Gå til innhold

100 nyeste


Gjest gjør noe da!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 115
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    29

  • Ulv I Faarikaal

    21

  • soleil

    12

  • Dorthe

    5

Mest aktive i denne tråden

Det er litt i enkleste laget å skylde på at folk ikke skriver nok innlegg....

Det er litt i enkleste laget å legge skylden på andre for at du ikke skriver interessante innlegg!

:-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt i enkleste laget å legge skylden på andre for at du ikke skriver interessante innlegg!

:-)

Med vennlig hilsen

Det var en drøy påstand. Jeg har aldri sagt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

som sagt har jeg et liv utenfor DOL, og det betyr at jeg ikke har tid til å starte tråder om alt og ingenting bare for å gjøre det. Starter jeg en tråd, så er det for å spørre om noe, eller for å spre en gladnyhet - og i ni av ti tilfeller er det på forum for adopsjon, det er der jeg "hører hjemme".

Utover det leser jeg litt på andre fora når jeg har tid til det. Og noen ganger henger jeg på en eller annen tråd som fanger interessen min, men klarer svært sjelden å følge opp - fordi jeg ikke sitter timesvis foran pc'en. I ni av ti tilfeller så holder jeg meg laaangt unna diskusjonstråder.

Det er sannsynligvis ingen her som har noe i mot at det er noen som startet flere tråder, det er vel heller ingen som har noe mot heftige diskusjoner. Men når hver enda tråd blir milelang med _bare_ krangling mellom fem-seks, nick, og når 80% av innleggene på "100 nyeste" til en hver tid er skrevet av disse samme nickene, ja da er det etter mitt hode KJEDELIG her inne!

Jeg bryr meg katta om hvem som har skylden for at det krangles, og hvem som har rett eller feil. Jeg ser bare at det er noen få nick her inne som forpester hele DOL for det store flertallet av brukere. Og DET irriterer meg, uavhengig av mine sympatier i den diskusjonen som i utgangspunktet ble startet.

Hvis ikke dere selv ser hvorfor andre reagerer på kranglingen deres, så synes jeg dere skal sette dere ned og tenke dere om en gang eller to eller tre.

Det er fullt mulig at DERE koser dere mens dere krangler i vei, men det bør snart gå opp for dere at veldig få andre tar del i denne kosen,,,

Det er fullt mulig at de trådene dere starter kunne vært interessante for andre. Men de ender hver enda gang opp som noen h**** krangletråder mellom dere, som alle med vettet i behold holder seg milevis unna!!!

Og uavhengig av innholdet i trådene deres - jeg orker ikke å lese et innlegg av dem, om jeg ikke dumper opp i dem ved et feiltrykk - dere er like ille hele gjengen :-((

Sorry sør, men jeg er bare lei, lei, lei av av disse uendelige krangle-trådene deres!

Og nei, jeg ønsker _ikke_ en haug med tråder om hvordan man åpner glasset med rødbeter. Diskusjoner er en fin ting. Men dere diskuterer ikke, dere skyter hverandre med skarpt!

Og hvordan jeg kan vite det uten å lese innleggene dere skriver? Det er bare å se på overskriftene på 100 nyeste....

Nei, om det nå var interessante diskusjoner dere bedrev, så var det en ting. Men dere klarer ikke det en gang!

Vær så snill og ta signalene, og stopp før dere ødelegger hele DOL for andre brukere....

Beste hilsen fra

Applaus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke påstått at *du* har sagt det! :-)

Med vennlig hilsen

Neivel, da blir din måte å diskutere på for dyp for meg.

*Takker for meg i denne diskusjonen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det der er bare tullball og du vet det.

Problemet er at mange ikke gidder å skrive her mer. Folk kutter ut doktoronline fordi det er et utrivelig diskusjonsforum.

I perioder har jeg sikkert stått for 1/5 av innleggene her, det er jeg ikke spesielt stolt av. Man kan ikke kreve at vanlige folk skal sitte hele dagen for å holde liv i et diskusjonsforum. Man kan derimot forvente at folk tar hensyn og gjør det til et mer inkluderende og interessant nettsted for de som velger å bruke det.

Du har fortsatt ikke svart på om du vil gjøre noe angående den kritikken du har fått. Jeg velger å se det som at du gir totalt faen.Tar jeg feil? Håper det.

Nå bedriver du ansvarsfraskrivelse.

:-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke dårligere plass til deg eller færre ord til din disposisjon selv om andre snakker eller kverulerer?

Meningsløst utspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man mister liksom lysten til å skrive innlegg når omtrent hver eneste tråd utarter til krangel

Jeg må tilstå at jeg finner de lange trådene ganske underholdende - selv om jeg aldri kunne tenke meg å delta selv.

Om dere krangler på "Åpent" eller på "livssyn" - spiller det egentlig noen rolle?

