Gå til innhold

Psykomotorisk fysioterapi

Anbefalte innlegg

Gjest Calóni

Idag fikk jeg innkallelse til time til fysioterapeut på psykiatrisk poliklinikk. Det var psykologen min som henviste meg dit, etter noen måneder med terapi som vi ikke kom noe sted med.

Jeg har alltid hatt inntrykk av at psykomotorisk fysioterapi har vært for mennesker som er plaget av angst. Selv er jeg "bare" plaget med depresjoner.

Er det noen som har noen erfaring med slik fysioterapi som hjelp mot depresjoner?

Det kan også nevnes at jeg har store problemer med å åpne meg, og at mye av grunnen til at det går så dårlig hos psykolog, er at jeg ikke klarer å prate om hva som plager meg.

Jeg spurte psykologen min om hva jeg skulle hos en slik fysioterapeut, men hun ga meg ikke noe ordentlig svar, og jeg liker ikke å tanken på å dra til en slik time uten å være forberedt på hva som skjer der.

Håper på raske svar fra noen med erfaringer, da timen er allerede i starten av neste uke!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/133106-psykomotorisk-fysioterapi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg.

Jeg er plaget med depresjoner, og går jevnlig til psyk motorisk fysioterapeut. Er veldig fornøyd. Løser opp spenninger i kroppen, og jobber med hele meg selv. Han jeg går til er veldig flink til å ikke pushe meg, men lar meg styre løpet. Det hjelper meg til å få mere krefter, føler meg vel etter en time. Kan anbefale dette, og håper at du får like positive erfaringer som meg. Lykke til

Gjest Calóni

Hei på deg.

Jeg er plaget med depresjoner, og går jevnlig til psyk motorisk fysioterapeut. Er veldig fornøyd. Løser opp spenninger i kroppen, og jobber med hele meg selv. Han jeg går til er veldig flink til å ikke pushe meg, men lar meg styre løpet. Det hjelper meg til å få mere krefter, føler meg vel etter en time. Kan anbefale dette, og håper at du får like positive erfaringer som meg. Lykke til

Okay, takk for svar. Jeg skal prøve det, men må innrømme jeg er litt skeptisk. Hva har man på seg til en slik time? Bare vanlige klær, eller?

Okay, takk for svar. Jeg skal prøve det, men må innrømme jeg er litt skeptisk. Hva har man på seg til en slik time? Bare vanlige klær, eller?

Du bør absolutt ha på deg klær du kan røre deg i og som er behagelige å ha på. Når jeg er hos psykomotorisk fysioterapeut "trener" jeg i t-skjorte og joggebukse.

Gjest Tristeline

Hos henne jeg gikk til så beholdt vi bare trusa på. Det var veldig viktig for henne å få med seg spenninger og slikt i muskulaturen, og det ville jo klær dekke til.

Det vi måtte ha med var derimot et laken og et håndkle til bruk på benken. Hver pasient hadde sitt som ble oppbevart der fra gang til gang.

Annonse

Hei igjen.

Jeg har alltid klær på, men så sliter jeg med å være nesten "naken" pga overgrep. Det fungerer fint. Litt upraktisk med dongeri...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...