Gå til innhold

Postordrebrud

Anbefalte innlegg

Gjest Pederseen
Skrevet

Sa jeg noe om vold? Dessuten greier jeg ikke alle forhold hvor mannen er autoritær under en kam.

Problemet med autoritære menn versus "lett-kuelige" kvinner, er at kvinnen blir værende i forholdet uansett hvor dårlig det måtte bli, fordi det er blitt skapt et avhengighetsforhold.

Gi meg noen sekunder så skal jeg finne en artikkel som viser at kvinner søker autoritet - uansett hvor mye de sier at de ikke gjør det. I den samme artikkel sto det at menn søker kvinner med store hofter ettersom de er bedre egnet til å få barn.

Du tror kanskje ikke på noen av delene?

• Svar 95
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

9

• Klara Q

8

• soleil

3

• Prozak

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Gi meg noen sekunder så skal jeg finne en artikkel som viser at kvinner søker autoritet - uansett hvor mye de sier at de ikke gjør det. I den samme artikkel sto det at menn søker kvinner med store hofter ettersom de er bedre egnet til å få barn.

Du tror kanskje ikke på noen av delene?

Jo, jeg tror våre urinstinkter styrer mye av ståket, jeg! Men det er ikke alltid sånn at det vi har lyst på er det som er best for oss :)

Det går kaldt nedover ryggen min når menn er autoritære over kvinnen. Men de skal heller ikke være "underdanige." Jeg elsker å kunne se/høre på mannen min og kjenne at jeg BEUNDRER ham og er stolt over ham - fordi han har/kan noe JEG ikke kan, for eksempel. Men det er veldig fint om denne beundringen er gjensidig, da.

Skrevet

Nær 50% av såkalte "kjærlighetsekteskap" mellom nordmenn går til helvete.

Følelser alene er åpenbart ikke nok.

Dersom du ønsker et livslangt og solid forhold anbefales at du går videre med dine planer, og finner en parter som ikke er infisert og forpestet av norsk feminisme og egodyrkelse.

Gjest Pederseen
Skrevet

Jo, jeg tror våre urinstinkter styrer mye av ståket, jeg! Men det er ikke alltid sånn at det vi har lyst på er det som er best for oss :)

Det går kaldt nedover ryggen min når menn er autoritære over kvinnen. Men de skal heller ikke være "underdanige." Jeg elsker å kunne se/høre på mannen min og kjenne at jeg BEUNDRER ham og er stolt over ham - fordi han har/kan noe JEG ikke kan, for eksempel. Men det er veldig fint om denne beundringen er gjensidig, da.

Sevlsagt bør den være det. Jeg elsker å beundre feminine kvaliteter og jeg elsker det når hun ser opp til min maskulinitet.

Blir sint når feminitet i Norge blir ansett som et skjeldsord.

Skrevet

Sevlsagt bør den være det. Jeg elsker å beundre feminine kvaliteter og jeg elsker det når hun ser opp til min maskulinitet.

Blir sint når feminitet i Norge blir ansett som et skjeldsord.

Ja, jeg synes femininitet er en dyd, jeg. Og det er vel nettopp forskjellene mellom kjønnene, både fysisk og psykisk, som er så tiltrekkende. Det å rett og slett kunne utfylle hverandre ;)

Så vi er ikke like, men vi er like mye verd.

Skrevet

Ja, jeg synes femininitet er en dyd, jeg. Og det er vel nettopp forskjellene mellom kjønnene, både fysisk og psykisk, som er så tiltrekkende. Det å rett og slett kunne utfylle hverandre ;)

Genialt - omtrent like revolusjonerende som jeg pleier å si det. Skal gi gifte oss Klara Q? (Må bare kvitte meg med nåværende partner først).

Gjest Pederseen
Skrevet

Jeg er singel :)

Skrevet

Genialt - omtrent like revolusjonerende som jeg pleier å si det. Skal gi gifte oss Klara Q? (Må bare kvitte meg med nåværende partner først).

*rødme*

Skrevet

Jeg er singel :)

Jeg er ikke... Jeg bor med han der som er bedre med gulvfilla enn meg, som nevnt et annet sted i tråden.. ;)

Skrevet

Synd jeg provoserte, det var jo ikke meningen (?).

Dette er jo ikke snakk om menneskehandel, da heller at vi gjensidig har noe å tilby hverandre. Kjønnene her hjemme er jo så likestilt at vi ikke akkurat har så mye å tilby hverandre lengre? Jeg liker forskjellene. Jeg liker femininitet (en styrke selv om mange her hjemme forbinder det med svakhet).

Re: Postordrebrud

Du klarte å provosere meg ja ;o)

Jeg liker ikke menneskehandel, så desverre jeg ønsker ikke å gi deg noen tips : (

Jeg har hatt opptil flere norske kjærester, men denne gangen vil jeg ha noe mer. Flere venner har gjort dette med stort hell og både mann og kvinne virker lykkelige.

Hva er ekte kjærlighet? Mener du at folk i den østlige delen av verden ikke har ekte kjærlighet? (ettersom deres foreldre velger hvem de skal dele livet med etc.)

