Gå til innhold

hva er en psykopat?


Gjest leter

Anbefalte innlegg

Jeg traff en mann for noen år siden,mens jeg var gift.Han sjarmerte meg og vant mine følelser.Han var så intens, først på det gode,siden på alle områder.Jeg har prøvd å komme meg vekk, men det går ikke,han slipper ikke.Han bruker mine følelser til å holde på meg.Jeg gikk inn i en kraftig depresjon,og prøvde å ta mitt liv.Jeg føler meg maktesløs.Han styrer meg akkurat slik det passer ham.Han straffer med å angripe psyken min,og belønner med å gi meg sine varme følelser.Han sjekker hvem min omgangskrets er,og vil vite hvem jeg til enhver tid er med.Og den sjalusien hans er enorm.Han fryser meg ut, for så å varme meg opp igjen.Dette har nå vart i fire år.Det eneste han ikke har gjort er å slå meg.Men nå den siste tiden har han begynt å spøke om det.Så ler han.Det føles som han manipulerer meg.Jeg er fanget.Jeg klarer snart ikke mer.Han sier at det er meg som er for nærtagene,at jeg må skjerpe meg.Så nå er mitt spørsmål:er dette en psykopat?eller er det meg som er helt på styr her?Jeg trenger virkelig å vite det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • damedame

    5

  • Mimmy

    1

Gjest uten signatur

Om han er psykopat vet jeg ikke, men at han ikke er helt normal slik du fremstiller han, er helt sikkert!

Iallefall er det ikke deg det er noe galt med. Men kom deg vekk før han ødelegger selvfølelsen din ytterligere. Kontakt et familierådgivningskontor feks. Det er gratis, og de kan henvise deg videre. Eller du kan kontakte et krisesenter for kvinner for å få råd der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uten signatur

Hvis du vil ha mer innsikt i psykopat-begrepet, så lån boken 'Sjarmør og tyrann' på biblioteket. Forresten en alldeles glimrende tittel på denne boken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han er psykopat vet jeg ikke, men at han ikke er helt normal slik du fremstiller han, er helt sikkert!

Iallefall er det ikke deg det er noe galt med. Men kom deg vekk før han ødelegger selvfølelsen din ytterligere. Kontakt et familierådgivningskontor feks. Det er gratis, og de kan henvise deg videre. Eller du kan kontakte et krisesenter for kvinner for å få råd der.

Takk for svaret ditt.Men jeg har prøvd å komme meg vekk,det går ikke.Så nå har jeg på en måte gitt opp.Akkurat nå er jeg ikke deprimert eller noe.bare resignert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uten signatur

Takk for svaret ditt.Men jeg har prøvd å komme meg vekk,det går ikke.Så nå har jeg på en måte gitt opp.Akkurat nå er jeg ikke deprimert eller noe.bare resignert.

Men da er det NÅ du skal søke hjelp til å komme bort. Blir du deprimert, blir det bare helt håpløst!!!

Det er derfor jeg sier 'søke hjelp'! Det er ikke mulig å klare slikt på egenhånd. Det har vel de fleste ofre erfart. Du nevner ikke bart, så da har du forhåpentligvis bare deg å ta hensyn til. Stikk fort som f...

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uten signatur

Men da er det NÅ du skal søke hjelp til å komme bort. Blir du deprimert, blir det bare helt håpløst!!!

Det er derfor jeg sier 'søke hjelp'! Det er ikke mulig å klare slikt på egenhånd. Det har vel de fleste ofre erfart. Du nevner ikke bart, så da har du forhåpentligvis bare deg å ta hensyn til. Stikk fort som f...

Lykke til!

Jeg er ikke så opptatt av om du har 'bart' da! Men du skjønte sikkert at jeg mente 'barn'?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men da er det NÅ du skal søke hjelp til å komme bort. Blir du deprimert, blir det bare helt håpløst!!!

Det er derfor jeg sier 'søke hjelp'! Det er ikke mulig å klare slikt på egenhånd. Det har vel de fleste ofre erfart. Du nevner ikke bart, så da har du forhåpentligvis bare deg å ta hensyn til. Stikk fort som f...

Lykke til!

Takk for det.Jo, jeg søkte hjelp hos psykolog.Gikk inn i en kjempe depresjon som gjorde at jeg tok en overdose,og ble innlagt.Men han har grepet om meg.mine egne følelser feller meg.Så nå bare flyter jeg med skjebnen liksom.Og eneste som kan holde i nakken nå,er å få vite om det virkelig er en psykopat,for da ville jeg visst med sikkerhet at det er ikke meg som er helt på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så opptatt av om du har 'bart' da! Men du skjønte sikkert at jeg mente 'barn'?

he he, ja jeg skjønte at du mente barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uten signatur

Takk for det.Jo, jeg søkte hjelp hos psykolog.Gikk inn i en kjempe depresjon som gjorde at jeg tok en overdose,og ble innlagt.Men han har grepet om meg.mine egne følelser feller meg.Så nå bare flyter jeg med skjebnen liksom.Og eneste som kan holde i nakken nå,er å få vite om det virkelig er en psykopat,for da ville jeg visst med sikkerhet at det er ikke meg som er helt på tur.

