Gå til innhold

En ung venn har fått svulst på hjernen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Etter det du sier så virker det ikke som om svulsten er ondartet, altså ikke kreft. I utgangspunktet så er ikke dette noe farlig. Men det kan jo hende at svulsten sitter slik til at den ikke kan fjernes og at den kan vokse og trykke på nerver som gjør at andre ting kan slutte å fungere som normalt.

Men dette er sjeldent, så jeg vil anta at dette vil gå meget bra:-)

Gjest Er dette farlig?

Etter det du sier så virker det ikke som om svulsten er ondartet, altså ikke kreft. I utgangspunktet så er ikke dette noe farlig. Men det kan jo hende at svulsten sitter slik til at den ikke kan fjernes og at den kan vokse og trykke på nerver som gjør at andre ting kan slutte å fungere som normalt.

Men dette er sjeldent, så jeg vil anta at dette vil gå meget bra:-)

SEr desverre ut til at den har vokst siden i sommer. Den presser på mye, og virker inn på hele kroppen. Han svimer av, flimrer for øyne, er kvalm, intens hodepine og husker dårlig.

men de sier det ikke er kreft. men er det kan jo ikke være bra siden den gir så mange plager? Kan hende de ikke kan fjerne den, hva da?

Linken jeg fikk av Dorthe var ikke noe svar, men takk likevel. Denne svulsten er større og gir plager. Presser på.

SEr desverre ut til at den har vokst siden i sommer. Den presser på mye, og virker inn på hele kroppen. Han svimer av, flimrer for øyne, er kvalm, intens hodepine og husker dårlig.

men de sier det ikke er kreft. men er det kan jo ikke være bra siden den gir så mange plager? Kan hende de ikke kan fjerne den, hva da?

Linken jeg fikk av Dorthe var ikke noe svar, men takk likevel. Denne svulsten er større og gir plager. Presser på.

Beklager at linken ikke hjalp deg. Skjønner godt at du er fortvilet men prøv å ta et goolesøk selv og se hva du finner.

Svulser på hjernen er alvorlig uansett om det er kreft eller ikke. De kan vokse seg store og ødelegger hjernevevet rundt med medfølgende skader.

Jeg ønsker din venn god bedring og håper de finner en metode for å minske svulsten og stoppe skadene den skaper.

Symptonene du beskriver er ganske vanlig. Jeg kjenner såvidt ei ung jente som akkurat har hatt en slik operasjon. Hun hadde også en svulst som ikke var ondartet. Hun hadde stort sett de samme symptonene du beskriver.

Denne operasjonen gikk veldig bra og hun ser på seg selv som frisk, men hun har fortsatt litt hodepine, men det kan hun faktisk ha opp til ett år etter operasjonen.

Dette vil nok løse seg når vedkommende har blitt utredet skikkelig.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...