Det som jeg derimot synes er trist, er at det generellt er blitt en mye mer aggresiv tone på hele DOL. Og det må vel kanskje "kverulantene" ta en stor del av ansvaret for.

Humor og vennskap er blitt nesten borte. ( den eneste som glimter til er Webbis med sine kommentarer innimellom)

Og da faller noe av vitsen bort....

Kanskje det er på tide for DOL admin. å revurdere hele opplegget med tilhørende rettigheter.

DOL betydde utrolig mye for meg i den vanskeløigste fasen av mitt liv.

Nå er det en stemning her som gjør at jeg aldri ville postet ett eneste "personlig" innlegg.

Jeg er ganske enig med deg, Liza.Det er lite trivelig å være her. Tidligere startet jeg noen innlegg og deltok noe i diskusjoner. Nå kan jeg se innom en gang i blant, slik som i dag.Jeg er luta lei temaer som rasisme, innvandring,muslimer, sultne barn i Afrika o.s.v. Og ofte er det slik at samme hva slags emne tråden egentlig starter med,ender det opp i det samme uansett.

DERFOR SKRIVER JEG IKKE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske enig med deg, Liza.Det er lite trivelig å være her. Tidligere startet jeg noen innlegg og deltok noe i diskusjoner. Nå kan jeg se innom en gang i blant, slik som i dag.Jeg er luta lei temaer som rasisme, innvandring,muslimer, sultne barn i Afrika o.s.v. Og ofte er det slik at samme hva slags emne tråden egentlig starter med,ender det opp i det samme uansett.

DERFOR SKRIVER JEG IKKE

'Jeg er luta lei temaer som rasisme, innvandring,muslimer, sultne barn i Afrika o.s.v.'

Ja, det er fælt for oss mette i vesten som må forholde oss til 'sultne barn i Afrika o.s.v.'.

Hva spiste du til middag i dag? Det er vel relevant og interessant å diskutere på Dol?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg delvis enig her. Det er morro med kverulering og drittkasting, men det kan bli for mye av det. Nå er 70-80% av innleggene på dol innenfor denne kategorien og det er for mye.

Kan man be om noe utvidet selvdisiplin slik at vi unngår at Åpent forum stenges?

Det bør nemlig være åpenbart for alle at dette ikke kan fortsette.

PS.

Jeg vet jeg sitter i glasshus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har espressomaskinen i nærheten! :-)

Hva med at du skriver flere innlegg, slik at krangletrådene blir utvannet?

Med vennlig hilsen

Jeg har desverre ikke bredbånd lengre. Hva med kronerulling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bedriver du ansvarsfraskrivelse.

:-)

Med vennlig hilsen

Hva skal jeg ta ansvar for på dette forumet?

Syns jeg tar nok ansvar som jeg gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva skal jeg ta ansvar for på dette forumet?

Syns jeg tar nok ansvar som jeg gjør.

Du skriver at proporsjonen av "krangleinnlegg" på "100 nyeste" er for høy.

Det skyldes akkurat like mye *mangelen* på andre innlegg som det skyldes for mange krangleinnlegg. Det er altså ikke det absolutt antallet krangleinnlegg som er problemet, men mangelen på andre innlegg.

Videre, som en bivirkning - hvis du var mer aktiv med å skrive "andre innlegg" så ville det også bli færre krangleinnlegg.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske enig med deg, Liza.Det er lite trivelig å være her. Tidligere startet jeg noen innlegg og deltok noe i diskusjoner. Nå kan jeg se innom en gang i blant, slik som i dag.Jeg er luta lei temaer som rasisme, innvandring,muslimer, sultne barn i Afrika o.s.v. Og ofte er det slik at samme hva slags emne tråden egentlig starter med,ender det opp i det samme uansett.

DERFOR SKRIVER JEG IKKE

Nei, Ova - glem tema som andre mennesker, og konsentrer deg om hvordan du skal få åpnet det fordømte glasset med rødbeter! :-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver at proporsjonen av "krangleinnlegg" på "100 nyeste" er for høy.

Det skyldes akkurat like mye *mangelen* på andre innlegg som det skyldes for mange krangleinnlegg. Det er altså ikke det absolutt antallet krangleinnlegg som er problemet, men mangelen på andre innlegg.

Videre, som en bivirkning - hvis du var mer aktiv med å skrive "andre innlegg" så ville det også bli færre krangleinnlegg.

Med vennlig hilsen

Kan hende man har mer fornuftige ting å gjøre enn å poste ikke-krangle-innlegg her for å holde interessen for forumet oppe.

Det du sier blir som å si at de andre barna i barnehagen må være dobbelt så snille fordi det fins noen som bråker og slår som man vil flytte fokuset fra.