Det er det samme om han er psykopat, har en personlighetsforstyrrelse eller feiler noe annet! Han behandler det stygt. Var det liksom greit å bli behandlet som du gjør hvis han IKKE var psykopat da. Du MÅ ikke la han overbevise deg om at det er DEG det er noe galt med iallefall.Det er det IKKE slik du har fremlagt saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MOT LYSERE TIDER

Hei

Han er PSYKOPAT med stooooor P. tro meg, jeg snakker av erfaring. Som om ikke det er nok, så vil han også legge skylden på deg med alt, at du ikke er bra nok og ikke duger til noen ting.

Det han sier, bør du ta på alvor, det er et faresignal, så jeg vil anbefale deg: lytt til magefølelsen. For han kommer aldri til å forandre seg.

Ham kommer til å gjøre det du tillater ham å gjøre, og det vil gjøre deg " blind"

Han har ikke slått deg nei, men psykisk mishandling kan være ti ganger værre. Har han truet deg, er du redd ham ?

Du kan ringe til krisesenteret og få hjelp der ifra.

Jeg var i samme situasjon og var sammen med en psykopat i fem år.

Dette har resultert i at jeg gikk mer og mer inne meg selv. Ingen slapp inn, men jeg kom meg heller ikke ut.

ble deprimert, fikk angst.

For det meste.

Han skulle til enhver tid vite hvor jeg var, hva jeg gjorde, og kom med usanne og usakelige beskyldninger.

Han prøvde også å få meg til å få dårlig samvittighet.

Han kommer aldri til å slutte, men psyyyyyke deg lenger og lenger ned.

Exen gikk tom. rundt til naboer og fortalte de mest løgnaktige historiene. Han skulle psyke meg ned og hevne seg, og vet du hvorfor?

Han hadde ikke lenger kontroll over meg.

Kom deg ut av forholdet fortest mulig og søk hjelp om du ikke klarer det er min anbefaling til deg.

Det kan være nok med at du bare har en å snakke med også.

LYKKE TIL VIDERE FRA EN SOM BARE VIL DEG GODT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det samme om han er psykopat, har en personlighetsforstyrrelse eller feiler noe annet! Han behandler det stygt. Var det liksom greit å bli behandlet som du gjør hvis han IKKE var psykopat da. Du MÅ ikke la han overbevise deg om at det er DEG det er noe galt med iallefall.Det er det IKKE slik du har fremlagt saken.

Jeg er jo enig med deg,og ville sagt det samme om det gjaldt en annen.Men jeg må innrømme at jeg er redd for å ta feil av ham.Tenk om jeg nå tar feil,temk om jeg egentlig bare misforstår ham.Slik tenker jeg, derfor er det viktig for meg å få en visshet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Han er PSYKOPAT med stooooor P. tro meg, jeg snakker av erfaring. Som om ikke det er nok, så vil han også legge skylden på deg med alt, at du ikke er bra nok og ikke duger til noen ting.

Det han sier, bør du ta på alvor, det er et faresignal, så jeg vil anbefale deg: lytt til magefølelsen. For han kommer aldri til å forandre seg.

Ham kommer til å gjøre det du tillater ham å gjøre, og det vil gjøre deg " blind"

Han har ikke slått deg nei, men psykisk mishandling kan være ti ganger værre. Har han truet deg, er du redd ham ?

Du kan ringe til krisesenteret og få hjelp der ifra.

Jeg var i samme situasjon og var sammen med en psykopat i fem år.

Dette har resultert i at jeg gikk mer og mer inne meg selv. Ingen slapp inn, men jeg kom meg heller ikke ut.

ble deprimert, fikk angst.

For det meste.

Han skulle til enhver tid vite hvor jeg var, hva jeg gjorde, og kom med usanne og usakelige beskyldninger.

Han prøvde også å få meg til å få dårlig samvittighet.

Han kommer aldri til å slutte, men psyyyyyke deg lenger og lenger ned.

Exen gikk tom. rundt til naboer og fortalte de mest løgnaktige historiene. Han skulle psyke meg ned og hevne seg, og vet du hvorfor?

Han hadde ikke lenger kontroll over meg.

Kom deg ut av forholdet fortest mulig og søk hjelp om du ikke klarer det er min anbefaling til deg.

Det kan være nok med at du bare har en å snakke med også.

LYKKE TIL VIDERE FRA EN SOM BARE VIL DEG GODT.

