Gå til innhold

Norske soldater ler av hundedrap!

Anbefalte innlegg

De blir beordret ja, men de er like mye med på det! De girer hverandre opp "se nå.." "jævlig bra skudd".. De er alle med på det! De LER!!! Og de gjør det foran barn!

De kan nekte å gjøre sånt, for det er ikke lov til å gjøre sånne ting, ikke engang i krig! Hadde hundene vært et problem, syke eller overflødige eller hissige så, men denne hunden står i bånd og logrer! Virker som feige drittunger alle sammen! Har ikke fått drept noen i krigen, så da skyter vi uskyldige hunder som eies av folk i stedet! Jævlig bra.. Sorry Dorthe, emn dette kan overhodet ikke unnskyldes p noen måte..

Ville likt å se de hengenes i pungen, eller fått en kule sjøl i kneet eller noe... Jævler!

ikke nok med at de sto å lo av det de gjorde mot hundene, men det var barn som sto å så på.

Fortsetter under...

• Svar 109
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• BettyBlue

12

• Prozak

10

• Sør

7

• Dorthe

7

Mest aktive i denne tråden

selvfølgelig, men det gir ikke mennesker rett til å plage og drepe dyr på den måten fordet.

hadde det vært like greit hvis naboen klipte av halen på katta di og spidda den på gjerdet ditt?? Siden det ikke er "rett rundt hjørnet" så er det liksom greit? Er ikke dyr verdt noe for deg? Da er du en kald fisk...

Dyr er verdt noe, men jeg synes menneskeverd er viktigere.

Ærlig talt! Det finnes da mye mer både kvalmende og grusomt ved andre sider av krigen!

Snakk om å fokusere på det som er viktig.

Akkurat som dyrevernere: "å giiiid, den reven ble til en pels", når samtidig 1000 vis av unger blir skutt og drept i andre deler av verden.

Synes den feile fokusen er enda mer kvalmende.

Kutt ut dette sær-tullet, nå. Det er så utrolig lite intelligent å avfeie grusomheter med den begrunnelsen at andre grusomheter er værre. For faen - naboen min voldtok og drepte kona her forleden. Men det er da ingenting, fordi Ted Bundy drepte og voldtok 15 stykker!

".........................."

Jeg skjønner poenget ditt!

Men jeg synes bare det er så bortkastet at mange bruker _masse_ tid og krefter til å sørge for dyrs velvære, når det er _så_ mye lidelse blandt mennesker i verden!

Og jeg synes det er typisk at en slik artikkel får masse oppmerksomhet, men hadde den handlet om mennesker som ble skutt, hadde vi sannsynligvis ikke lagt merke til den - for det er så vanlig.

Synes fokusen er feil.

Ja, ikke sant. Avisene har jo ikke skrevet NOE SOM HELST om grumhetene i krigen der nede....

"........................."

jeg snakket mer om dyrevern generelt, som jeg syns tar _alt_ for mye fokus i forhold til mer viktige saker.

DET var ikke saken her. Dessuten er det renspikket tull; det brukes naturligvis mye mer ressurser verden over på menneskerettighetsorganisasjoner etc. enn på dyrevern. Det er helt naturlig - man er som regel sin egen rase nærmest. Men å si at alt av ressurser bør rettes inn mot en bestemt ting er et tegn på at man ikke har skjønt den store sammenhengen.

Det - og dine egne ord om at det ikke var saken i tråden du diskuterte, gjør at innlegget ditt faller på sin egen urimelighet.

"............................"

Annonse

Hvor har du det fra at dette ikke er "lov i krig"???

Skyte skabbete hunder på ordre fra befalet "er ikke lov i krig"?

Her er det mange farlig naive folk i dag. Håper dere ikke stemmer ved stortingsvalg.

Hvordan forholder dere dere til de partiene som støttet deltakelsen vår i Irak?

Såvidt jeg husker støttet de fleste av dere å sende soldater til Irak?

Hva hadde dere trodde skulle der?

Nei, det er ikke lov. På samme måte som man ikke har lov å plyndre, drepe og voldta sivilbefolkningen, har man heller ikke lov å drepe husdyrene deres.

"........................"

Du har liten peiling på militæret og enda mindre på krig.

Det dreier seg egentlig, i bunn og grunn, ikke om ÅRSAKENE til ting folk gjør i denne sammenhengen. Man kan finne mange gode forklaringer på ting mennesker gjør i ekstreme situasjoner. MEN - det unnskylder ALDRI handlingene. Man er, uansett hvilket umenneskelig press man blir utsatt for, til syvende og sist 100% ansvarlig for sine egne handlinger. Etterpå kan man dømme for formildende omstendigheter, men det er helt moralsk feil å la være å dømme.

