Gå til innhold

Det haster

Anbefalte innlegg

En venn av meg har psykiske problemer...Han har gått på stoff i ca 6 mnd, men har slutta for noen måneder siden. Og nå kommer følgene..Han oppfører seg helt forskjellig fra gang til gang jeg er sammen med han. Jeg føler nesten at han er schizofren..Han prater helt rolig, og så plutselig ser jeg en forandring i ansiktet hans, han blir aggresiv og skikkelig sinna!Jeg blir redd for han noen ganger jeg!Og så får han syre drømmer også, så han får ikke sove, eller vil ikke sove..legger seg 9 om morgenen og sånn!Han lider også av spiseforstyrrelser.Er tynn som bare det!Og her om dagen fortalte han at han villa drepe den nye kjæresten til eksen hans, og så drepe seg selv etterpå! Han sier at en "stemme" oppe i hodet noen ganger sier "gå og hent en kniv og stikk den i deg selv"! Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skal gjøre! Er redd for han og bryr meg veldig om han, så jeg trenger noen gode råd!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13708-det-haster/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest veslejenta

Uff, dette var nifst. Men som du selv mener og syns;dette haster! Det syns nemlig jeg også, det haster veldig. Dette mennesket må under behandling snarest mulig, kanskje han er psykotisk og da er han til fare for både seg selv og andre. Du må snarest mulig snakke med en lege og få denne personen innlagt. En psykotisk person med befalende stemmer i hodet er livsfarlig. Du er glad i han skriver du, da må du hjelpe han nå! Jeg ønsker deg lykke til(ikke vent), ha det bra.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13708-det-haster/#findComment-66415
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Kan bare slutte meg til det veslejenta skriver.

Han må bringes under behandling snarest.

1. Ta kontakt med hans nærmeste pårørende om han har noen, og be dem få han undersøkt av lege.

2. Om disse ikke finnes eller ikke sørger for det, synes jeg du skal ta kontakt med kommunelege I i hjemkommunen hans. Denne vil ha plikt til få han undersøkt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13708-det-haster/#findComment-66428
Del på andre sider

Uff, dette var nifst. Men som du selv mener og syns;dette haster! Det syns nemlig jeg også, det haster veldig. Dette mennesket må under behandling snarest mulig, kanskje han er psykotisk og da er han til fare for både seg selv og andre. Du må snarest mulig snakke med en lege og få denne personen innlagt. En psykotisk person med befalende stemmer i hodet er livsfarlig. Du er glad i han skriver du, da må du hjelpe han nå! Jeg ønsker deg lykke til(ikke vent), ha det bra.

Hei..Jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre...Han har gått til psykolog én gang i uka en stund nå, men har selv innsett at han trenger mer hjelp i det siste, så nå går han dit to ganger i uka...Han sier det ikke hjeøper no, men resultatene kommer ikke med en gang heller vel...!? Han virker fullt klar over hvordan han selv er, for noen ganger sier han at han selv bør legges inn på Veum...Men sier at det ikke høres helt bra ut senere, at han har vært der...Og det er jeg enig i, for det gjør jo ikke det...Morra hans er også psykolg, og han er åpen mot henne, og forteller henne hvordan han har det, hvordan han føler seg... Og med henhold til den "kniv-opplevelsen", sier han at han selv er sterkere enn "Bobla", at han bestemmer over han.For når "han" sa "gå og hent en kniv og stikk den i deg selv", sa han at han ikke ville det, og gjorde det dermed ikke. Men jeg vet med meg selv at det ikke er vanlig å ha en "annen person" i hodet sitt.....Huff...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13708-det-haster/#findComment-66701
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...