Jaaaa, jeg kjenner så godt igjen det du forteller.Når han mister kontroll,tar han meg.Vi jobber sammen også,og jeg har opplevd at han har brukt de rundt meg til å finne ut hva jeg gjør på.Han har ikke slått meg nei,men nå begynner jeg å lure på om den kommer.Han holdt rundt halsen min,akkurat nok til at jeg synes det var ubehagelig å puste.Og han har begynt å spøke om at han skal slå meg i hel og fryse meg ned.Reagerer jeg på det,så sier han bare at jeg ikke tåler en spøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uten signatur

Jeg er jo enig med deg,og ville sagt det samme om det gjaldt en annen.Men jeg må innrømme at jeg er redd for å ta feil av ham.Tenk om jeg nå tar feil,temk om jeg egentlig bare misforstår ham.Slik tenker jeg, derfor er det viktig for meg å få en visshet.

Den eneste vissheten du trenger er at du lider under slik han behandler deg, erd et ikke det da! Det er vel svar godt nok det? Siden han sikkert aldri kommer til å la noen diagnostisere han, så vil du aldri få bekreftet en slik diagnose heller. Det ville jo betinge at HAN selv tok kontakt med en psykolog. Og DET vil han vel sikker ikke. Dor det synes han nok ikke HAN trenger.

Men det er ditt valg! Det vet du jo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Analytiker

Hvis du er ny her, kan det være greit for deg å vite at psykopati har vært et hett tema på psykiatriforum.

Det er grunn til å lese innleggene her med et kritisk blikk.

Jeg synes "uten signatur" og "MOT LYSERE TIDER" har svart deg OK så langt i denne tråden. Vær likevel kritisk.

Ang. spørsmålet ditt, så synes jeg fyren du beskriver virker skummel.

Psykiater NHD beskriver symptomer på psykopati i innlegget "Psykopati, cluster B, diagnosesystemer og rettspsykiatri" datert 06.01.04.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er ny her, kan det være greit for deg å vite at psykopati har vært et hett tema på psykiatriforum.

Det er grunn til å lese innleggene her med et kritisk blikk.

Jeg synes "uten signatur" og "MOT LYSERE TIDER" har svart deg OK så langt i denne tråden. Vær likevel kritisk.

Ang. spørsmålet ditt, så synes jeg fyren du beskriver virker skummel.

Psykiater NHD beskriver symptomer på psykopati i innlegget "Psykopati, cluster B, diagnosesystemer og rettspsykiatri" datert 06.01.04.

Takk for innslaget og opplysningen din.Ja, jeg er ny her,fant denne siden i dag.Ja,jeg synes jeg har fått gode svar fra dem,synes det var godt å høre deres synspunkter.Dem trengte jeg.

Men det er klart at man må være litt kritisk i hvilke svar man får,og i det hele tatt på slike sider.

Jeg ønsket å få høre andres meninger,og dem fikk jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste vissheten du trenger er at du lider under slik han behandler deg, erd et ikke det da! Det er vel svar godt nok det? Siden han sikkert aldri kommer til å la noen diagnostisere han, så vil du aldri få bekreftet en slik diagnose heller. Det ville jo betinge at HAN selv tok kontakt med en psykolog. Og DET vil han vel sikker ikke. Dor det synes han nok ikke HAN trenger.

Men det er ditt valg! Det vet du jo...

Ja, jeg synes du har helt rett i det du sier.

absolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det høres sånn ut.

Som de andre anbefaler deg: ta kontakt med krisesenteret!

Du har bare ett liv. Ikke la ham ta det.

Ja,kanskje dere har rett i det. kanskje jeg burde tatt kontakt med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uten signatur

Ja, jeg synes du har helt rett i det du sier.

absolutt

Jaja, men det betyr jo ikke noe da! Hvis du ikke GJØR noe med det...

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mange muligheter

Hvis du er ny her, kan det være greit for deg å vite at psykopati har vært et hett tema på psykiatriforum.

Det er grunn til å lese innleggene her med et kritisk blikk.

Jeg synes "uten signatur" og "MOT LYSERE TIDER" har svart deg OK så langt i denne tråden. Vær likevel kritisk.

Ang. spørsmålet ditt, så synes jeg fyren du beskriver virker skummel.

Psykiater NHD beskriver symptomer på psykopati i innlegget "Psykopati, cluster B, diagnosesystemer og rettspsykiatri" datert 06.01.04.

Må tilstå at jeg ikke klarer å tro 100% at "leter" har et autentisk problem. Man blir jo helt paranoid etter de rundene som har vært her inne om psykopati.

Hva om "leter" beskriver en pf, så svarer vi at han er psykopat, så dukker en viss person opp og sier: "nei, dette er en pf, haha, der ser dere at dere er enige med meg."

Så de rundene ødela for de seriøse psykopatofrene, vil jeg si!

Flere paranoide enn meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...