Kutt ut dette sær-tullet, nå. Det er så utrolig lite intelligent å avfeie grusomheter med den begrunnelsen at andre grusomheter er værre. For faen - naboen min voldtok og drepte kona her forleden. Men det er da ingenting, fordi Ted Bundy drepte og voldtok 15 stykker!

JEG synes at mennesker er viktigere enn dyr, punktum.

DET var ikke saken her. Dessuten er det renspikket tull; det brukes naturligvis mye mer ressurser verden over på menneskerettighetsorganisasjoner etc. enn på dyrevern. Det er helt naturlig - man er som regel sin egen rase nærmest. Men å si at alt av ressurser bør rettes inn mot en bestemt ting er et tegn på at man ikke har skjønt den store sammenhengen.

Det - og dine egne ord om at det ikke var saken i tråden du diskuterte, gjør at innlegget ditt faller på sin egen urimelighet.

ja, da kan du syns det, så syns jeg det jeg vil

poenget er at det legger vi ikke merke til lenger, for det er vi så vant til

det blir ikke lange tråder på DOL om lidende barn

Å så? Det er da vår egen feil. Du kan ikke bruke det argumentet til å støtte opp under påstanden din om at det er feil å fokusere på andre dyrs lidelser også.

"......................."

Annonse

Å så? Det er da vår egen feil. Du kan ikke bruke det argumentet til å støtte opp under påstanden din om at det er feil å fokusere på andre dyrs lidelser også.

"......................."

synes bare det er så irriterende når så mange mennesker lider, og så skal man sitte å grine for noen hunder. jeg synes også det var fælt, men det er andre ting som er viktigere. Dessuten vet vi nordmenn alt for lite om krig til å ha noe grunnlag for å i det hele tatt vurdere hvordan ting foregår der nede.

poenget er at det legger vi ikke merke til lenger, for det er vi så vant til

det blir ikke lange tråder på DOL om lidende barn

tror nok de fleste ville reagert hvis det var noe med barn også, og dessuten så var det jo barn som stod å så på at disse hundene ble skutt, mens soldaten stod og lo.

hvordan kan du si det? jeg synes at dyr og mennesker burde ha samme rett til et godt liv.

jeg synes også unødvendig plaging av dyr er galt, men det er jo 10000-vis av ting som er værre enn det!

gidder ikke å begynne å ramse opp en gang

synes det f.eks er værre med små unger som ligger på sykehuset og griner av smerte fordi de har mistet en arm

men hvis _det_ står i avisa, blar vi bare videre - for det er vi så vant til å se

synes det da blir litt patetisk å felle tårer over _hunder_ når kanskje familien som eide hunden også var slaktet ned eller lemlestet

synes bare det er så irriterende når så mange mennesker lider, og så skal man sitte å grine for noen hunder. jeg synes også det var fælt, men det er andre ting som er viktigere. Dessuten vet vi nordmenn alt for lite om krig til å ha noe grunnlag for å i det hele tatt vurdere hvordan ting foregår der nede.

"synes bare det er så irriterende når så mange mennesker lider, og så skal man sitte å grine for noen hunder."

Da kan du jo også si at naboen skal slutte å sutre fordi huset hans brant ned. Det finnes jo millioner av mennesker i verden som aldri har HATT ett hus. Saken er at vi er forskjellige, og vi reagerer på og fokuserer på forskjellige ting. Tilsammen blir det en rimelig grei blanding av fokus, og det er nok meningen at det er slik det skal være.

"Dessuten vet vi nordmenn alt for lite om krig til å ha noe grunnlag for å i det hele tatt vurdere hvordan ting foregår der nede."

Det er sant - for de fleste av oss, vel og merke. Jeg vet ikke hvilke livserfaringer du har, og du vet ikke hvilke jeg har. Men det er uansett "besides the point". Det finnes mange naturlige forklaring, men en FORKLARING er ikke nødvendisgvis en UNNSKYLDNING. Jeg kan godt skjønne at nabogutten på 18 der jeg vokste opp skjøt faren sin, etter flere år med misbruk og overgrep. MEN - det er ikke en unnskyldning; han må fortsatt straffes for det, selv om omstendighetene er formildende.

tror nok de fleste ville reagert hvis det var noe med barn også, og dessuten så var det jo barn som stod å så på at disse hundene ble skutt, mens soldaten stod og lo.

selvfølgelig var det ikke en solskinnshistorie, men hvorfor skal man fokusere så voldsomt på noen hunder som blir skutt når så mange mennesker også blir skutt og lemlestet?

hundene døde ihvertfall med en gang og led ikke, selv om soldatene lo. hadde vært værre om de ble torturert

jeg tror ikke man skal begynne å kritisere soldatene før man selv har vært i deres sko

vi i norge har ikke peiling på hvordan det er å være i krig

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...