Gå til innhold

Ikke støtte til organisasjoner som ikke er menneskelige og lovlige

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Jeg mener vi bør frata religiøse og andre organisasjoner statsstøtte, hvis de ikke tilfredsstiller et krav om at vedtekter og praksis er kompatible med menneskeretter og norske lover.

Dette vil få konsekvenser for mange organisasjoner.

De som er mest kjent er f eks at homofile ikke kan ha hverv eller bli medlem, nå nylig også at hetrofile som bor i samboerskap skal behandles på samme måte. Andre har til og med ytret at homofile ikke finnes i deres rekker, noen mener de burde steines. Atter andre eksluderer og straffer dem som får barn utenfor ekteskap.

En restaurant eller andre næringsdrivende kan ikke diskriminere på denne måten ved ansettelser, derfor bør ikke organisajoner ikke bruke slike kriterier ved medlemsskap og valg til hverv.

Seksuell legning og private disposisjoner er en privatsak, og dyneløfting skal ikke være med i en organisasjons vedtekter eller praksis.

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Jeg er enig i det.

Sånn a propos;

http://www.dagsavisen.no/innenriks/2003/08/747136.shtml

Denne gjengen blir vel også fratatt den massive pengestøtten da?

Præhæhæhæhæ....

>>Islam sier at homofile handlinger er ikke tillatt og kan ikke godtas, men vi fordømmer ikke homofile enkeltpersoner.

Ikke nå nei, men vent til de dystre imamene får makt (hvis de får). De klør i fingra etter å steine noen homofile. Men lederen for islamsk råd påstår det ikke finnes homofile muslimer såh...

Annonse

Annonse

Gjest QuePasta

Ja, jeg trodde da virkelig det. Men sør, som hevder seg belest, er av en annen oppfatning. Hva kan det komme av?

Legg merke til at han sa "ikke likestilte". Det er selvsagt åpent for tolkning, så sånn sett kan han vanskelig settes til veggs av fakta.

Ja, jeg får vel det. Jeg trodde dette bispe-mennesket på Hamar var homse, men kan selvsagt ta feil.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=1642806

Jeg har aldri påstått at det ikke var noen homofile i den norske kirke, men at de ikke blir behandlet på lik linje med heterofile.

Legg merke til at han sa "ikke likestilte". Det er selvsagt åpent for tolkning, så sånn sett kan han vanskelig settes til veggs av fakta.

Ja, det er plagsomt at du må forholde deg til hva jeg faktisk skriver.

:-)

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...