Jeg vil si at jeg vil starte forholdet på de samme premissen som henne. Jeg vil ha hennes femininitet, trofasthet og kjærlighet. Tilbake får hum min maskulitet, trofasthet og kjærlighet. Er klar over at økonomisk trygghet kan skape et ekstra bånd, men dette kan da også være positivt.

Du skriver: "Jeg vil si at jeg vil starte forholdet på de samme premissen som henne."

Man kan ha mange helt fine forhold "på tvers av kulturer", men her viser du at du overhodet ikke evner å forstå situasjonen.

Jeg kritiserer ikke folk for å gifte seg, men du mangler tilsynelatende enhver grunnleggende forståelse for problematikken.

Med vennlig hilsen

mil1365380270
Skrevet

Hei!

Har ikke lest hele tråden, men så du skrev at du savnet femininiteten. Hva legger du i ordet "femininitet", som du mener du ikke har funnet i Norge?

Gjest Pederseen
Skrevet

Hei!

Har ikke lest hele tråden, men så du skrev at du savnet femininiteten. Hva legger du i ordet "femininitet", som du mener du ikke har funnet i Norge?

varme, medfølelse, empati, nestekjærlighet, morsfølelse, nærhet - varme verdier generelt blir betegnet som feminine.

Skrevet

varme, medfølelse, empati, nestekjærlighet, morsfølelse, nærhet - varme verdier generelt blir betegnet som feminine.

og det mener du at norske jenter ikke har?? tror du har møtt feil damer isåfall hvis du påstår at du ikke finner dette i norge.

Skrevet

Nei, de fleste av de du nevner blir generelt betegnet som menneskelige.

Med vennlig hilsen

mil1365380270
Skrevet

"varme, medfølelse, empati, nestekjærlighet, morsfølelse, nærhet - varme verdier generelt blir betegnet som feminine. "

Bytt ut "mors"- med "fars"-følelse, så har du verdier, som også menn bør være i besittelse av.

Hvis du mener disse egenskapene er typisk kvinnelige, ikke har de selv, altså, er det ikke rart du bare har fått damer uten disse egenskapene. Man får det man gir...

Du kjenner folk i sånne ekteskap, som er lykkelige. Men du vet ikke hva jentene snakker om når de er alene (eller snakker et annet språk)?

Noen er selvfølgelig lykkelige, men de fleste gifter seg, for å komme bort fra fattigdom. Det er ikke det du forteller din ektemann, og forsørger, du spiller selvfølgelig fornøyd, og forelsket.

Hva får en person til å kontakte ekteskapsbyråer for å finne en mann? De vet de kan bli lurt, banket, sendt hjem igjen o.s.v. De vet de må flytte fra hjemlandet sitt, og hele familien. Det er ikke et naturlig valg, hvis man ikke veldig interessert i penger.

Du kan m.a.o. risikere å satse livet ditt på denne jenta, for så å oppdage at du har blitt lurt (lurt deg selv?). Husk at du ikke kan nekte henne å arbeide, skille seg, o.s.v. Selv om hun ikke jobber, har hun rett på opparbeidede midler, som har tilkommet etter ekteskapsinngåelse. Du får m.a.o. ikke all makt, for all fremtid, hvis det er det du er ute etter...

Du bør også være en veldig sterk person, som kan forsvare dere mot omverdenens fordømmelse (før hun lærer språket), for den kommer.

Du bør ikke se på dette som en lettvint løsning, tror det er bedre å tilfeldig møte noen. Da er sjansen større for at følelsene er oppriktige.

Gjest papirtiger
Skrevet

Belag deg på å møte mange fordommer. Vær klar over at folk vil se ned på deg, eller synes synd på deg.

Jeg faller i den siste kategorien.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Belag deg på å møte mange fordommer. Vær klar over at folk vil se ned på deg, eller synes synd på deg.

Jeg faller i den siste kategorien.

Hvorfor syns du synd på fyren? Fordi han ikke kan få seg annet?

Skrevet

Hva behager? Jeg har da hatt flere norske partnere og kan sikkert finne meg ei norsk jente igjen. Problemet er jo at jeg tenner på egneskaper de norske jenter generelt sett har mistet.

Jeg vil ikke ha deg, hvis du liker de underdanige, snille kvinnene. Jeg er for likestilling i ekteskapet.

Gjest Pederseen
Skrevet

Nei, de fleste av de du nevner blir generelt betegnet som menneskelige.

Med vennlig hilsen

Selvsagt har begge kjønn både feminine og maskuline trekk - men jeg mener disse feminine trekkene er på vei ut av det vestlige samfunn (og ja, menn har tradisjonelt mer maskuline og kvinner mer feminine)

Gjest Pederseen
Skrevet

Jeg vil ikke ha deg, hvis du liker de underdanige, snille kvinnene. Jeg er for likestilling i ekteskapet.

Jeg mener altså at kjønnene er forskjellige og dermed aldri kan likestilles. Jeg er for likeverd istedet. Blir det likeverd når en må undertrykke hvem en er for å oppnå likestilling?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...