olebrom Skrevet 16. februar 2004 Skrevet 16. februar 2004 hei jeg har hatt ulserøcekolitt siden 1997 og ikke har nokk krefter til og jobbe etter det,hva må til for og få uføretrygd? jeg har nå vert gjenom masse undesøkelser og legen på sykehuset sier at jeg kan leve normalt og jobbe men fast legen sier at jeg er over 50% arbeidsufør. hva skal jeg gjøre? 0 Siter
Gjest uten signatur Skrevet 25. februar 2004 Skrevet 25. februar 2004 Få fastlegen til å henvise deg til en annen spesialist. Det er fastlegen som hjelper med uføresøknaden, så det er fint at han støtter deg. Få en second opinion først. Og så kan du søke uføretrygd etter det. Mulig du må gjennom et attføringsprosjekt. 0 Siter
olebrom Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Skrevet 25. februar 2004 Få fastlegen til å henvise deg til en annen spesialist. Det er fastlegen som hjelper med uføresøknaden, så det er fint at han støtter deg. Få en second opinion først. Og så kan du søke uføretrygd etter det. Mulig du må gjennom et attføringsprosjekt. jeg har vært gjennom attføringstiltak 2 ganger,og det fungerte ikke så bra,men mener du at hvis en pasient har ulcerøce kolitt at den har krav på uførestrygd? eller er det utelukket? 0 Siter
Gjest uten signatur Skrevet 26. februar 2004 Skrevet 26. februar 2004 jeg har vært gjennom attføringstiltak 2 ganger,og det fungerte ikke så bra,men mener du at hvis en pasient har ulcerøce kolitt at den har krav på uførestrygd? eller er det utelukket? Det har vel med hvor mye du er preget av sykdommen du er, tror jeg. Noen med leddgikt kan jo feks jobbe, selv om det er en sykdom somlett gir uføretrygd. Har en venninne med din lidelse. Hun er 50% uføretrygdet. Ble det som 30-åring. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.