Gå til innhold

Noen som vet når ektefeller begynte å sove i samme seng?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til og med biblen omtaler begrepte "ektesengen" (fritt oversatt). Er ikke lett å finne eldre kilder som omtaler dette.

Skrevet

Hæ?

Sikkert historieprøve, og en notorisk skulker som spør.

Gjest MaseMaseMase
Skrevet

Hæ?

Tidligere var det ikke vanlig at overklassen sov i samme seng. Man hadde separat sovekammer. Det jeg lurer på er når det ble vanlig å sove i samme seng.

Gjest MaseMaseMase
Skrevet

Sikkert historieprøve, og en notorisk skulker som spør.

Feil, men godt forsøk.

Gjest alltid sammen
Skrevet

Her i det kalde nord har vel hele familien (kone, mann, barn, og husdyr) sovet under samme skinnfell helt siden stenalderen? Slik har det vært i mange tusen år. Det har vært perioder i visse samfunnsklasser i visse tidsepoker at det har vært vanligere med hvert sitt soverom / seng, men sett i det store (tusenårs)- perspektivet har par alltid sovet sammen.

Gjest MaseMaseMase
Skrevet

Her i det kalde nord har vel hele familien (kone, mann, barn, og husdyr) sovet under samme skinnfell helt siden stenalderen? Slik har det vært i mange tusen år. Det har vært perioder i visse samfunnsklasser i visse tidsepoker at det har vært vanligere med hvert sitt soverom / seng, men sett i det store (tusenårs)- perspektivet har par alltid sovet sammen.

Problemet er at det er disse samfunnsklassene jeg må ha kjennskap til.

Har du peil på når det kan ha vært at overklassen benyttet separate soverom?

Skrevet

Tidligere var det ikke vanlig at overklassen sov i samme seng. Man hadde separat sovekammer. Det jeg lurer på er når det ble vanlig å sove i samme seng.

Slikt går i bølger. Snart vil kvinnen igjen se seg lei av hans snorking og han vil se seg lei av hennes klenging. Vi vil kun dele seng for å ha sex. Sexuelle abnormaliteter (homofili etc.) vil bare vokse og vi vil ha mindre og mindre bruk for hverandre. Kjipt!

Skrevet

å rakker'n, det husker jeg ikke! :) Men forrige helg var vi på hotell i Hamar - og der var det satt opp 2 senger med nattbord i mellom, -så det er kanskje på vei tilbake`? :-)

Gjest MaseMaseMase
Skrevet

Slikt går i bølger. Snart vil kvinnen igjen se seg lei av hans snorking og han vil se seg lei av hennes klenging. Vi vil kun dele seng for å ha sex. Sexuelle abnormaliteter (homofili etc.) vil bare vokse og vi vil ha mindre og mindre bruk for hverandre. Kjipt!

LOL

Så ille er det vel ikke? Ser heller på det slik: Til tross for gjentatte forsøk på å holde seg fra hverandre gir de opp gang på gang og havner til sengs.

Det er ikke så lenge siden mennene måtte snike seg over gangen i fare for å bli sett av gud og hvermann når han skulle besøke sin hustru et par timer. Høres ufattelig kjipt ut.

Gjest MaseMaseMase
Skrevet

å rakker'n, det husker jeg ikke! :) Men forrige helg var vi på hotell i Hamar - og der var det satt opp 2 senger med nattbord i mellom, -så det er kanskje på vei tilbake`? :-)

Det finnes fortsatt de som tror at anstendighetsfølelsen er et instinkt, og de vil gjerne presse de kjedelige verdiene på andre vet du.

Vededr på at dere flyttet nattbordet og presset sengene sammen. Og bedre: Lot dem stå slik da dere reiste.

Skrevet

Det finnes fortsatt de som tror at anstendighetsfølelsen er et instinkt, og de vil gjerne presse de kjedelige verdiene på andre vet du.

Vededr på at dere flyttet nattbordet og presset sengene sammen. Og bedre: Lot dem stå slik da dere reiste.

nei - jeg lå på ekstrasengen og mannfolket og dattern tok hver sin "ekteseng" *sukk*

Gjest MaseMaseMase
Skrevet

nei - jeg lå på ekstrasengen og mannfolket og dattern tok hver sin "ekteseng" *sukk*

Det er det jeg sier: man vet ikke hva man gjør når man får barn, for da er det vanskeligere å gjøre det igjen.

Skrevet

Det er det jeg sier: man vet ikke hva man gjør når man får barn, for da er det vanskeligere å gjøre det igjen.

så sant :-)

Skrevet

Feil, men godt forsøk.

Hva er det da? Nå ble jeg nysgjerrig...

Gjest MaseMaseMase
Skrevet

Hva er det da? Nå ble jeg nysgjerrig...

Noe veldig spennede, menjeg kan ikke røpe det, dessverre :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...