Gå til innhold

FU: Skifte overskrift - bra eller irriterende?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg syns det er fryktelig irriterende. Og ser at det er de samme personene som gjør det igjen og igjen. Men det er stort sett i de samme trådene som inneholder de samme nickene som alltid krangler, så jeg lar stort sett være å lese de. Men det er kjedelig å se ny topic på 100 nyeste, også oppdager man at det bare er enda ett innlegg i en syk syk diskusjon.

Jeg syns det er fryktelig irriterende. Og ser at det er de samme personene som gjør det igjen og igjen. Men det er stort sett i de samme trådene som inneholder de samme nickene som alltid krangler, så jeg lar stort sett være å lese de. Men det er kjedelig å se ny topic på 100 nyeste, også oppdager man at det bare er enda ett innlegg i en syk syk diskusjon.

Enig med Åsemor!! En uting.

Annonse

Det har to store fordeler:

1) Det er UMULIG å navigere i en tråd med 100 innlegg med identiske overskrifter. Det er faktisk nærmest umulig å finne det innlegget vedkommende svarte på.

2) Man kan tilpasse overskriften etter innlegget, slik at når noen begynner å skrive om "anonyme innlegg" så kan overskriften reflektere dette.

Med vennlig hilsen

Gjest papirtiger

3 mot 3 nå, dette blir litt spennende :)

Jeg syns det er en uting med de som ikke har fast nick på åpent forum også, men der er du kanskje ikke like enig?

Nei, så lenge man bruker samme nick hele veien i en tråd ser jeg ingen problemer med det.

Jeg har lært "the hard way" å ikke stole for mye på folk...

Annonse

Jeg syns det er bra om:

*det er for og markere hvem man konkret svarer på. Gjerne da beholde org. overskrift/papirtiger f.eks.

*Når tråden har utartet fler forksjellige dilemmaer.

*Når det kun er for og gi en kort komentar, som Helt enig/UT. Sånn at man slipper og åpne tråden for og finne ingenting.

Men for meg er det ikke noe stor sak, altså, om man forandrer eller ikke.

Jeg syns det er mer irriterende når en tråd florerer av "ørteogførti" forksjellige ikke undertegnede, og man ikke aner hvem som skriver hva. Men det var en helt annen diskusjon;o)

MVH

Det er bra å kunne skifte overskrift særlig når man skal kommentere noe et spesielt nick har skrevet for da kan man skrive det nicket i overskriften.

Man svarer jo på det innlegget som står når man trykker Svare på dette innlegget. Det forstår vel folk uten at de må forandre overskriften?

Enig!!

Gjest QuePasta

Irriterende.

Tittel på en tråd i et diskusjonforum er ikke "overskrifter" i tradisjonell forstand, men "navnet" på tråden. (Dette er en arv fra news-grupper og usenet). Det blir vanskeligere å forholde seg til dette dersom trådene bytter navn hele tiden.

Det blir også vanskeligere å hoppe over uinteressante diskusjoner for de som bruker siste 100. (Kjedelige diskusjoner kan plutselig få nye overskrifter).

Og så er det noen som legger argumenter inn i overskriften i en diskusjon, uten å gjenta dette i innlegget. Da holder det ikke bare å svare på selve innlegget, du må svare på overskriften også. Men det blir unaturlig i en forum-sammenheng å sitere fra forrige innlegg, så slike argument har en egen evne til å bli stående uimotsagt.

Ellers synes jeg kjempelange tråder er vanskelige å navigere i, selv om det er mange forskjellige overskrifter. (Det er lett å gå vill i en tråd som hele tiden bytter navn.)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...