har du det fra?

Får de ikke minstepensjon havner de over på sosiale ytelser, hva er vitsen med det da?

Minstepensjonen er der for at alle skal ha en minimumsinntekt så de har en mulighet til å klare seg selv, men de høye pensjonene til de som har lave inntekter eksisterer kun i dine drømmer.

Gjest Novembermom

"Kvinnene blir tapere heter det. I mange år har kvinner klaget over at de ikke får pensjonspoeng for å være hjemme med barn eller annet omsorgsarbeid. Når det foreslås at de skal få det klager de på det også."

Foreslå å få pensjonpoeng når man er hjemme med barn? Det har da jeg fått hvert år siden jeg ble hjemmeværende med barn i 1999.....

Men så synes ikke jeg 3 pensjonpoeng pr år er så mye jeg da...

Men så kan jeg ikke så mye om pensjon heller da....*flau* :op

"Kvinnene blir tapere heter det. I mange år har kvinner klaget over at de ikke får pensjonspoeng for å være hjemme med barn eller annet omsorgsarbeid. Når det foreslås at de skal få det klager de på det også."

Foreslå å få pensjonpoeng når man er hjemme med barn? Det har da jeg fått hvert år siden jeg ble hjemmeværende med barn i 1999.....

Men så synes ikke jeg 3 pensjonpoeng pr år er så mye jeg da...

Men så kan jeg ikke så mye om pensjon heller da....*flau* :op

Forslaget går ut på å gi mer pensjonspoeng for det slik at det kan sidestilles med vanlig arbeid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...