Interessant at du flytter fokuset bort fra kritikken som du selv har fått. Det er mange som har skrevet det samme, men du forholder deg fortsatt ikke til det. Det gjelder selvfølgelig ikke bare deg, men du er en av de mest aktive kranglefantene. Det er et fellesskap her - et lite samfunn - alle må ta sitt ansvar. Ansvaret starter først og fremst ved en selv. Jeg syns jeg gjør mitt på dette forumet ved å delta der det er naturlig for meg. Hvis jeg får kritikk så forholder jeg meg til det. Gjør du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende man har mer fornuftige ting å gjøre enn å poste ikke-krangle-innlegg her for å holde interessen for forumet oppe.

Det du sier blir som å si at de andre barna i barnehagen må være dobbelt så snille fordi det fins noen som bråker og slår som man vil flytte fokuset fra.

Interessant at du flytter fokuset bort fra kritikken som du selv har fått. Det er mange som har skrevet det samme, men du forholder deg fortsatt ikke til det. Det gjelder selvfølgelig ikke bare deg, men du er en av de mest aktive kranglefantene. Det er et fellesskap her - et lite samfunn - alle må ta sitt ansvar. Ansvaret starter først og fremst ved en selv. Jeg syns jeg gjør mitt på dette forumet ved å delta der det er naturlig for meg. Hvis jeg får kritikk så forholder jeg meg til det. Gjør du?

Jeg forholder meg til den, meg jeg lar selvsagt ikke andre diktere hva jeg skal skrive, like lite som jeg antar at du lar andre diktere hva du skal skrive.

Som du kan se av det andre har skrevet i andre tråder her, er det faktisk mange som innser at DOL ville blitt et fryktelig mye kjedeligere sted hvis det var "hva skal vi ha til middag" og "hvordan åpner jeg glasset med rødbeter" som var dagens emne.

Og igjen - hvis du påstår at du IKKE er så mye på DOL, så bør vel neppe ditt synspunkt telle så mye som de som faktisk er her mye?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forholder meg til den, meg jeg lar selvsagt ikke andre diktere hva jeg skal skrive, like lite som jeg antar at du lar andre diktere hva du skal skrive.

Som du kan se av det andre har skrevet i andre tråder her, er det faktisk mange som innser at DOL ville blitt et fryktelig mye kjedeligere sted hvis det var "hva skal vi ha til middag" og "hvordan åpner jeg glasset med rødbeter" som var dagens emne.

Og igjen - hvis du påstår at du IKKE er så mye på DOL, så bør vel neppe ditt synspunkt telle så mye som de som faktisk er her mye?

Med vennlig hilsen

Hvordan forholder du deg til kritikken? Tenker du at du kan påvirke dette forum i positiv eller negativ retning?

Siden du skriver såpass mye her så tror jeg svaret er ja.

Morsomt at du skriver at min mening ikke skal telle like mye som andres fordi jeg ikke skriver halvparten av innleggene her lengre. Hva om demokratiet hadde fungert slik ellers i samfunnet?

Seriøst; nå er du litt på jordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liza i London

Hei,

Jeg er enig med deg. Jeg vet ikke om du har fått det med deg, men jeg er blitt truet med "oppsporing", "outting", påstander om at "jeg ble kastet ut av hjelperoganisasjoner for misbruk av barn", "pedofili", og en hel rekke annen løgn. Dette ihht til "en som kjente meg" ble det påstått. Selvsagt var dette løgn, men det gjør jo at man har relativt mindre toleranse for "den brune bermen" enn man ellers kunne hatt. (Det skal nevnes at Grip ikke har gjort noe lignende.)

Men ja, mye har endret seg på DOL. Dessverre, i mange henseende. Men jeg er nok fremdeles den samme som før. På godt og ondt! :-)

PS: Kan du sende meg en epost? Jeg har et par "ikke-offentlige" saker til deg.

Alt godt,

Jeg leste det - og det var så absolutt på kanten, ja!

Men - jeg skulle ønske at du kunne se litt av ditt eget bidrag i alt dette....

Jeg synes du har forandret deg..

Nå har jeg "tilgitt" AOL, og strevet med å installere den, så du kan bruke den gamle epost adr min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan forholder du deg til kritikken? Tenker du at du kan påvirke dette forum i positiv eller negativ retning?

Siden du skriver såpass mye her så tror jeg svaret er ja.

Morsomt at du skriver at min mening ikke skal telle like mye som andres fordi jeg ikke skriver halvparten av innleggene her lengre. Hva om demokratiet hadde fungert slik ellers i samfunnet?

Seriøst; nå er du litt på jordet.

Hvem sin stemme skal telle på DOL? (Hvis det var et brukerdemokrati her?) Alle de som aldri er her? De som skriver 1 innlegg i året? De som bare leser? De som skriver mange innlegg? De som leser mange innlegg? De som har registrert seg med mange nick?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...