Gå til innhold

Diamantkjøp på taxfree i Dubai- kan man bli lurt?

Anbefalte innlegg

Gjest vagabond

Vi skal mellomlande i Dubai på vei til Thailabd og jeg lurer på om noen har erfaring med å kjøpe diamanter op Taxfree der?

Jeg var innom en butikk idag og kikket på diamanter og jeg lurte på om hun visste noe om hvor mye billigere man kan få diamanter der! Man betaler ca 1/3 av det man må bet. i Norge. Men hun sa at det var en kunde som kom innom for å taksere det hun hadde kjøpt og det viste seg å ikke være diamanter!

Trodde at man handlet "safe" på TaxFree?

Fortsetter under...

Prisen på edelstener og edelt metall, som f.eks. gull er lik i hele verden. (Råvare-prisen er altså lik)

Prisforskjellen på smykker og monterte edelstener kommer bl.annet av arbeidskostnadene, skatt/moms og fortjeneste til butikken.

Gjest vagabond

Prisen på edelstener og edelt metall, som f.eks. gull er lik i hele verden. (Råvare-prisen er altså lik)

Prisforskjellen på smykker og monterte edelstener kommer bl.annet av arbeidskostnadene, skatt/moms og fortjeneste til butikken.

Den er grei, den skjønner jeg, men jeg lurte på om man kan bli lurt med "fake" varer? Synes jo at det høres litt rart ut at man kan få juggel p åen taxfree som reklamerer med ekte diamanter!

Ulv I Faarikaal

Den er grei, den skjønner jeg, men jeg lurte på om man kan bli lurt med "fake" varer? Synes jo at det høres litt rart ut at man kan få juggel p åen taxfree som reklamerer med ekte diamanter!

Du kan bli lurt, og det trengs en fagmann (gemmolog) for å bestemme om den er ekte.

Det finnes et instrument (en penn) som identifiserer ekte diamanter til en viss grad. Men i dag kan man faktisk lage "ekte" diamanter også. det som kjennetegner ekte diamanter og skiller dem fra de nye syntetiske er bare feilene, dvs "innbakte" urenheter.

Jeg tror det er større fare for å få en dårlig kvalitet diamant enn en falsk. Vanlig i Norge er "wsi" kvalitet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...