Gå til innhold

Bush kjemper for sitt politiske liv

Anbefalte innlegg

Og han skal få det travelt fremover. Nominasjonskandidatene står i kø for å fortelle det amerikanske folket - og verden forøvrig - at Irakkrigen var en stor feiltagelse basert på feilaktig etterretning og bla-bla-bla.

Våpeninspektørene har brukt måneder og år på å danse conga med Saddams lakeier mens etterplaprere, embargo-tuskrotter, nyttige idioter og nevermindererne har sørget for at denne Hitler-hybriden har kunnet ture frem i alle kompassretninger i mer enn tyve år.

Jeg håper inderlig den største breiflabben av de amerikanske wannabe-presidentene vinner, og at den neste smellen de får i trynet setter tingene litt i perspektiv over there - også for disse bleeding heart liberals og left wing rads.

Manns minne er kort, men amerikanerne husker ikke fra nesa til kjeften. Selv om de «vant» den kalde krigen, så nytter det ikke å sove på laurbærene. Følg disse presidentkandidatene, spesielt på den demokratiske siden, hvordan de nå fremover vil surfe på en populistisk antikrigsbølge krydret med den ærede motparts innenrikspolitiske shortcomings.

Disse yankee'ene burde hatt et boplikt-år i Judea - utenfor sikkerhetsgjerdet!

*møkkahumør*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/135897-bush-kjemper-for-sitt-politiske-liv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når den første av disse smeller i en vestlig storby, lurer jeg oppriktig på hva som kommer til å skje;

http://pub.tv2.no/nettavisen/verden/article183777.ece

Jeg tror mange får andre skurker å konsentrere seg om enn bush'ern.

Kan du utvikle et scenario?

Når den første av disse smeller i en vestlig storby, lurer jeg oppriktig på hva som kommer til å skje;

Det er vel bare et spørsmål om tid før verden går under...

*negativt humør*

Annonse

Enig! Se på Kerry, den sniken, som faktisk stemte FOR krigen i Irak i Kongressen....!

Å, stemte han for krigen? Det som faktisk den avstemningen gjaldt var et opplegg hvor krig var det siste alternativet. Først skulle bl.a allierte og FN være med+++.

Hadde ikke Irak vært full av olje hadde nok Bush driti i hele landet samme hvor fæl Saddam var. Husk at det var republikanerne Reagen og pappa Bush som bygde opp Saddams militære forsvar!

Dette er ikke noe forsvar for Saddam, men det finnes nok av andre fælinger i andre undertrykte land, hvor USA IKKE griper inn...

Det må i så fall bli worst case scenario. Bare fantasien setter grenser.

Jeg liker ikke utviklingen ihvert fall.

Kizza1365380506

Vel så blir det med dette som med så mangt at man begynner å lure på hva som er sant og hva som er skremselspropaganda.

Mvh

Enig! Se på Kerry, den sniken, som faktisk stemte FOR krigen i Irak i Kongressen....!

Ja, ikke sant? Og nå sliter han med å forklare hvorfor han stemte som han gjorde. Hadde han stemt nei, så ville han vært selveste rambukken for demokratene nå.

Hvis han er like flink (eller dårlig) til å lyve som den forrige demokratiske presidenten, så skal du se at han blir valgt.

But no cigar...

Annonse

Å, stemte han for krigen? Det som faktisk den avstemningen gjaldt var et opplegg hvor krig var det siste alternativet. Først skulle bl.a allierte og FN være med+++.

Hadde ikke Irak vært full av olje hadde nok Bush driti i hele landet samme hvor fæl Saddam var. Husk at det var republikanerne Reagen og pappa Bush som bygde opp Saddams militære forsvar!

Dette er ikke noe forsvar for Saddam, men det finnes nok av andre fælinger i andre undertrykte land, hvor USA IKKE griper inn...

Det er en allment kjent teori at Kerry stemte for Irak-krigen fordi han stemte MOT Gulf-krigen i 91, og derfor var redd for å bli sett på som en forsvarsnihilist eller svekling av republikanerne. Men han stemte FOR denne gangen- no doubt about that!

At USA gikk til angrep på Irak ene og alene for oljens skyld er vel en drøy påstand. USA importerer mesteparten av den oljen de ikke produserer selv fra Mellom-Amerika, Canada og OPEC-landene, og bare 5 prosent av USAs oljeforbruk dekkes av det Irak kan bidra med. Lite å gå til krig for, for ikke å si en risikabel måte å skaffe seg olje på.

Nå vet vi jo at Saddam brukte oljefortjenesten på opprustning og smøring av sine egne, blant annet finansiering av en annen Hitler-hybride i Midtøsten, Yasser Arafat. Etter min mening var det USAs fordømmade PLIKT å fjerne den gærningen før han ble en WMD-makt.

Hvilke andre land er det USA burde gripe inn i da?

Det er en allment kjent teori at Kerry stemte for Irak-krigen fordi han stemte MOT Gulf-krigen i 91, og derfor var redd for å bli sett på som en forsvarsnihilist eller svekling av republikanerne. Men han stemte FOR denne gangen- no doubt about that!

At USA gikk til angrep på Irak ene og alene for oljens skyld er vel en drøy påstand. USA importerer mesteparten av den oljen de ikke produserer selv fra Mellom-Amerika, Canada og OPEC-landene, og bare 5 prosent av USAs oljeforbruk dekkes av det Irak kan bidra med. Lite å gå til krig for, for ikke å si en risikabel måte å skaffe seg olje på.

Nå vet vi jo at Saddam brukte oljefortjenesten på opprustning og smøring av sine egne, blant annet finansiering av en annen Hitler-hybride i Midtøsten, Yasser Arafat. Etter min mening var det USAs fordømmade PLIKT å fjerne den gærningen før han ble en WMD-makt.

Hvilke andre land er det USA burde gripe inn i da?

Jeg syns USA snarest skulle teppebnombe Oslo for å få fatt på hitler-hybriden Mulla Krekar. Det er deres fordømrade PLIKT.

Jeg syns USA snarest skulle teppebnombe Oslo for å få fatt på hitler-hybriden Mulla Krekar. Det er deres fordømrade PLIKT.

Ser ikke helt hva du bygger et slikt resonnement på. Det enkleste hadde vært om vi utleverte Krekar til amerikanerne. Han ville sikkert kledd en den oransje kjeledressen de får utlevert på Guantanamo Bay.

Du burde hatt buplikt i Judea, og ikkje avgrensa til eitt år.

Elles er det vel same faen kven som vinn det såkalla valet i USA.Uansett blir det ein eller annan kødd som skal diktere alle andre kva dei skal meine.

Dine innsigelser er fortsatt preget av frustrasjon over manglende argumenter.

Dine innsigelser er fortsatt preget av frustrasjon over manglende argumenter.

Slike som deg gidder eg ikkje argumentere med. Det er nok å stemple deg som hjernedaud.

Etter dei siste nyhetsmeldingane å døme står det elles til liv for Buskefaen over there, om det kan vera noko trøyst. Han blir oppfatta som sårbar, men diverre ikkje dødeleg såra.

Eg skulle sjølvsagt ynskje at krapylet blir kjeppjaga frå kvithuset, men betringa ville nok i så fall mest bli av kosmetisk art. Alle amerikanske presidentar etter Lincoln har vore noko faens pakk som berre har påført omverda plager og ulemper, og kvifor skulle ein stille større voner til valet nå ?

Det beste ville vera om kontinenta på den vestlege halvkula sakk i havet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...