Gjest xxx22 Skrevet 25. januar 2004 Skrevet 25. januar 2004 hei. Jeg har en venninne som er innlagt på sykhus. Hun har spurt meg om det finnes noen regler for hvor lenge de har lov til å holde en fastspent i remmer om gangen? Hun ble holdt i 6 timer. Legen var der bare helt i begynnelsen, så gikk han. han kom ikke tilbake og pratet med henne resten av dagen. Selv har jeg hørt at det bre er lov å holde en fastspent i 2 timer om gangen, før det må opp til ny vurdering. Dette skjedde ikke i hennes tilfelle. Hva er reglene her? Finnes det noen regler? xxx22 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 25. januar 2004 Skrevet 25. januar 2004 Dette er regulert i psykisk helsevernlovens §4-8. Det er ingen tidsbegrensning annet enn at det ikke skal brukes lenger enn strengt tatt nødvendig. Det er ingen krav om at legen skal ha regelmessige samtaler med den det gjelder. http://www.lovdata.no/all/tl-19990702-062-004.html#4-8 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.