Gå til innhold

NHD/ HJELP!!!!Jeg får ikke sove!!!!

Anbefalte innlegg

Gjest flammefugel

De siste ukene har jeg sovet mildt sagt elendig. Nylig gikk jeg våken i 3 døgn i strekk uten søvn, fordi jeg rett og slett ikke fikk sove.da jeg til slutt sovnet, var det etter å ha blitt medisinert med 10 mg apodorm, 75 mg sobril,30 mg vallergan og 100 mg tramadol(sistnevnte bruker jeg mot kroniske leddsmerter).Selv da gikk det nesten 2 timer før jeg sovnet.

Har følt meg svært gira/oppspilt de siste mnd'ene , på tross av at jeg samtidig har vært deppa og slapp. Akkurat det med å være slapp og deprimert tror jeg har noe med mørketida å gjøre.

Men jeg har aldri opplevd å være så "oppstemt" og hyper at jeg ikke har fått sove.

Jeg har forsøkt det meste av det som finnes av beroligende/nevroleptika/sovepiller;Phenergan, vallergan, vival/diazepam, sobril, apodorm, nozinan, truxal,largactil,buspar,flunipam,phenamin m.fl.

Jeg orker ikke å ha det sånn lenger og unders på hva i )/¤""¤&=?``¤"jeg skal gjøre nå?jeg begynner å bli sliten både psykisk og fysisk. Hvor lenge kan en være uten søvn før en blir alvorlig "psyk"?

Og finnes det noe jeg kan bruke for å få tilbake et "normalt" søvnmønster?

Kan legge til at jeg bruker zoloft , 100 mg om morgenen og 50 på kvelden.Bruker også Asacol , mot ulcerøs kolitt.

På forhånd takk for svar.

Alt godt,

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/133137-nhd-hjelpjeg-f%C3%A5r-ikke-sove/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...