Goliath Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Mange politikere representerer holdninger man ikke liker. Skilte politikere representerer dårlige holdninger i forhold til familiepolitikk, politikere som røyker representerer dårlige holdninger i forhold til helsepolitikk, politikere som reiser mye med fly representerer dårlige holdninger i forhold til miljøpolitikk, politikere med liten utdanning representerer dårlige holdninger i forhold til utdanningspolitikk osv. Men denne logikken må vi vrake alle politikere. Man må kunne skille mellom privatliv og politikk. Igjen - hvor har jeg skrevet at politikere med dårlige holdninger skal vrakes? Du ilegger meg hele tiden påstander jeg ikke har gitt uttrykk for. Jeg synes ikke at politikeres dårlige holdninger innenfor ulike områder IKKE skal kunne kritiseres, og det er noe helt annet enn at de skal vrakes. Dog finnes det mange eksempler på politikere som er blitt forsøkt vraket når de gjennom dårlige handlinger har utvist slett moral eller liknende. Men jeg har ikke vært noen foregangsfigur for den mentaliteten, selv om jeg syns det er helt riktig at slikt skal kunne kritiseres. Så får velgerne selv bestemme hva de mener om det når de stemmer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/135091-erna-solberg-er-for-tjukk/page/4/#findComment-839195 Del på andre sider Flere delingsvalg…
toci Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Til en viss grad er jeg enig med deg i det meste av det du skriver her. Innlegget jeg skrev, og som du svarte på, hadde ikke med Erna å gjøre direkte - men kommentaren til Ugga Bugga. Mitt poeng her at de fleste innlegg her (som vanlig på DOL) er enten sort eller hvitt. Ditt innlegg var derimot noe mer nyansert, selv om jeg ikke er helt enig i alt du skrev. Overvekt er et større helseproblem enn de fleste er klar over, og resultatene av det vil vi først få se når dagens generasjon blir godt voksne. Samtidig er spiseforstyrrelser og fokusering på en "perfekt kropp" - med idealer som er alt annet enn perfekt, også et stort problem. Men jeg tror ikke man løser det problemet ved å la sterkt overvektige unge mennesker (som Erna faktisk er) bli et symbol på noe å se opp til vedrørende kropp og helse. Jeg blir stadig overrasket over hvor mange kraftig overvektige ungdommer jeg ser til vanlig, og hvor lite det bryr dem å vise det frem gjennom måten de går kledd på. Så dette er et komplekst og sammensatt problem der "fagekspertisen" også er sterkt uenig i hvordan man best håndterer dette. Man må forsøke å endre idealer, men man løser dette ikke ved å gå fra en ytterlighet til en annen. Det det er snakk om er en fullstendig endring i livsstil som inkluderer holdninger, idealer, kosthold, fysisk aktivitet - helt fra barnsben av. Og dette inkluderer alt fra foreldre, skole, idrett, klesbransjen, moteverdenen, idrettsforeninger, helsetjenesten etc... Men at Erna bidrar positivt her er jeg sterkt uenig i. Som politiker derimot er hun svært dyktig innenfor mange områder.... "Men jeg tror ikke man løser det problemet ved å la sterkt overvektige unge mennesker (som Erna faktisk er) bli et symbol på noe å se opp til vedrørende kropp og helse." Men hun er da ikke noe symbol for noe å se opp til? Hun er politiker. JEG synes hun er et forbilde, av de grunner jeg nevnte i forrige innlegg, men det er jo fordi jeg fokuserer en del på dette emnet. Ellers er hun politiker og gjør en glimrende jobb. Jeg er klar over, og enig i at man ikke løser problematikken ved å gå fra en ytterlighet til en annen, men jeg kan heller ikke se noen fordeler ved å la noens overvekt/utseende virke positivt eller negativt når en stilling eller rolle skal bekles. Poenget mitt er at det holdningsmessig er "sunt" å se at kvinner, også i dagens samfunn kan klare å gjøre seg bemerket ut i fra den jobben de faktisk gjør. Å ilegge mennesker en hel rekke karaktertrekk ut fra hvordan de ser ut, er en fryktelig negativ trend. Og så lurer jeg litt på hvorfor vi ikke så noe til denne debatten når Jon Lilletun var aktuell som leder for KrF? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/135091-erna-solberg-er-for-tjukk/page/4/#findComment-839230 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goliath Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 "Men jeg tror ikke man løser det problemet ved å la sterkt overvektige unge mennesker (som Erna faktisk er) bli et symbol på noe å se opp til vedrørende kropp og helse." Men hun er da ikke noe symbol for noe å se opp til? Hun er politiker. JEG synes hun er et forbilde, av de grunner jeg nevnte i forrige innlegg, men det er jo fordi jeg fokuserer en del på dette emnet. Ellers er hun politiker og gjør en glimrende jobb. Jeg er klar over, og enig i at man ikke løser problematikken ved å gå fra en ytterlighet til en annen, men jeg kan heller ikke se noen fordeler ved å la noens overvekt/utseende virke positivt eller negativt når en stilling eller rolle skal bekles. Poenget mitt er at det holdningsmessig er "sunt" å se at kvinner, også i dagens samfunn kan klare å gjøre seg bemerket ut i fra den jobben de faktisk gjør. Å ilegge mennesker en hel rekke karaktertrekk ut fra hvordan de ser ut, er en fryktelig negativ trend. Og så lurer jeg litt på hvorfor vi ikke så noe til denne debatten når Jon Lilletun var aktuell som leder for KrF? "Og så lurer jeg litt på hvorfor vi ikke så noe til denne debatten når Jon Lilletun var aktuell som leder for KrF?" Det tror jeg er en ren tilfeldighet. I flere andre innlegg her har jeg kritisert politikere generelt nettopp fordi det ser ut til at alt for mange av dem har forsynt seg alt for godt av det Stortingskantinen har å by på - i tillegg til alle representasjonsmiddager med godt drikke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/135091-erna-solberg-er-for-tjukk/page/4/#findComment-839250 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ugga Bugga Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Igjen - hvor har jeg skrevet at politikere med dårlige holdninger skal vrakes? Du ilegger meg hele tiden påstander jeg ikke har gitt uttrykk for. Jeg synes ikke at politikeres dårlige holdninger innenfor ulike områder IKKE skal kunne kritiseres, og det er noe helt annet enn at de skal vrakes. Dog finnes det mange eksempler på politikere som er blitt forsøkt vraket når de gjennom dårlige handlinger har utvist slett moral eller liknende. Men jeg har ikke vært noen foregangsfigur for den mentaliteten, selv om jeg syns det er helt riktig at slikt skal kunne kritiseres. Så får velgerne selv bestemme hva de mener om det når de stemmer. For all del, jeg har aldri nektet noen å kritisere politikere. Jeg sier bare at jeg er uenig i kritikken, og at den er litt usaklig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/135091-erna-solberg-er-for-tjukk/page/4/#findComment-839265 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.