Gå til innhold

kneproblem

Gjest Karola

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg lurer på hvorfor knærne mine knirker og knaker. Det er spesielt etter jeg har trent og når jeg har sittet mye stille. Jeg trener innebandy og en del på helsestudio. Får vondt i knærne når sykler? Hva kan være problemet til at knærne er sånn? *lurer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vi svarede på det samme til Ewa 11.11.2000.

det hedder chondromalaci. det er ret almindeligt.

nogle behandler med aflastning og eventuelt gigt tabletter, Det går jeg ind for.

Andre ortopæder foreslår kraftig træning.

du kan evt. læse lidt om det på min hjemmeside

www.ortkirkoege.suite.dk

bemærk at jeg hos teenagere bruger gips med godt resultat. succeen falder med alderen.

mvh

jvbruun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi svarede på det samme til Ewa 11.11.2000.

det hedder chondromalaci. det er ret almindeligt.

nogle behandler med aflastning og eventuelt gigt tabletter, Det går jeg ind for.

Andre ortopæder foreslår kraftig træning.

du kan evt. læse lidt om det på min hjemmeside

www.ortkirkoege.suite.dk

bemærk at jeg hos teenagere bruger gips med godt resultat. succeen falder med alderen.

mvh

jvbruun

Hei jvb! Når jeg driver å trener,spesielt når jeg sykler, bør jeg da holde oppmed en gang?? KAn det bli værre?? Er det farlig å trene med smerte??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jvb! Når jeg driver å trener,spesielt når jeg sykler, bør jeg da holde oppmed en gang?? KAn det bli værre?? Er det farlig å trene med smerte??

det kan blive værre, men det tager måske 10-20 år før det giver sig udslag i slidgigt.

jeg tilråder ofte aktive sportsudøvere at blive artroskoperet (knækikkert undersøgelse) for at se om brusken er gået istykker eller ej. er den gået istykker er slidgigt igang og man skal så nok passe på. er den ikke gået istykker, siger jeg at man blot kan fortsætte som man har lyst.

med hensyn til navn har chondromalaci ikke noget dansk navn andet end blød brusk, og jeg tror det er det samme på norsk.

mvh

jvbruun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...