Gå til innhold

Vyrde kjerringer av begge kjønn!


favn

Anbefalte innlegg

Jeg tror faktisk at jeg med det følgende har kommet med et viktig bidrag for å revolusjonere husarbeidet i de tusen hjem, ja jeg føler meg ganske sikker på at titusener vil takke meg etter å ha lest disse linjene, gakket hen og gjort likeså.

Støvsuging. Finnes det eklere husarbeide? Bråk, rot, snubling i ledning, dingsen som skal suge kommer selvsagt aldri til der skiten virkelig har klort seg fast osv osv. Dere kjenner støvsugeren på gangen?

Men - nå har det seg slik at jeg ved en tilfeldighet oppdaget at selv den forhatte støvsugeren har skjulte krefter, så å si.

På min støvsuger, og sikkert på din også, kan man velge mellom å hake fram to (eller flere) strie buster på undersiden av selve sugerdingsen (for støvsuging på glatte flater) eller la sugerdingsen være foruten de to (eller flere) strie bustene (for støvsuging på tepper).

Alle med?

Forleden gjorde jeg en feil eller kanskje rettere virret med maskineriet i sløv distraksjon. Etter å ha støvsugd et teppe uten stribustene støvsugde jeg nemlig teppet på nytt, nå med stribustene ute.

Og til min store overraskelse kunne jeg observere jeg følgende:

Ved andre gangs støvsuging var stribustene fulle av ymse (ingen detaljer, men hår kan være et stikkord).

Jo mer stribustene får brynt seg på tepper, jo finere tepper rett og slett. Volia, et _virkelig_ rent og upåklagelig hjem om jeg må be.

Nå vurderer jeg sterkt å ta patent på metoden før noen andre får snusen i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • favn

    19

  • Grip

    3

  • Dorthe

    2

  • Rubia

    1

Mest aktive i denne tråden

*latter*

Den får du ikke patent på frøken...

Har nok vært borti den der skjønner du...men en langhåret schæfer og en japansk spisshund i hus...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næsj, det sier du bare for at du ikke unner meg patentet!

Jeg har gjort det, men bare når jeg ikke har giddet å trikse busta inn. Sier du at det blir bedre med bust, på teppet?

Hater å støvsuge, men vi er to støvallergikere i huset,så det må gjøres ofte.

Trodde at når busta var ute, sugde den ikke så hardt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gjort det, men bare når jeg ikke har giddet å trikse busta inn. Sier du at det blir bedre med bust, på teppet?

Hater å støvsuge, men vi er to støvallergikere i huset,så det må gjøres ofte.

Trodde at når busta var ute, sugde den ikke så hardt?

Støvsug teppene to ganger, først uten bust deretter med bust.

Men er dere allergikere bør dere vurdere å hive ut mest mulig av stoff og tøyer. Det er der go'bitene virkelig sitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støvsug teppene to ganger, først uten bust deretter med bust.

Men er dere allergikere bør dere vurdere å hive ut mest mulig av stoff og tøyer. Det er der go'bitene virkelig sitter.

I know. Men vi har bare løse tepper. Ikke så store, heller. men mye løst hår, åpenbart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest huffoghuff

Har du brukt mange år på å finne ut av dette, du må da være en griskjerring.

Om 10 år får du sikkert høre om teppebanker også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tristelin@

Må nok skuffe deg, den er allerede behørig beskrevet i minst en av de der regngjøringsbøkene som er blitt så populære!

Mend et er TUNGT da. Særlig for oss som har et teppe med halvlang luv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristelin@

Begynner, ja... Jeg har nok lang husmorvei å gå, er jeg redd.

Du får si som meg, Favn, at å være en perfekt husmor er ikke akkurat mitt største mål i livet! hehe... Det er andre ting jeg heller vil bli nevnt for i minnetalen i begravelsen min for å si det slik, enn at jeg hadde et rent hjem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nikkløs

I know. Men vi har bare løse tepper. Ikke så store, heller. men mye løst hår, åpenbart!

Bruker å gjøre det selv, men det er også en del tepperagg som forsvinner også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du brukt mange år på å finne ut av dette, du må da være en griskjerring.

Om 10 år får du sikkert høre om teppebanker også.

Hvorfor er du så ond og bitter bak kjøkkengardinene? Prøv å riv deg løs fra vaskebøtte og sølvpuss en dag og spander et smil på en mann istedet.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...