Gå til innhold

meg og lasagne... Ikke bra! ; )

Anbefalte innlegg

Hvis du kjøper pakker med Lasagneplater (altså ikke ferdig-lasagne,da), står det oppskrift på pakka.

Jeg pleier i grunnen ikke å bruke den,- tar kjøttdeig, løk, tomatboks, krydder, sopp...evt. fyller på med en boks ferdig-tomatsaus. Lagvis med ostesaus (hvit saus + ost). kjøttsaus-plater-ostesaus-osv. Ost på toppen. Stek så lenge og så varmt som det står på pakken.

Går det an å feile på det (det funker hver gang)?

(Men så har jeg jo ikke piercing heller...haha!!)

Fortsetter under...

Gjest Pricilla

Hvis du kjøper pakker med Lasagneplater (altså ikke ferdig-lasagne,da), står det oppskrift på pakka.

Jeg pleier i grunnen ikke å bruke den,- tar kjøttdeig, løk, tomatboks, krydder, sopp...evt. fyller på med en boks ferdig-tomatsaus. Lagvis med ostesaus (hvit saus + ost). kjøttsaus-plater-ostesaus-osv. Ost på toppen. Stek så lenge og så varmt som det står på pakken.

Går det an å feile på det (det funker hver gang)?

(Men så har jeg jo ikke piercing heller...haha!!)

den gangen jeg lagde det hadde jeg ikke piercing! Haha..

(Eller jo, kanskje en liten en.. var nok deror platene ikke var myke nok).

lager ikke kjøttdeig (saus) etter oppskrifter ejgheller, til det har jeg verdens beste oppskrift som er egenkomponert.. ville bare slippe litt billig unna, med tanke på tid..

Min lasagne tar litt tid å lage, men den er kjempegod. Pælm ferdig-pakka på dynga, er mitt råd. ;o)

Steik karbonadedeig eller kjøttdeig, tilsett en boks hakka tomater og en liten boks tomatpuré. Finhakk en stor løk, fres den og bland sammen med det andre. Lag hvit grunnsaus, tilsett cheddarost (eller annen ost med litt smak i). Legg lagvis i ildfast form hele sulamitten, samt lasagneplater. Revet ost på toppen. Steik i 200 graders ovn.

Gjest nammenam

Lasagne

(4-6 personer)

ca 10 lasagneplater

500g karbonadedeig

1 løk

1 gulrot, revet

100 g sellerirot, revet

2 ss tomatpure`

1 boks (400 g) hermetiske tomater, hakkede

salt

pepper

1 ss smør til steking

1 beger (300 g) cottage cheese

50 g lettere hvitost, revet

I ovn ved 200`

i ca 30 minutter

Stek karbonaden med hakket løk. Tilsett revet gulrot og sellerirot og la det hele surre i noen minutter.

Tilsett tomatpure`

og hermetiske tomater. Smak sausen til med krydder. Legg sausen lagvis med lasagneplater og cottage cheese i en ildfast form.

Stek lasagnen. Server gjerne sprø salat og nystekte bagetter til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...